Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

wat kan ik proberen bij angst voor de singel?

 
Profiel   

Heb er ook eentje gehad die weg schoot bij het opstappen en dan een rodeosessie begon.
Is niet goed gekomen. Later had ik spijt dat ik hem niet op tijd naar een professionele zadelmakmaker gedaan heb.

Voortaan doe ik het grondwerk, tot en met longeren met zadel en normale singel zelf.
Dan doe ik ze een maand bij een professionele zadelmakmaker. Die begint natuurlijk vanaf 0, maar door mijn voorbereiding gaat dat vlot en stapt hij er na 1 of 2 weken op. Na een maand is het dan weer mijn beurt.

Dus mijn raad: als het gevaarlijk wordt, wacht dan niet te lang om een prof in te schakelen.

En verder: in de winter dat ze 2 zijn, krijgen ze een deken op. Ook bij het buiten lopen. Het trekt eens hier, het trekt eens daar ... en na de winter is die singel helemaal niet zo aangstaanjagend meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 12:26 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Hoi Anita,

Een deken kent hij wel en is geen probleem. Inmiddels 5 sessies ESDR gehad, maar helaas was dit niet de oplossing voor hem. Wel veel fijne tips gehad om mee verder te gaan. Inmiddels stapt en draaft hij goed met een zadel op aan de longe (ook al met eng stuk plastic aan de zijkant. Dat is dan weer niet eng, haha). Ik wil nog wel eens met zo'n bodywrap gaan longeren. Onder tussen blijven we oefenen met erop hangen en dat gaat prima in stilstand. Ook zijn we weer met TRT begonnen op aanraden van een Bokker.
Ik hoop binnenkort weer een stapje te kunnen maken met het been overzwaaien als iemand hem vasthoudt.


Top gedaan! Goede keuze om te kijken naar de TRT methode.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen