Paard vermoeid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Paard vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 20:34

Hoi hoi

Gisteren avond wou ik gaan rijden, toen ik mijn paard op de poetsplaats had neergezet was hij al super knuffeling en kwam wat moe over dus had ik al besloten dat we niet te zwaar aan de bak zouden gaan.

Nadat ik al wat rondjes had gestapt en gedraafd en figuurtjes had gereden wilde ik opnieuw aandraven. Na twee passen struikelt hij me toch, door zijn voorbenen en ook achterbenen, wel herpakte hij zich weer en heb ik daarna uitgesloten dat hij niet kreupel zou gaan lopen/ er niks geks te zien was. Ik heb hem toen wat rondjes aan de losse teugel laten stappen en daarna nog een rondje gedraafd ook tegen de 'schrik' die ik zelf had en daarna afgesloten. Kan het zijn dat hij 'gewoon moe' was of zou het misschien iets serieuzer kunnen zijn? Hij struikelt heel sporadisch en alleen tijdens les, vaak ook op momenten dat hij moe wordt/is.


Hij staat nu sinds eind januari op zijn huidige stal, ik heb hem sinds begin december. Hij heeft hier een grote overgang gemaakt van 24/7 op stal (ook bij zijn vorige baasje) naar de hele dag buiten (en met slecht weer van 10 tot 8 op stal vanwege zijn korte hoeven), onbeperkt ruwvoer (en een goed gevulde buik hiervan, niet dik) en veel paardenvrienden.

Zou het kunnen zijn dat hij nog aan het wennen is? Toen wij net op de huidige stal kwamen gaf hij mij ook vaak de indruk dat hij moe was. Ik weet dat sommige paarden heel lang moeten wennen. Ik vraag me alleen af waar ik nu goed aan doe, in de gaten houden? Of om een dierenarts of iets in die richting in te schakelen?

Bedankt voor het lezen :j

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Paard vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:01

In dit geval zou ik in ieder geval zsm een bloedonderzoek laten doen voor tekorten en ect ontstekingen en virussen. Succes!

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Paard vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:21

Kan best dat ie vermoeid is of wat onder de leden heeft :)
Wat je kunt doen is de komende dagen even aankijken.
Mijn oudje heb ik in januari verhuisd en die moest echt wennen aan zijn nieuwe plek. ‘S nachts ging hij op stal zodat hij wel echt even rust had. Nu is hij weer vol energie.

Even aankijken en inderdaad anders even laten onderzoeken

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:24

Ik heb er eentje die heel knuffelig word wanneer hij pijn heeft, beetje buikpijn en hij kruipt in je. Dus wel even in de gaten houden. En wanneer je twijfelt is even bloedonderzoek of gewoon een dierenarts even laten kijken nooit verkeerd.