Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn paard 'duwt' mijn partner

 
Profiel   

En dan niet alleen die van mij, maar ook de partner van mijn verzorgster.

Het gaat met name wanneer mijn partner hem bijvoorbeeld van het land haalt. Hij gaat pal achter hem lopen en duwt hem als het ware naar voren. Het lijkt een beetje op iets van: loop eens door mens. Daar waar hij dondersgoed weet dat hij gewoon netjes schuin achter mij (en dus ook mijn bijrijdster) moet blijven. Het is zelfs zo erg dat als ik achter man en paard ga lopen. Hij het vertikt om door te lopen tot ik ze beide heb ingehaald.

Ik vraag me toch een beetje af waarom dit is. Mijn eerste gok is dat hij gewoon schijt aan hem heeft. Dus hij is nu heel actief bezig om hem naar achter te zetten als hij in zijn aura komt. Schattig! Voor een niet-paardenman. Toch heeft het nog weinig effect. Het is op zich wel een klein beetje humor, maar dat is alleen omdat hij toch niet heel veel met hem te maken heeft en het dus alleen geldt voor de 'partners van' _O- .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:00 



 
Profiel   

Bij paarden die te dicht achter mij lopen gebruik ik het overgebleven halstertouw om te zwiepen zodat er meer afstand is. Maar liever heb ik ze naast me, is dat geen idee om hem dat te leren? Lesje grondwerk van jou? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:04 



 
Profiel   

Captain schreef
Bij paarden die te dicht achter mij lopen gebruik ik het overgebleven halstertouw om te zwiepen zodat er meer afstand is. Maar liever heb ik ze naast me, is dat geen idee om hem dat te leren? Lesje grondwerk van jou? :)

Zo hoort het toch ook? Paard hoort toch naast de begeleider te lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:06 



 
Profiel   

Paard voelt dat hij dit bij jullie partners kan doen en vindt het waarschijnlijk een leuk spelletje. Des te meer misschien wel nu hij soms naar achteren wordt gezet en tussendoor even de aandacht krijgt waar hij om vraagt. Als het voor af en toe binnenzetten is en paard is niet gevaarlijk, is het natuurlijk niet zo'n probleem. Maar als het gedrag echt irritant wordt, wil het misschien wel helpen om jullie partners met een zweep/stick te laten lopen en deze regelmatig (nonchalant) naar achteren te zwaaien, zonder achterom te kijken. Zo leert het paard dat dat geen handige plek is om te lopen, maar krijgt hij geen aandacht waardoor het ook geen leuk spelletje meer is.

Ik had trouwens eerst overal per ongeluk "pony" getypt, vind dit toch wel echt ponygedrag ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:07 



 
Profiel   

Jessica_K schreef
Paard voelt dat hij dit bij jullie partners kan doen en vindt het waarschijnlijk een leuk spelletje. Des te meer misschien wel nu hij soms naar achteren wordt gezet en tussendoor even de aandacht krijgt waar hij om vraagt. Als het voor af en toe binnenzetten is en paard is niet gevaarlijk, is het natuurlijk niet zo'n probleem. Maar als het gedrag echt irritant wordt, wil het misschien wel helpen om jullie partners met een zweep/stick te laten lopen en deze regelmatig (nonchalant) naar achteren te zwaaien, zonder achterom te kijken. Zo leert het paard dat dat geen handige plek is om te lopen, maar krijgt hij geen aandacht waardoor het ook geen leuk spelletje meer is.

Ik had trouwens eerst overal per ongeluk "pony" getypt, vind dit toch wel echt ponygedrag ;)


Jaaa zo een idee heb ik ook. Gelukkig is hij inderdaad niet gevaarlijk en zijn de keren dat partner er echt mee loopt nog altijd op een hand te tellen. Trouwens: heb het vent ook al gezegd dat hij wel duidelijk moet maken dat jouw ruimte, jouw ruimte is. Laten die mannen nu dan ineens grotere softies zijn dan de vrouwen :P.

(P.S. dat is ook ergens wel heel grappig. Voor een 1.80 hogere KWPN'er van 22 hahaha. Hoe ouder hoe gekker gaat dus hier wel op :D)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:10 



 
Profiel   

Iets met personal space. Dus terugsturen en naast je laten lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:12 



 
Profiel   

Ik merk altijd wel als ik iets bij voorbaat met humor behandel, paarden het blijven doen want he, zo serieus is het niet. Mocht je echt willen dat het stopt; gewoon eens goed aan het touw zwaaien bij elke duw. Ik zou ook lachen hoor, maar 2x is het toch wel klaar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:12 



 
Profiel   

purny schreef
Captain schreef
Bij paarden die te dicht achter mij lopen gebruik ik het overgebleven halstertouw om te zwiepen zodat er meer afstand is. Maar liever heb ik ze naast me, is dat geen idee om hem dat te leren? Lesje grondwerk van jou? :)

Zo hoort het toch ook? Paard hoort toch naast de begeleider te lopen?


Hij loopt, ideaal gezien zeg maar, meestal met zijn neus net achter mijn schouder en dan ruimte ertussen. Zo kan ik hem goed zien, maar is er voldoende afstand voor als hij mocht schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:13 



 
Profiel   

Gewoon korte metten mee maken, want het is niet grappig van je paard. Op het moment dat hij wel schrikt zal je man gewoon het onderspit delven en het paard over hem heen banjeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:17 



 
Profiel   

bigone schreef
Gewoon korte metten mee maken, want het is niet grappig van je paard. Op het moment dat hij wel schrikt zal je man gewoon het onderspit delven en het paard over hem heen banjeren.


Ja, maar dat is wel een puntje: want IK kan er korte metten mee maken, maar daar krijgt hij geen respect voor mijn partner voor. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:18 



 
Profiel   

Je partner net zo goed opvoeden als je paard ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Je partner net zo goed opvoeden als je paard ~~}>


Precies dit! En ik herken dat hoor dat mannen softies zijn. Die van mij vindt ook dat ik veel te streng ben. Maar liever te streng en wel opgevoed dan dat slappe gedoe waar je gevaarlijke situaties van krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Je partner net zo goed opvoeden als je paard ~~}>


Ik heb iets te doen vanavond! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:34 



 
Profiel   

Gewoon goed uitleggen dat het paard het niet doet om lollig te zijn maar dat het paard geen enkel respect voor hem heeft en dit gevaarlijk kan zijn. En meteen een keer voordoen en uitproberen zodat hij resultaat ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:35 



 
Profiel   

Captain schreef
bigone schreef
Je partner net zo goed opvoeden als je paard ~~}>


Precies dit! En ik herken dat hoor dat mannen softies zijn. Die van mij vindt ook dat ik veel te streng ben. Maar liever te streng en wel opgevoed dan dat slappe gedoe waar je gevaarlijke situaties van krijgt!


Zeker mee eens! Feit is wel dat hij 1.80 is en ongeveer 600 a 700 kilo weegt. Als hij iets in zijn hoofd haalt heb je gewoon niets meer te vertellen. Maar tis iets waar we volgende keer naar kunnen kijken. Tot nu toe ben ik er snel bij, maar kan ook eens anders zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:38 



 
Profiel   

Soof32 schreef
Zeker mee eens! Feit is wel dat hij 1.80 is en ongeveer 600 a 700 kilo weegt. Als hij iets in zijn hoofd haalt heb je gewoon niets meer te vertellen. Maar tis iets waar we volgende keer naar kunnen kijken. Tot nu toe ben ik er snel bij, maar kan ook eens anders zijn.


Klopt, daarom kan het pasrd beter naast je lopen, dan kan hij vooruit bij een schrikreactie ipv over je heen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 16:41 



 
Profiel   

Dit paard heeft wel respect voor jou en de bijrijder als leider, maar niet voor de heren. Wat ik trouwens wel grappig vind, want meestal hebben heren meer een dominante houding dan vrouwen.

Dus hij heeft geen respect voor de mannen, iets wat de mannen zelf met jouw hulp moeten aanpakken. De mannen kunnen leren dit op gevoel te doen, vertel ze dat hun aura een armlengte om hun heen is, het paard mag daar neit in komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:30 



 
Profiel   

Earth schreef
Dit paard heeft wel respect voor jou en de bijrijder als leider, maar niet voor de heren. Wat ik trouwens wel grappig vind, want meestal hebben heren meer een dominante houding dan vrouwen.

Dus hij heeft geen respect voor de mannen, iets wat de mannen zelf met jouw hulp moeten aanpakken. De mannen kunnen leren dit op gevoel te doen, vertel ze dat hun aura een armlengte om hun heen is, het paard mag daar neit in komen.


Vind je het erg dat ik hier een tegeltje van ga laten maken. Voor in de slaapkamer. Naast zijn kant van het bed. Zo vergeet manlief nooit wie er daadwerkelijk de broek aanheeft :D . _/-\o_ :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:38 



 
Profiel   

Captain schreef
Soof32 schreef
Zeker mee eens! Feit is wel dat hij 1.80 is en ongeveer 600 a 700 kilo weegt. Als hij iets in zijn hoofd haalt heb je gewoon niets meer te vertellen. Maar tis iets waar we volgende keer naar kunnen kijken. Tot nu toe ben ik er snel bij, maar kan ook eens anders zijn.


Klopt, daarom kan het pasrd beter naast je lopen, dan kan hij vooruit bij een schrikreactie ipv over je heen! :)


Schuin achter je is in mijn ogen de beste positie. Recht achter je moet je inderdaad niet hebben, maar met zijn hoofd voor je (dus naast je met zijn nek) sta je met schrikreacties altijd 2-0 achter, als het niet meer is. De enige uitzondering hierop is bij paarden die omhoog komen, zeker als ze daarbij uitslaan. Die wil je of dusdanig ver achter je hebben dat je de hoeven niet in je nek hebt als ze omhoog komen, of zelfs naast de schouder, zodat als ze omhoog komen, je niet binnen het bereik van de hoeven bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:40 



 
Profiel   

Paard probeert gewoon uit denk ik? In ieder geval zou ik je partner leren hoe hij er goed mee om moet gaan om ongelukken te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:22 



 
Profiel   

Captain schreef
Soof32 schreef
Zeker mee eens! Feit is wel dat hij 1.80 is en ongeveer 600 a 700 kilo weegt. Als hij iets in zijn hoofd haalt heb je gewoon niets meer te vertellen. Maar tis iets waar we volgende keer naar kunnen kijken. Tot nu toe ben ik er snel bij, maar kan ook eens anders zijn.


Klopt, daarom kan het pasrd beter naast je lopen, dan kan hij vooruit bij een schrikreactie ipv over je heen! :)

Precies! Ook kun je je paard leren om zijn schouder netjes voor je opzij te zetten en zie je altijd wat er gebeurt. Aangezien je geen ogen in je achterhoofd hebt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:37 



 
Profiel   

Captain schreef
Klopt, daarom kan het pasrd beter naast je lopen, dan kan hij vooruit bij een schrikreactie ipv over je heen! :)


Het paard van TS loopt schuin achter haar. Bij een schrikreactie rent hij dus niet over haar heen, hoogstens langs haar. Maar het voordeel van als hij schuin achter loopt is dat ze nog enige kans heeft in te grijpen. Als hij naast haar loopt (wat wij als kind vroeger wel vaak aangeleerd kregen), heeft ze bij een echte schrikreactie niks meer te vertellen.

Recht achter je laten lopen is inderdaad heb goed idee, dan ben je plat als hij gaat rennen. Maar daar loopt hij dan ook niet bij TS en bijrijder. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:59 



 
Profiel   

Zelda_Link schreef
Captain schreef
Klopt, daarom kan het pasrd beter naast je lopen, dan kan hij vooruit bij een schrikreactie ipv over je heen! :)


Het paard van TS loopt schuin achter haar. Bij een schrikreactie rent hij dus niet over haar heen, hoogstens langs haar. Maar het voordeel van als hij schuin achter loopt is dat ze nog enige kans heeft in te grijpen. Als hij naast haar loopt (wat wij als kind vroeger wel vaak aangeleerd kregen), heeft ze bij een echte schrikreactie niks meer te vertellen.

Recht achter je laten lopen is inderdaad heb goed idee, dan ben je plat als hij gaat rennen. Maar daar loopt hij dan ook niet bij TS en bijrijder. :+

Hoezo heb je niks te vertellen als je paard naast je loopt? Als dat zo is, dan heb je over het algemeen je touw te kort vast, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:03 



 
Profiel   

Zelda_Link schreef
Het paard van TS loopt schuin achter haar. Bij een schrikreactie rent hij dus niet over haar heen, hoogstens langs haar. Maar het voordeel van als hij schuin achter loopt is dat ze nog enige kans heeft in te grijpen. Als hij naast haar loopt (wat wij als kind vroeger wel vaak aangeleerd kregen), heeft ze bij een echte schrikreactie niks meer te vertellen.

Recht achter je laten lopen is inderdaad heb goed idee, dan ben je plat als hij gaat rennen. Maar daar loopt hij dan ook niet bij TS en bijrijder. :+


Dat weet ik, ik kan lezen. ;) Ik heb ze zelf liever naast me, bij een schrikreactie kun je dan alsnog snel omdraaien. Pas nog gedaan. :Y) Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Als je paard schuin achter je loopt kun je niet zien wat hij doet of dat hij eventueel iets spannends aan ziet komen, als ze naast je lopen zie je dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:05 



 
Profiel   

Klinkt alsof je paard de mannen als kudde ziet (en lager in rang) die hij een bepaalde kant op wil hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen