Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard reageert heftig op dingen als ik op hem zit

 
Profiel   

Werkt jouw instructeur met een oortje of zonder?

Bij met kan het zijn door het extra geluid wat hij pas laat hoort en dat dat hem verder doet springen.

Daar had mijn ruin namelijk last van. Ben hem toen tijdelijk met zo’n ding over de oren gaan rijden en dat hielp hem.

Bij zonder kan het zijn dat hij reageert op juist het hardere geluid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:07 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Werkt jouw instructeur met een oortje of zonder?

Bij met kan het zijn door het extra geluid wat hij pas laat hoort en dat dat hem verder doet springen.

Daar had mijn ruin namelijk last van. Ben hem toen tijdelijk met zo’n ding over de oren gaan rijden en dat hielp hem.

Bij zonder kan het zijn dat hij reageert op juist het hardere geluid.


Sorry, ik zag nu pas je reactie!

Hij werkt zonder oortje. Ik rij momenteel mijn paard alleen maar met een geluidsdempend oornetje… hij vind geluiden die hij niet kan plaatsen doodseng.
Heb gister de NAF Magic poeder besteld en hopelijk word hij wat relaxter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:22 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Mijn paard deed het alleen vreemd genoeg als hij ergens last van had, zoals pijn en zo.


Dat is logisch... Ik hoop dat je paard zich goed voelt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:03 



 

ElmoVelo schreef
Kairos schreef
Heeft hij nr 2 ook aan de hand? Dan zou ik zelf denken namelijk aan de ogen.


Ik heb dat nog niet geprobeerd.

Voor mijn idee zijn zijn ogen prima! Hij is heel erg alert denk ik. Hij vind geluiden die hij niet kan plaatsen dan ook erg eng… hij is nog redelijk groen en moet veel leren. Maar ik merk helaas dat hij op deze punten heftiger is gaan reageren dan eerst



Alert is geen teken dat ogen slechter zijn. Die van mij is slecht zient en misschien wel blind aan 1 oog. Alles rechts is iets spannender. Altijd alert. Schrikt niet snel. Maar hij ziet wel slechter (loopt gerust tegen een deur aan etc.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:18 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Alert is geen teken dat ogen slechter zijn. Die van mij is slecht zient en misschien wel blind aan 1 oog. Alles rechts is iets spannender. Altijd alert. Schrikt niet snel. Maar hij ziet wel slechter (loopt gerust tegen een deur aan etc.)


Verkeerde woord gebruikt! Excuus, ik bedoelde meer van hij ziet heel snel dingen. Is ook makkelijk afgeleid omdat hij de dingen wilt zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:00 



 

ElmoVelo schreef
Marije_1997 schreef
Alert is geen teken dat ogen slechter zijn. Die van mij is slecht zient en misschien wel blind aan 1 oog. Alles rechts is iets spannender. Altijd alert. Schrikt niet snel. Maar hij ziet wel slechter (loopt gerust tegen een deur aan etc.)


Verkeerde woord gebruikt! Excuus, ik bedoelde meer van hij ziet heel snel dingen. Is ook makkelijk afgeleid omdat hij de dingen wilt zien.


Kan best dat ie slecht ziet hoor. Dat zou helmaal niet een rare reactie zijn dam. Die van mij doet dat ook en die ziet daadwerkelijk slecht, eerst getwijfeld. Maar nadat je een paar keer ergens tegen aan is gelopen hahaha.

Met rijden is het gewoon een kwestie van bezig houden en focus op jou. Aan de hand kun je vertrouwen op bouwen. Dat hij precies doet wat jij zegt als hij met je mee loopt. Zoek even uit of hij op 1 kant specifiek meer reageert als op de andere en ga dan die kant lopen. Zorg dat je voldoende beloont en de focus op jou houd en niet de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:08 



 
Profiel   

ElmoVelo schreef
Marije_1997 schreef

Verkeerde woord gebruikt! Excuus, ik bedoelde meer van hij ziet heel snel dingen. Is ook makkelijk afgeleid omdat hij de dingen wilt zien.


Kan best dat ie slecht ziet hoor. Dat zou helmaal niet een rare reactie zijn dam. Die van mij doet dat ook en die ziet daadwerkelijk slecht, eerst getwijfeld. Maar nadat je een paar keer ergens tegen aan is gelopen hahaha.

Met rijden is het gewoon een kwestie van bezig houden en focus op jou. Aan de hand kun je vertrouwen op bouwen. Dat hij precies doet wat jij zegt als hij met je mee loopt. Zoek even uit of hij op 1 kant specifiek meer reageert als op de andere en ga dan die kant lopen. Zorg dat je voldoende beloont en de focus op jou houd en niet de omgeving.


Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij slecht ziet. Heb hem in het begin wel is tegen iets aan stil moeten zetten, omdat hij dan aan het drammen was. Daar heeft hij dan nooit tegen aangelopen. Hield dan zijn hoofd scheef van daar kan ik niet doorheen lopen.

Heb zelf ook ervaring met een paard met een blind oog. Toevallig heeft 1 van mijn pony’s een blind oog.

Als ik er naast sta luistert hij momenteel (bijna) perfect. Hij doet echt alleen moeilijk als ik er op zit. Gister bijv liep hij zonder enige moeite met mij er naast over een plastic zeil. Stil zetten, zeil bewegen of het zeil op hem leggen alles accepteert hij soms wat spannend, maar geen heftige reacties. Maar zodra ik er opzit is het een heel ander verhaal. In de les zat mijn vader toen op een bankje met een deken over zijn benen en hij vond het zo knetter eng. Uiteindelijk met er langs blijven rijden en de focus op mij houden is het na 10 keer gelukt. Alleen zijn dat niet de vervelende dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:17 



 

Met rijden is bezig houden. Dat hij z'n focus op jou houd. Het zelfde als op de grond. Desnoods met voerbeloning vanaf het paard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen