Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

niet aan het touw mee?

 
Profiel   

pmarena schreef
Nou ik zou zeker geen bit in doen in deze situatie...het is al vervelend genoeg als paard er vandoor gaat met een halstertouw wapperend achter zich aan, maar als hij daar op staat en het zit vast aan een bit ipv. aan een halster.... :n

Vooralsnog klinkt het als een vreselijk slechte match..... je onzekerheid en blessure die ervoor zorgen dat je niet doorpakt / niet de leiding neemt, en paard dat dan wèl de leiding neemt en bepaalt wat er gebeurt en waar hij naartoe gaat, en ook nog bepaalt dat je aan de kant moet :=

Je straalt nu gewoon vreselijk veel onzekerheid en onderdanigheid uit naar dit paard.

Ik kan niet inschatten in hoeverre dit een echt lastig dier is. Een gemiddelde Fjord / Haflinger / Tinker zou dit ook allemaal kunnen doen bij iemand die zich zo onzeker opstelt, terwijl er bij iemand die gewoon de leiding neemt, niets aan de hand is en het een doodbraaf dier is :=

Die kunnen ook schrikkerig zijn als ze geen leiding krijgen, voelen zich dan gewoon niet veilig bij je.
En qua lompigheid lopen ze ook over je heen als je niet tijdig een brul geeft dat ze op moeten letten.

Ik denk dat je vanaf dit punt, zeker met dat been, heel weinig mogelijkheden hebt om 1 en ander te verbeteren maar dat er wel heel veel ruimte voor verslechtering is waardoor het echt gevaarlijk kan worden....


het is een arabiertje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:50 



 
Profiel   

maar ja. ik zal gewoon proberen om streng te zijn, en te zorgen dat hij doet wat ik van hem vraag

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:51 



 
Profiel   

Snel stoppen met dit paard. Dit gaat fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:53 



 
Profiel   

ik wil dit wel graag goed maken. ben niet van plan om te stoppen, want ik zoek al jaren naar een verzorgpaard, en ik wil het graag oplossen. door mijn been breuk mag ik niet rijden tot ik 18 ben, dus zoek ik andere dingen om paarden heen, waar ik nog steeds van geniet,

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:57 



 
Profiel   

Doe het alsjeblieft met een braver paard of niet. Als je de 18 nog wil halen in 1 stuk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:57 



 
Profiel   

Normaal gesproken zou doorpakken wel aangeraden zijn, maar met dat gehavende been.....doe je alsjeblieft een beetje voorzichtig...? :(:)

Als ik de eigenaar van het paard of 1 van je ouders was zou ik je eerlijk gezegd niet meer alleen erbij willen hebben want net als anderen, word ik er ook heel zenuwachtig van als ik dit allemaal zo hoor.... het risico klinkt te groot dat het fout gaat met dat been als je door gaat pakken en paard is het er niet mee eens :(:)

Ik snap dat je het graag wil, maar de situatie is heel slecht zo.....

Met een heel braaf en meewerkend paard zou ik het al spannend vinden met dat been want een ongelukje zit met paarden sowieso in een klein hoekje.... en hoe het nu al gaat met dit dier, klinkt het risico gewoon te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 20:58 



 
Profiel   

pmarena schreef
Normaal gesproken zou doorpakken wel aangeraden zijn, maar met dat gehavende been.....doe je alsjeblieft een beetje voorzichtig...? :(:)

Als ik de eigenaar van het paard of 1 van je ouders was zou ik je eerlijk gezegd niet meer alleen erbij willen hebben want net als anderen, word ik er ook heel zenuwachtig van als ik dit allemaal zo hoor.... het risico klinkt te groot dat het fout gaat met dat been als je door gaat pakken en paard is het er niet mee eens :(:)

Ik snap dat je het graag wil, maar de situatie is heel slecht zo.....


mhm. misschien alleen een beetje poetsen zoals ik al deed, of gewoon aaien, en kijken hoe het lukt met het touw en de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:00 



 
Profiel   

Ik zou paarden nooit uit mijn leven kunnen sluiten, puur omdat het niet lukt met het touw... verder is hij gewoon wel lief hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:01 



 
Profiel   

Ik begrijp heel goed dat je blij bent dat je eindelijk een verzorgpaard hebt maar hoe moeilijk dat nu ook lijkt beter hier niet mee verder aanmodderen behalve dan misschien eens een aai geven en meer niet totdat de eigenaar erbij is.

Mijn paard is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag maar bij iemand die niet van nature de leiding neemt is ze te gevaarlijk. Zij gaat dan zelf de dingen wel bepalen en regelen op haar manier en dat is niet de meest veilige voor degene die ernaast loopt. Zij laat zich ook absoluut niet foppen door iemand die net doet alsof ze leiding neemt, daat prikt ze feilloos doorheen.

De omgang met paarden moet leuk en veilig kunnen zijn. Ik weet nog heel goed hoe ik op jouw leeftijd was en hoeveel het voor mij betekende maar let alsjeblieft goed op, vooral met je been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:07 



 
Profiel   

Dat zegt ook niemand, maar een hele hoop mensen in dit topic hebben enorm veel ervaring met paarden(gedrag) en de combinatie tussen jou en dit paard lijkt gewoon enorm onveilig, en voor je je beenbreuk forceert met nare gevolgen of nieuwe breuken oploopt is het misschien verstandiger om dit specifieke paard aan je voorbij te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:08 



 
Profiel   

nuscaniels schreef
Ik begrijp heel goed dat je blij bent dat je eindelijk een verzorgpaard hebt maar hoe moeilijk dat nu ook lijkt beter hier niet mee verder aanmodderen behalve dan misschien eens een aai geven en meer niet totdat de eigenaar erbij is.

Mijn paard is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag maar bij iemand die niet van nature de leiding neemt is ze te gevaarlijk. Zij gaat dan zelf de dingen wel bepalen en regelen op haar manier en dat is niet de meest veilige voor degene die ernaast loopt. Zij laat zich ook absoluut niet foppen door iemand die net doet alsof ze leiding neemt, daat prikt ze feilloos doorheen.

De omgang met paarden moet leuk en veilig kunnen zijn. Ik weet nog heel goed hoe ik op jouw leeftijd was en hoeveel het voor mij betekende maar let alsjeblieft goed op, vooral met je been.


ja, ben ik ook zeker van plan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:09 



 
Profiel   

Qimm schreef
Dat zegt ook niemand, maar een hele hoop mensen in dit topic hebben enorm veel ervaring met paarden(gedrag) en de combinatie tussen jou en dit paard lijkt gewoon enorm onveilig, en voor je je beenbreuk forceert met nare gevolgen of nieuwe breuken oploopt is het misschien verstandiger om dit specifieke paard aan je voorbij te laten gaan.


Ik denk dat ik wacht op de eigenaar, maar alsnog bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:09 



 
Profiel   

Of alleen samen met een ander dit paard verzorgen. Niet alleen.
Hij weet nu dat hij kan doen waar hij zin in heeft. Dat is moeilijk te doorbreken voor jou alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:10 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Of alleen samen met een ander dit paard verzorgen. Niet alleen.
Hij weet nu dat hij kan doen waar hij zin in heeft. Dat is moeilijk te doorbreken voor jou alleen.


Dat is een goed idee, bedankt! ik weet misschien wel iemand... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:11 



 
Profiel   

Dat is ook een goede oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:12 



 
Profiel   

Dat zou fijn zijn! Je bent nu gewoon niet in de positie om eens lekker te gaan aanpakken bij een paard met gebruiksaanwijzing.... Als iemand anders dat kan doen en jij gewoon lekker kan tutten dan ben je er ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:16 



 
Profiel   

Wil je zeggen in welke regio je woont?
Misschien weten er hier op Bokt nog wel mensen een leuke verzorgpony :)
Als je hier in de buurt woont, zou je zo langs mogen komen voor poetsen/wandelen/misschien wel mennen na verloop van tijd :j

Deze situatie klinkt echt als te weinig begeleiding om het veilig te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:33 



 
Profiel   

inderdaad! Ik moet alleen wel eerst vragen of het mag... dat betwijfel ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:33 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Wil je zeggen in welke regio je woont?
Misschien weten er hier op Bokt nog wel mensen een leuke verzorgpony :)
Als je hier in de buurt woont, zou je zo langs mogen komen voor poetsen/wandelen/misschien wel mennen na verloop van tijd :j

Deze situatie klinkt echt als te weinig begeleiding om het veilig te maken



ooh, leuk!



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 09-01-22 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Op verzoek aangepast


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:34 



 
Profiel   

Dat is helaas helemaal uit de richting (Woudenberg hier), maar wie weet wie er hier nog meer meeleest :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:40 



 
Profiel   

jammer! Inderdaad!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 21:55 



 
Profiel   

kleine update, Ik ben er vandaag heen geweest, en hij was wel braaf. ik kon hem uiteindelijk meenemen en vastbinden!! super blij. hopelijk gaat het volgende keer ook weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:10 



 
Profiel   

itsjustme593 schreef
kleine update, Ik ben er vandaag heen geweest, en hij was wel braaf. ik kon hem uiteindelijk meenemen en vastbinden!! super blij. hopelijk gaat het volgende keer ook weer goed.

En dit doe je alleen? Zonder eigenaar in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:19 



 
Profiel   

bigone schreef
itsjustme593 schreef
kleine update, Ik ben er vandaag heen geweest, en hij was wel braaf. ik kon hem uiteindelijk meenemen en vastbinden!! super blij. hopelijk gaat het volgende keer ook weer goed.

En dit doe je alleen? Zonder eigenaar in de buurt?


ja :)
vandaag was er wel een vriendin bij (maar die stond op 25 meter afstand te kijken) _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:21 



 
Profiel   

Misschien toch maar gewoon wachten tot de eigenaar erbij is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen