Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard inslapen.

 
Profiel   

Een oud verzorgpaard van mij is ook ingeslapen vanwege gevaarlijk gedrag. Die had aantoonbaar wel medische problemen waardoor er niet meer op gereden kon worden, maar niet dusdanig ernstig dat ze niet meer pijnvrij de weide op kon. Echter, probeerde je een halster om te doen, stond ze op haar achterbenen. Stond je te dicht bij haar stal als man zijnde, werd je aangevlogen. Hoefsmid was al niet meer mogelijk tegen het einde en het erge is nog dat het gedrag alleen maar verslechterde.
Hadden we daar een therapeut op kunnen zetten? Wellicht, maar ik vraag me af of het paard daar vrolijk van was geworden. Het was erg aan haar te merken dat hoe minder er met haar gedaan werd, hoe erger het gedrag was. Ze had altijd al wel onbetrouwbare dingen, zeker richting mannen toe kon ze enorm vals uit de hoek komen, de aanleiding daartoe was niet altijd duidelijk.

Dus omwille van gedrag een paard inslapen is een zeer goede reden naar mijn idee. Uiteraard moet je wel eerst zeker weten dat het geen medisch op te lossen probleem is. En wees eerlijk; het paard merkt er niks van hoor. Die kunnen juist meer last hebben van hun eigen gedrag, dan dat je ze euthanaseert uiteindelijk.
Maar als 14-jarige met een gevaarlijk paard omgaan... Ik denk dat mijn ouders daar ook een stokje voor hadden gestoken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:47 



 
Profiel   

[quote

Dus omwille van gedrag een paard inslapen is een zeer goede reden naar mijn idee. Uiteraard moet je wel eerst zeker weten dat het geen medisch op te lossen probleem is. En wees eerlijk; het paard merkt er niks van hoor. Die kunnen juist meer last hebben van hun eigen gedrag, dan dat je ze euthanaseert uiteindelijk.
Maar als 14-jarige met een gevaarlijk paard omgaan... Ik denk dat mijn ouders daar ook een stokje voor hadden gestoken.[/quote]

Wat ik dan niet begrijp is hoe de ouders dit paard hebben kunnen kopen voor hun dochter terwijl de problemen bekend waren. Had een hoop geld, ellende en verdriet bespaart. Maar ja, dat is achteraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:25 



 
Profiel   

waarschijnlijk zoals zo vaak geen verstand van paarden.
Op de manege word lof gesproken over dat de klant de hele moeilijk paarden kan rijden en in de zeer gevorderdere groep zit. Dit om mensen te paaien en langer te houden.

Wat in de grote mensen paardenwereld betekend, kan net een beetje onafhankelijk zitten en valt niet meteen als een paard een keer onverwachts een pas opzij zet of een bokje maakt.

Dus ja dan kun je toch wel een project paard rijden :j
Zijn tenminste ook niet zo duur. De waarom word dan meestal niet bedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:41 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Marjo schreef

Dus omwille van gedrag een paard inslapen is een zeer goede reden naar mijn idee. Uiteraard moet je wel eerst zeker weten dat het geen medisch op te lossen probleem is. En wees eerlijk; het paard merkt er niks van hoor. Die kunnen juist meer last hebben van hun eigen gedrag, dan dat je ze euthanaseert uiteindelijk.
Maar als 14-jarige met een gevaarlijk paard omgaan... Ik denk dat mijn ouders daar ook een stokje voor hadden gestoken.


Wat ik dan niet begrijp is hoe de ouders dit paard hebben kunnen kopen voor hun dochter terwijl de problemen bekend waren. Had een hoop geld, ellende en verdriet bespaart. Maar ja, dat is achteraf.


Stukje onwetendheid en naïviteit denk ik. Achteraf is altijd een koe in z'n kont kijken, laten we hopen dat er lering uit getrokken wordt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:45 



 
Profiel   

Wel zuur dat die les over de rug van een paard getrokken moet worden, die in heel andere handen misschien wel een tof paardje was geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:52 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Ik snap zelf niet zo goed wat er mis is met euthanaseren in dit geval... Dat is voor paard en ruiter de enige optie zonder risico voor gezondheid/welzijn.


Er is niks mis met inslapen bij gevaarlijk gedrag. Er is sws niks mis met inslapen, want voor paarden maakt het geen verschil hoe oud ze zijn, of ze wel of niet mankeren, proces is hetzelfde.

Het gaat erom dat TS pas 14 is en de hier gegeven info niet voldoende is om te beoordelen. Daarbij is onwetendheid, onkunde en onervarenheid een groot probleem.

Dit paard hoort niet bij een 14 jarig kind, maar kan ergens anders misschien nog prima functioneren.

Daarnaast is het ook zo, bij gebrek aan info over het gehele management, dat mensen bij een volgend paard opnieuw problemen gaan tegenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:13 



 
Profiel   

Gini schreef
Wel zuur dat die les over de rug van een paard getrokken moet worden, die in heel andere handen misschien wel een tof paardje was geworden.


Ze hebben het paard toch uitbesteed..

TS kocht paard al met klachten, dus een vorige eigenaar zal ook het eea geprobeerd hebben. Huidige eigenaren hebben geprobeerd paard op de rit te krijgen, het is niet dat TS alleen aan het rommelen is en nu deze conclusie trekt.

Ergens zal er vast iemand zijn die met dit dier wel overweg kan. Maar maak je het paard happy met dat gesleep? Met keer op keer proberen bij een nieuwe prof? Je zal niet gelijk de juiste hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:17 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Gini schreef
Wel zuur dat die les over de rug van een paard getrokken moet worden, die in heel andere handen misschien wel een tof paardje was geworden.


Ze hebben het paard toch uitbesteed..

TS kocht paard al met klachten, dus een vorige eigenaar zal ook het eea geprobeerd hebben. Huidige eigenaren hebben geprobeerd paard op de rit te krijgen, het is niet dat TS alleen aan het rommelen is en nu deze conclusie trekt.

Ergens zal er vast iemand zijn die met dit dier wel overweg kan. Maar maak je het paard happy met dat gesleep? Met keer op keer proberen bij een nieuwe prof? Je zal niet gelijk de juiste hebben..


Omdat teveel mensen zich expert noemen. Omdat er een wildgroei is aan HMS trainers etc. En vaak speelt geld en afstand mee.

Er zijn genoeg goede echte trainers en dan had het in 1 keer goed kunnen gaan...........of niet. Maar je kan het paard niet de schuld geven van foute beslissingen van de mens.

Heb weleens mensen op stal meegemaakt met paarden die of te gevaarlijk leken, of omsloegen als een toch wel gespannen/angstige ruiters ermee werkte. Dan bemoeide iedereen zich ermee. Mensen hebben een paard gekocht met bepaalde wensen, willen dan niet verplaatsen, weten niet waar de juiste hulp te zoeken en het gaat maar weken/maanden door.
En ze schrikken van de prijzen. Hebben net X duizend gespaard en uitgegeven en dan is het voor de meesten ook klaar. Die willen vaak niet nog eens x bedrag investeren.

Daarnaast is het vertrouwen vaak weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:23 



 
Profiel   

superpony schreef
_Lorette_ schreef
Ik snap zelf niet zo goed wat er mis is met euthanaseren in dit geval... Dat is voor paard en ruiter de enige optie zonder risico voor gezondheid/welzijn.


Er is niks mis met inslapen bij gevaarlijk gedrag. Er is sws niks mis met inslapen, want voor paarden maakt het geen verschil hoe oud ze zijn, of ze wel of niet mankeren, proces is hetzelfde.

Het gaat erom dat TS pas 14 is en de hier gegeven info niet voldoende is om te beoordelen. Daarbij is onwetendheid, onkunde en onervarenheid een groot probleem.

Dit paard hoort niet bij een 14 jarig kind, maar kan ergens anders misschien nog prima functioneren.

Daarnaast is het ook zo, bij gebrek aan info over het gehele management, dat mensen bij een volgend paard opnieuw problemen gaan tegenkomen.


Jouw redenatie is, dat inslapen geen verkeerde beslissing zou zijn, maar in dit geval 'not done' is, omdat men hier niet alle info heeft en je het vermoeden hebt dat de eigenaar niet kundig genoeg is? Dan vraag ik me af... Wanneer heb je voldoende info? Dat is via een forum niet te doen. Dan moet je het paard zelf meemaken, alles weten over omgang, huisvesting, training, wie eraan geknutseld heeft en wat precies is onderzocht.

En stel dat dit paard inderdaad bij een ander wel zou functioneren. Hoe zie je dat voor je? Hoe zou jij dat regelen? Het is niet zo dat de meest handige trainers staan te springen om moeilijke paarden over te nemen. Die hebben aanbod zat. Wie een paard zoekt, heeft doorgaans te weinig kennis en handigheid om er verantwoord mee om te kunnen gaan of mee te rijden. Euthanasie vind ik dan verantwoorder naar paard en de medemens.

Mogelijke onwetendheid, onkunde en onervarenheid. Mogelijk nog eens tegen een vergelijkbaar probleem aanlopen door gebrek aan kennis en ervaring. Tja, ik weet niet goed hoe het aanhouden van een paard dat gevaarlijk gedrag vertoont daarbij gaat helpen, mocht dat het geval zijn. Dan moet je er al net vanuit gaan dat een trainer er wél wat mee kan én dat diegene de oorzaak weet te vinden én de oplossing kan toepassen in de situatie van de eigenaren. Anders is er helemaal geen leermoment/nieuw inzicht uit te halen. Het betekent ook dat iemand anders aan de slag moet met een paard dat ongewenst/gevaarlijk gedrag vertoont met alle bijbehorende risico's.

Niet als een aanval naar jou, maar ik ben oprecht benieuwd hoe je dit praktisch aan zou pakken en wat de voordelen ervan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:37 



 
Profiel   

Feiten op een rijtje: paard kwam met bekende problemen. Er is het e.e.a. onderzocht/ behandeld.
paard is deels op de wei gezet. Opnieuw begonnen zonder vorm van resultaat, gedrag bleef hetzelfde in de voorkomende, overeen komende situaties.
Paard bij een " prof" neergezet, die heeft gesteld: dat gaat hem/haar niet worden.
Ouder/s stellen inslapen.
Op grond van bovengenoemde feiten zoals deze opgegeven zijn in dit onderwerp, kan ik persoonlijk niet anders concluderen dat de ouder/s van TS gelijk hebben in deze.
Wat ik of anderen over dit onderwerp denken is feitelijk niet interessant. Ik kan me voorstellen dat het voor TS een zeer vervelende, emotionele ervaring is. Maar ik begrijp nog steeds niet, waarom er een paard is aangeschaft met bekende problemen.
Het enige wat ik kan opmaken door het teruglezen is dat uit foto,s behandelingen het paard goed zou moeten zijn volgens TS. Alleen zonder feitelijk aantoonbaar resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 11:49 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Gini schreef
Wel zuur dat die les over de rug van een paard getrokken moet worden, die in heel andere handen misschien wel een tof paardje was geworden.


Ze hebben het paard toch uitbesteed..



Dat is dan misschien heel stout van mij, maar als de ouders inschatten dat dit paard perfect was voor hun veertienjarige dochter, dan kan ik er mij ook wel iets bij voorstellen wat zij ingeschat hadden als 'wegbrengen naar een goede trainer'. We krijgen heel weinig info over wie, hoe lang, welke ervaring? Die info moet ook niet gedeeld worden, maar dan kan ik daar ook weinig belang aan hechten. Wie weet was het wel zo een een type springruiter wiens trainingsmethode gebaseerd is op kracht en overbluffen, liet dit paard zich niet overbluffen, moest de springruiter zichzelf en zijn ego uit het zand halen en zei die daarom maar met een kwade kop dat die rotbok enkel goed is voor de frikandel.
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het zo kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:31 



 
Profiel   

Maat zoals eerder vernoemd... Foto's laten niet alles zien.
Het probleem kan bv ook in het zenuwstelsel zitten (vanuit de facetgewrichten in de rug lopen ontzettend veel zenuwen).

Een trainer die mogelijk wel iets kan doen met dit paard is feather light... Maar zij vragen al een maandloon (bijna 2.000) voor 1 maand in training. Dat moet je ook maar net kunnen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:36 



 
Profiel   

Daarnaast als de foto's wel goed zijn kan het probleem prima liggen dat het paard weet dat hij lekker zijn gang kan gaan bij een 14 jarige.
Dat hoeft niet, misschien is er echt wat aan de hand en is inslapen geen slechte keuze.
Maar de kans is zeker zo groot dat hij bij een beter ervaren ruiter helemaal geen problemen vertoond.
De prof in deze zegt mij niets. Heb er teveel gezien, met luxe website en al, waar ik direct weg zou rennen. Te veel poeha, te weinig echte kennis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:44 



 
Profiel   

Heeft ts dit paard al langer dan 6 maanden?Als het korter is dan zou ik proberen hem retour te doen en geld terug te krijgen.Want hij blijkt dus ongeschikt voor het doel waarvoor ts hem heeft gekocht.Een projectpaard is een paard waar werk aan is, en dat is nog iets anders dan een paard waar de eigenaar mee verongelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:52 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Maat zoals eerder vernoemd... Foto's laten niet alles zien.
Het probleem kan bv ook in het zenuwstelsel zitten (vanuit de facetgewrichten in de rug lopen ontzettend veel zenuwen).

Een trainer die mogelijk wel iets kan doen met dit paard is feather light... Maar zij vragen al een maandloon (bijna 2.000) voor 1 maand in training. Dat moet je ook maar net kunnen betalen.


En vooral heel veel geduld hebben gezien de lange wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:02 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Art_Ificious schreef
Maat zoals eerder vernoemd... Foto's laten niet alles zien.
Het probleem kan bv ook in het zenuwstelsel zitten (vanuit de facetgewrichten in de rug lopen ontzettend veel zenuwen).

Een trainer die mogelijk wel iets kan doen met dit paard is feather light... Maar zij vragen al een maandloon (bijna 2.000) voor 1 maand in training. Dat moet je ook maar net kunnen betalen.


En vooral heel veel geduld hebben gezien de lange wachtlijst.
Volgens mij is er voor probleempaarden een kortere wachtlijst.

De wachtlijst van 3 jaar is voor het gewone zadelmak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:25 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Jouw redenatie is, dat inslapen geen verkeerde beslissing zou zijn, maar in dit geval 'not done' is, omdat men hier niet alle info heeft en je het vermoeden hebt dat de eigenaar niet kundig genoeg is? Dan vraag ik me af... Wanneer heb je voldoende info? Dat is via een forum niet te doen. Dan moet je het paard zelf meemaken, alles weten over omgang, huisvesting, training, wie eraan geknutseld heeft en wat precies is onderzocht.

En stel dat dit paard inderdaad bij een ander wel zou functioneren. Hoe zie je dat voor je? Hoe zou jij dat regelen? Het is niet zo dat de meest handige trainers staan te springen om moeilijke paarden over te nemen. Die hebben aanbod zat. Wie een paard zoekt, heeft doorgaans te weinig kennis en handigheid om er verantwoord mee om te kunnen gaan of mee te rijden. Euthanasie vind ik dan verantwoorder naar paard en de medemens.

Mogelijke onwetendheid, onkunde en onervarenheid. Mogelijk nog eens tegen een vergelijkbaar probleem aanlopen door gebrek aan kennis en ervaring. Tja, ik weet niet goed hoe het aanhouden van een paard dat gevaarlijk gedrag vertoont daarbij gaat helpen, mocht dat het geval zijn. Dan moet je er al net vanuit gaan dat een trainer er wél wat mee kan én dat diegene de oorzaak weet te vinden én de oplossing kan toepassen in de situatie van de eigenaren. Anders is er helemaal geen leermoment/nieuw inzicht uit te halen. Het betekent ook dat iemand anders aan de slag moet met een paard dat ongewenst/gevaarlijk gedrag vertoont met alle bijbehorende risico's.

Niet als een aanval naar jou, maar ik ben oprecht benieuwd hoe je dit praktisch aan zou pakken en wat de voordelen ervan zijn.


Ik had het paard sowieso nooit voor mn dochter van 14 gekocht misschien. Of bij de eerste problemen al geprobeerd te verkopen met het eerlijke verhaal erbij.

Maar we weten gewoon niet wat de oorzaak is en niemand hier kan dus beoordelen wat een eerlijke beslissing is.

Ja, als het paard geheel is onderzocht en een GOEDE expert is erbij geweest, is inslapen de beste optie.

Lopen mensen gewoon wat aan te rommelen, kan dit beestje natuurlijk ergens anders nog heel goed terecht komen.

Ik heb zelf een paard met behoorlijke gedragsproblemen laten inslapen. Niet zozeer naar ons in de omgang, maar zeer wisselvallig met rijden en naar andere, eigen, paarden. Dat bleek een medische oorzaak te hebben. Dat heeft ook tijd gekost om de oorzaak te vinden.

Na de eerste onderzoeken, heeft hij ook ergens in training en te koop gestaan, omdat we toen oprecht dachten dat het dan voor ons geen match was. Dat steekte en we zijn nog een keer opnieuw begonnen. Toen de problemen erger werden nieuwe onderzoeken gedaan en konden we de oorzaak vinden. Een 7 jarige als weidemaatje kan niet als hij door de pijn andere paarden tot bloedens aan toe bijt.

Maar wij zijn volwassen, betalen zelf, maken zelf de keuzes en hebben aardig wat ervaring. De frustratie is dan niet minder, maar je hebt nou eenmaal geen rontgen ogen.

Maar heb ook weleens een paardje gehad met een slechte reputatie die doodbraaf is/was met juiste management, juiste aanpak etc. We kwamen even terug ook achter fysieke problemen bij een paard, dus gedrag was daarom heel logisch. EN te verhelpen. Maar als de pijn weg is, moet je ook weer aan vertrouwen werken.

Er zijn veel paarden met problemen. Die staan wel vaker bij de verkeerde baas en gaan we natuurlijk niet allemaal inslapen.
Heeft een paard duidelijk lichamelijke problemen en of mentaal, dan is dat heel anders. Maar dat weten we dus gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:18 



 
Profiel   

Dat valt moeilijk terug te draaien, toch? TS en haar ouders zitten nu met dit probleem en iets onverstandigs doen is menselijk. Door schade en schande... ;) Aan de hand van je toevoeging snap ik nog steeds niet het 'inslapen is een goede optie, maar in dit geval niet'-redenatie. Zij hebben ook geen röntgen-ogen, maar hebben zo te lezen wel diverse experts gevraagd om te helpen met dit paard of om hem te onderzoeken. Je geeft aan dat je zelf een slechte match wilde verkopen die uiteindelijk is ingeslapen, omdat er toch iets aan bleek te mankeren. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dan lijkt de moraal van jouw verhaal dat laten inslapen een betere keuze is bij extreem gedrag.

Ik ben juist van de projectjes en de opknappers. Sommige paarden zijn in korte tijd heel vaak verhuisd. Dat hoeft niet eens van eigenaar naar nieuwe eigenaar te zijn. Een enkele keer zit het in de hoeveelheid trainers. Dat is mogelijk nog erger. Van euthanasie hadden die paarden geen last gehad. De 'zoeken naar wie er wat mee kan'-periode daarentegen... Die had je ze liever bespaard. En eigenlijk weegt het belang voor de mens nog zwaarder. Iemand zou er maar mee verongelukken. Geen paard is dat waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 14:50 



 
Profiel   

Amen Lorette!
Precies wat ik eerder al zei. Dat geleur met die paarden wordt toch ook niemand beter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:14 



 
Profiel   

Zie het zo, het paard heeft er geen last van als hij wordt geeutaniseerd, het is gewoon over.
En voor jullie verdriet maar ook opluchting en je hebt het paard waarschijnlijk een hoop leed bespaard. Meestal zit er een ernstig trauma of lichamelijk probleem achter.
We hoeven niet alle problemen op te lossen met gevaar voor eigen leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:21 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Dat valt moeilijk terug te draaien, toch? TS en haar ouders zitten nu met dit probleem en iets onverstandigs doen is menselijk. Door schade en schande... ;) Aan de hand van je toevoeging snap ik nog steeds niet het 'inslapen is een goede optie, maar in dit geval niet'-redenatie. Zij hebben ook geen röntgen-ogen, maar hebben zo te lezen wel diverse experts gevraagd om te helpen met dit paard of om hem te onderzoeken. Je geeft aan dat je zelf een slechte match wilde verkopen die uiteindelijk is ingeslapen, omdat er toch iets aan bleek te mankeren. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dan lijkt de moraal van jouw verhaal dat laten inslapen een betere keuze is bij extreem gedrag.

Ik ben juist van de projectjes en de opknappers. Sommige paarden zijn in korte tijd heel vaak verhuisd. Dat hoeft niet eens van eigenaar naar nieuwe eigenaar te zijn. Een enkele keer zit het in de hoeveelheid trainers. Dat is mogelijk nog erger. Van euthanasie hadden die paarden geen last gehad. De 'zoeken naar wie er wat mee kan'-periode daarentegen... Die had je ze liever bespaard. En eigenlijk weegt het belang voor de mens nog zwaarder. Iemand zou er maar mee verongelukken. Geen paard is dat waard.


Maar dat weet je dus allemaal niet, want er is weinig info bekend gemaakt en je bent er niet bij geweest. Je leest alleen iemands verhaal op Bokt.

Ik schrijf heel duidelijk dat wij een paard hadden met problemen. Die is naar een trainer gegaan om daar verkocht te worden. Zoals ik schreef; NA diverse onderzoeken die niks opleverde.
Maar we hebben wel vaker wat problemen gehad, dus uit de verkoop en weer begonnen vanaf 0. Door de tijd die voorbij ging, kwamen er hele kleine vage dingen aan het licht, waarop ik een specifiek onderzoek kon laten doen. Toen kwamen we achter de reden en is hij inderdaad ingeslapen. Maar er was dus geen enkele andere optie. Dat paard is besproken binnen een bredere groep artsen vanwege de afwijkingen.
Hij beet andere paarden soms tot bloedens aan toe, dus een 7 jarige als weidemaatje wegzetten kon ook niet. En het mag wel duidelijk zijn dat een paard dan ook echt pijn had. Maar dat was eerst met ups and downs en een behoorlijke zoektocht, ook voor de artsen.

Maar nogmaals; ik geef dus redelijk wat info. TS heeft geschreven, maar niemand van Bokt is erbij geweest en niemand heeft voldoende info om te zeggen; slaap dan maar in. Dat doet een veearts ook echt niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 22:57 



 
Profiel   

En in het wat meer alternatieve circuit qua therapeuten, is dat ook geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 05:33 



 
Profiel   

Wat ik al niet begrijp met welke idee is dit paard aangeschaft.
Want iedereen met een klein beetje kennis van de paarden en vooral die net problemen zouden deze niet snel aanschaffen. Helemaal niet voor een meisje van 14 met het ontbreken van de juiste kennis en de nodige ervaring.

Ook blijven er erg veel vragen onbeantwoord.
Wat en hoeveel voer krijgt het paard.
Is er al eens een chiropractor bij geweest. (Zal wel want alles wat voorgesteld wordt is al gedaan)
Ook het zichzelf tegenspreken, eerst geen bijzet, later protesteert het paard aan de bijzet niet.

Ben totaal niet tegen inslapen als alles uit de kast is gehaald, en niet door onkunde.

Zelf ooit een laten inslapen die was echt lichamelijk helemaal gezond. Maar onder het zadel en aan de hand zowel van/ naar stal als het trainen aan de hand.
Altijd goed les en begeleiding gehad.
Maar zo explosief en altijd zonder aanleiding.
Paard was niet van mezelf wel kende ik haar al vanaf veulen.
Eigenaar wilde haar direct al naar de slager brengen want dit gedrag heeft ze altijd gehad.
Heb haar zelf met ontzettend veel tijd zadel mak gemaakt en uiteindelijk 3 jaar gereden.
Maar totaal geen verbetering.
Uiteindelijk de keuze voor de slager gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 06:55 



 
Profiel   

Ook het zichzelf tegenspreken, eerst geen bijzet, later protesteert het paard aan de bijzet niet.

Deze was ik bij mijn opsomming nog vergeten.

Ik heb in mijn werkzame leven altijd last gehad van mijn rug. Nu ik sinds kort door andere oorzaak met mijn werk ben gestopt, heb ik ook geen last van mijn rug meer.

Als je het paard niets meer vraagt, zullen er volgens mij ook geen problemen meer zijn, of veel minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:40 



 
Profiel   

Wat een vervelende situatie :(:)

Hoeveel en welk voer krijgt hij?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen