Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe train ik een enorm heet paard met engery voor 10?

 
Profiel   

Devic schreef
Voor wat betreft je voeding, 5% suiker: in de hippalgo zit behoorlijk wat suiker, ik meen zo 30%. Is eens in een eerder topic hier op bokt geschreven. Wilt niet zeggen dat ze dat druk van is natuurlijk. Vind het moeilijk om daar zo wat van te zeggen. Wat is de reden dat je de hippalgo bijvoert?


Ik voer voor spieropbouw Hippalgo BodyBuilder bij.


Lukasje schreef
Die laatste controle waarover je spreekt en “uit de rug kwam niks”, zijn dat vaststellingen door de DA? Zijn er effectief RX gemaakt van nek en rug ?


Ja en ja.


Malenka schreef
Hoe is ze aan de hand met overgangen terug? Dus vanuit draf naar stap, naar halt en achterwaarts? En kan ze stil blijven staan en op jou wachten? En onder het zadel? Hoe gaat het achterwaarts?


Aan de hand gaat ze met moeite enkele passen achterwaarts en onder het zadel verzet ze geen pas achterwaarts. Stilstaan is soms een dingetje maar gaat steeds beter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:30 



 
Profiel   

In de bodybuilder zit maar 15-18% suiker en zetmeel samen.

Dat 30% gebeuren was heel lang geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:35 



 
Profiel   

Maar waarom zou je dat supplement geven?
Ze krijgen vanzelf meer body bij goed trainen.

Vitamine korrel en meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:38 



 
Profiel   

Citaat
Aan de hand gaat ze met moeite enkele passen achterwaarts en onder het zadel verzet ze geen pas achterwaarts. Stilstaan is soms een dingetje maar gaat steeds beter.


Dan zit qua trainen daar je oplossing. Dat is namelijk de basis van aan de hulpen terug komen in tempo.

Beginnen aan de hand met heel consequent zijn in het aangeven wanneer ze moet gaan lopen. Gaat ze eerder lopen dan jouw hulp? Zet haar terug op haar plek. Loop een pas weg van haar en direct terug om haar te belonen (kriebel op de schoft). Als ze wegstapt om je te volgen zet je haar terug en begint opnieuw. Dit bouw je uit door steeds iets verder weg te lopen. Het is heel belangrijk dat jij dus altijd een opdracht geeft als ze wel in beweging niet komen. Loop nooit zomaar ergens heen en verwacht dat ze je volgt. Als jij zomaar weg loopt moet ze blijven staan!

Als je met haar loopt en wil dat ze gaat halthouden zorg dan ook dat die overgang netjes gaat. Of je nou aankomt bij een poortje, moet stoppen voor de weg of zomaar ergens tussendoor als training. Ze zou altijd op een lichte hulp moeten reageren en binnen twee passen stil staan. Het kan nu in het begin zo zijn dat het meer passen kost. Als ze dan bij het halthouden maar licht is in de hand kun je ontspannen en je touwtje door laten hangen. Is ze niet licht dan zet je haar direct achterwaarts en ontspant wanneer zij lichter wordt. Zo bouw je in een training naar steeds minder passen en een paard dat steeds lichter aan de hulpen staat. Pas als dit aan de hand allemaal goed gaat ga je onder het zadel met haar aan de slag.

Je zult merken dat ze beter weet waar ze aan toe is en lichter op de hulpen wordt. Hierdoor zal ze ook wat rustiger worden. Sommige paarden worden zelfs tijdelijk een beetje traag. Geen probleem, je weet dat ze ook voorwaarts kan en kunt dit altijd weer oppakken. Je wil nu eerst het vertrouwen en de rust er in hebben.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:57 



 
Profiel   

Irisje99 schreef
Aan de hand gaat ze met moeite enkele passen achterwaarts en onder het zadel verzet ze geen pas achterwaarts.


Doet me denken aan een knieprobleem Meniscus. Die zie je niet op foto maar met rontgen. Is daar al eens naar gekeken? Het vluchten/rennen kan ook voortkomen uit moeite met dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 11:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar waarom zou je dat supplement geven?
Ze krijgen vanzelf meer body bij goed trainen.

Vitamine korrel en meer niet.



Voor het aanmaken van spieren heb je eiwitten nodig en vitamine E.
Ze haalt niet voldoende eiwitten uit een vitaminekorrel.

Babootje schreef
Doet me denken aan een knieprobleem Meniscus. Die zie je niet op foto maar met rontgen. Is daar al eens naar gekeken? Het vluchten/rennen kan ook voortkomen uit moeite met dragen.



Alles is in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 14:38 



 
Profiel   

Ik neem aan dat ze in deze tijd van het jaar in de wei staat, dan krijgt ze vitamine E en eiwitten genoeg binnen. Ook al genoeg suikers, dus zou ik zeker dat nu niet extra bijvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 14:45 



 
Profiel   

Irisje99 schreef
Alles is in orde.


Dus je hebt ook zn knieen gerontgend? Want dat is niet standaard. (Geloof er eerlijk gezegd niks van sorry)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 19:22 



 
Profiel   

Benen knieen hals en rug zijn geröntgend op afwijkingen na het ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 19:55 



 
Profiel   

Irisje99 schreef
Benen knieen hals en rug zijn geröntgend op afwijkingen na het ongeluk.


Een echo bedoel ik. Sorry. Ik heb dat verkeerd gezegd
Wat voor ongeluk heeft ze gehad?
Een meniscus is een scheur in het kraakbeen in de knie. Dat zie je niet op rontgen.
Paarden met een scheur in de meniscus kunnen moeilijk achteruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 19:59 



 
Profiel   

Ze is gevallen op buitenrit in een greppel toen ze in training stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 20:04 



 
Profiel   

Puur trainingstechnisch zou ik zeggen: niet rijden. Want het klinkt nu meer als overleven dan trainen.

Ga je volledig richten op werken aan de hand, verdiep je in rechtrichten en zorg dat je haar in balans allerlei oefeningen uit kan laten voeren.

Als die knopjes er vanaf de grond op zitten, zal het rijden ook een stuk makkelijker gaan.

Een paard wat voorwaarts wilt inhouden, wordt alleen maar vuriger. Gebruiken die energie! Na laten denken over die benen. Wat pasjes wijken, travers, schouderbinnenwaarts, 8jes rijden etc.

Je paard komt over alsof ze totaal niet in balans loopt met jou op dr rug, jij haar in de weg zit (inhouden ipv sturen) waardoor zij ongecontroleerd en hard door de bochten scheurt. Dat is voor een paard ook eng.

En inderdaad: stop maar eens met bijvoeren want ze heeft energie genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:48 



 
Profiel   

Staat het paard op stal?
Want wat ik denk is dat als het paard 24/7 buiten staat het ook al zal schelen. Mijn paard heb ik gekocht als "onhandelbaar", hij ontsnapte, steigeren, bokte, niet te hanteren... nadat ik hem kocht gelijk gestald in een paddock paradise. En wat is hij veranderd zeg! Het is ook een kwestie van een goede band en geduld maar een paddock paradise heeft zo veel goed gedaan!
Veel grondwerk, weinig rijden, gewoon echt vanaf heg begin beginnen. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen