Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

niet aan het touw mee?

 
Profiel   

bigone schreef
Misschien toch maar gewoon wachten tot de eigenaar erbij is.


het ging vandaag goed zeg ik toch... niks gebeurd! en het duurt nog even voordat de eigenaar komt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:26 



 
Profiel   

itsjustme593 schreef
bigone schreef
Misschien toch maar gewoon wachten tot de eigenaar erbij is.


het ging vandaag goed zeg ik toch... niks gebeurd! en het duurt nog even voordat de eigenaar komt

Het kan nog wel tien keer goed gaan en uit jouw opmerkingen in dit topic blijkt dat je een beginner bent. Helemaal niet erg, we zijn allemaal zo begonnen. Echter, je hebt het over een beenbreuk, voorzichtig zijn. Weet je hoe hard een schop op je been aan kan komen? Ik wel en daar word je niet blij van. Dus laat het wezen tot de eigenaar in de buurt is, ze weet neem ik aan, dat jij met die pony bezig bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 10:08 



 
Profiel   

ik zit niet zo heel ver uit de buurt. Om wat voor paard gaat het eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 11:46 



 
Profiel   

itsjustme593 schreef
het is een arabiertje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 11:54 



 
Profiel   

bigone schreef
Misschien toch maar gewoon wachten tot de eigenaar erbij is.


het ging vandaag goed zeg ik toch... niks gebeurd! en het duurt nog even voordat de eigenaar komt[/quote]
Het kan nog wel tien keer goed gaan en uit jouw opmerkingen in dit topic blijkt dat je een beginner bent. Helemaal niet erg, we zijn allemaal zo begonnen. Echter, je hebt het over een beenbreuk, voorzichtig zijn. Weet je hoe hard een schop op je been aan kan komen? Ik wel en daar word je niet blij van. Dus laat het wezen tot de eigenaar in de buurt is, ze weet neem ik aan, dat jij met die pony bezig bent?[/quote]

Ik ben niet echt een beginner, Misschien lijkt het zo, doordat ik hier geen ervaring mee heb. ik heb echter wel ervaring met paarden in het algemeen. Sommige dingen vind ik wel lastig, maa ja, ik heb vooral op een manege gereden, en geholopen. Ik kan niet alleen komen als de eigenaar er is, die is er bijna nooit.


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 24-08-21 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 17:25 



 
Profiel   

Kinke schreef
ik zit niet zo heel ver uit de buurt. Om wat voor paard gaat het eigenlijk?


een wat oudere arabier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 17:26 



 
Profiel   

en mag je er hulp bij hebben? hoe oud ben je TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 19:53 



 
Profiel   

Ts, ik had twintig jaar ervaring, dagelijks en met eigen beesten en toch gebeurde het. Dan kun je ervaring hebben maar je geeft aan dat je zeer voorzichtig moet zijn om je beenbreuk, dan ga je toch geen risico lopen tot je been weer beter is? Gebeurt er wat dan verzorg je misschien nooit weer. Een onverwachte stap of sprong opzij of een flinke onverwachte ruk aan het touw en knap zegt je been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 19:57 



 
Profiel   

Kinke schreef
en mag je er hulp bij hebben? hoe oud ben je TS?


Het was niet de bedoeling dat er iemand bij komt, maar ik zou wel willen vragen of er iemand mee mag verzorgen.



Laatst bijgewerkt door Muiz op 22-01-22 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

leeftijd verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 20:01 



 
Profiel   

bigone schreef
Ts, ik had twintig jaar ervaring, dagelijks en met eigen beesten en toch gebeurde het. Dan kun je ervaring hebben maar je geeft aan dat je zeer voorzichtig moet zijn om je beenbreuk, dan ga je toch geen risico lopen tot je been weer beter is? Gebeurt er wat dan verzorg je misschien nooit weer. Een onverwachte stap of sprong opzij of een flinke onverwachte ruk aan het touw en knap zegt je been.


Ik ben het wel met je eens, maar ja, het is nu 8 maanden geleden. ik weet niet hoe lang ik dan nog zou moeten wachten..

ik mis alles rondom paarden heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 20:02 



 
Profiel   

Wat ik ook nog even extra duidelijk wou maken, hij trapt of bokt niet naar mij. hij draait zich gewoon helemaal om, en rent weg. (pb voor een filmpje van hoe het er ongeveer uit ziet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 21:41 



 
Profiel   

Ik zou tot dat de eigenaar komt niet meer proberen hem mee te laten lopen aan het halster. Gewoon poetsen of misschien wat grondwerk proberen. Het kan zijn dat hij gewoon wat vertrouwen nodig heeft. Als dit niet het geval is zou ik het rustig aan proberen eerst met alleen het touw om zn nek hem proberen mee te laten lopen, zo is het ook veiliger voor jullie beide als hij toch besluit weg te rennen. Het is gewoon een kwestie van geduld denk ik. Als het na een tijd nog steeds het zelfde blijft zou ik toch overwegen om er misschien mee te stoppen het is voor jullie beide dan waarschijnlijk niet heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 22:56 



 
Profiel   

Marika_15 schreef
Ik zou tot dat de eigenaar komt niet meer proberen hem mee te laten lopen aan het halster. Gewoon poetsen of misschien wat grondwerk proberen. Het kan zijn dat hij gewoon wat vertrouwen nodig heeft. Als dit niet het geval is zou ik het rustig aan proberen eerst met alleen het touw om zn nek hem proberen mee te laten lopen, zo is het ook veiliger voor jullie beide als hij toch besluit weg te rennen. Het is gewoon een kwestie van geduld denk ik. Als het na een tijd nog steeds het zelfde blijft zou ik toch overwegen om er misschien mee te stoppen het is voor jullie beide dan waarschijnlijk niet heel fijn


bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 17:56 



 
Profiel   

Het is niet negatief om een beginner te zijn. Dat ben je met 13 jaar en alleen manege ervaring namelijk wel in het hebben van een verzorgpaard.

Ik zou een grondwerk les nemen

Ik zie graag het filmpje via pb trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:02 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Het is niet negatief om een beginner te zijn. Dat ben je met 13 jaar en alleen manege ervaring namelijk wel in het hebben van een verzorgpaard.

Ik zou een grondwerk les nemen

Ik zie graag het filmpje via pb trouwens


klopt. :) flimpje komt zsm aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:19 



 
Profiel   

Het is natuurlijk wel heel fijn voor je dat het meelopen nu gelukt is! +:)+

Ik denk dat we het gewoon allemaal wat spannend vinden, een paardje dat weg wil lopen, jonge meid die blijkbaar niet zo gek veel ervaring heeft met paardjes die wat minder makkelijk zijn, en dan ook nog dat verhaal van dat kwetsbare been erbij, en dat je daar alleen loopt zonder eigenaar en zonder dat je dat paardje echt kent..... je moet ons dat maar vergeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:21 



 
Profiel   

pmarena schreef
Het is natuurlijk wel heel fijn voor je dat het meelopen nu gelukt is! +:)+

Ik denk dat we het gewoon allemaal wat spannend vinden, een paardje dat weg wil lopen, jonge meid die blijkbaar niet zo gek veel ervaring heeft met paardjes die wat minder makkelijk zijn, en dan ook nog dat verhaal van dat kwetsbare been erbij, en dat je daar alleen loopt zonder eigenaar en zonder dat je dat paardje echt kent..... je moet ons dat maar vergeven ;)



hehe, snap ik helemaal. en ja, inderdaad! super fijn dat het goed gaat nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:25 



 
Profiel   

Ik wou iedereen ook nog even een kleine update geven van vandaag. we hadden met hem iets met een schrikparcours gedaan. super leuk natuurlijk. hij schrok nergens van, en liep super lief mee. in het begin moest wel even iemand helpen met hem uit de wei halen.. Hij gooide zijn hoofd steeds verder omhoog! die persoon ging er naast staan, en hielp even en het ging prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:30 



 
Profiel   

Wat fijn dat er nu iemand was die hem uit de wei haalde.
Een oudere arabier, das een intelligent paardje met levenservaring. Misschien vertrouwd hij het niet als je hem mee wil nemen uit de wei, omdat hij missch denkt dan niet-leuke dingen te moeten doen. Wie weet welke ervaring dit paard heeft opgedaan met eventueel eerdere verzorgers?
Of heeft deze persoon hem al heel lang en is hij gewoon niks gewend?
Doet de eigenaar er dan niks mee?

Volgens mij begin je al een band met hem op te bouwen. Leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:11 



 
Profiel   

Marigold schreef
Wat fijn dat er nu iemand was die hem uit de wei haalde.
Een oudere arabier, das een intelligent paardje met levenservaring. Misschien vertrouwd hij het niet als je hem mee wil nemen uit de wei, omdat hij missch denkt dan niet-leuke dingen te moeten doen. Wie weet welke ervaring dit paard heeft opgedaan met eventueel eerdere verzorgers?
Of heeft deze persoon hem al heel lang en is hij gewoon niks gewend?
Doet de eigenaar er dan niks mee?

Volgens mij begin je al een band met hem op te bouwen. Leuk :)



de eigenaar doet er bijna niets mee, en hij heeft volgens mij geen recente verzorgers gehad of zo. ik denk inderdaad dat hij het moet vertrouwen, maar mij ook als de leider moet zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 08:32 



 
Profiel   

het gaat vrij goed! Hij is niet meer weggerend, (ja, wel toen ik met hem probeerde te draven, maar kweenie wat daar gebeurde). Ik heb heel blij met hoe het nu gaat! Ik denk dat hij gewoon een leider nodig heeft. hij heeft me een paar keer gebeten, dus ja, ik denk dat het allemaal deel is van flink uittesten. ik moet gewoon streng zijn. dankjulliewel voor de tips nog!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen