Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Manieren om beter te kauwen

 
Profiel   

Je hebt al best veel advies gekregen om je paard langer over zijn eten te laten doen zie ik.

Wil je graag meegeven dat de enige keren dat ik paarden echt te snel heb zien eten waren paarden die zich bedreigd voelden, paarden die vitamine/mineralen tekorten hadden en paarden met maagzweren.

3 jarige paarden zijn vollop in de groei en hebben dus veel kwalitatief hoogwaardig voer nodig (juiste eiwitten, vitamines en mineralen). Grote kans dat lucerne en gras/hooi/kuil alleen dat niet helemaal gaat dekken, dus vermoedelijk zal een beter uitgebalanceerd rantsoen al een stuk helpen bij jouw probleem.

Houd er rekening mee dat je paard 22 uur zonder gras staat en dat een normaal paard rustig in 1 uur tijd al het ruwvoer naar binnen kan hebben gewerkt en nog steeds hongergevoel heeft omdat er een mineralen/vitamine tekort is. Paarden stoppen pas met eten wanneer ze alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid en de juiste verhouding binnen hebben. Dat je paard voor jouw idee te snel eet kan daar heel goed mee te maken hebben.

Paarden een kwartier laten wachten op hun eten omdat ze te enthousiast zijn komt op mij over als dierenonvriendelijk. Meer van dit soort "spelletjes" of voor het paard onbegrijpelijke "trainingen" kan stress opleveren en zomaar een oorzaak voor maagzweren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen