Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Oud paard heeft niet geleerd vast te staan.

 
Profiel   

manubres schreef
Ik heb een Blocker Tie Ring en dat werkt super. Hij werkt wel het fijnst met een leadrope...
Heb ik gekocht omdat mijn eerdere paard door trekken zijn nekband heeft beschadigd. Mijn nieuwe paard had nooit eerder vast gestaan en heb het gelijk met de Blocker Tie Ring gedaan. Ze raakte even in paniek, maar kreeg toen touw en daarna gelijk rustig. Nu staat ze braaf vast, maar ik durf niet meer zonder ring...ze hoeven maar 1x echt flink te trekken en ze kunnen beschadiging in hun nek krijgen....

https://youtu.be/ITRSkhhMmcI


Werkt super idd maar heeft 1 nadeel. Mijn paard heeft snel geleerd dat je met constant lichte druk steeds meer touw krijgt, hij leerde er dus juist op een andere manier van hangen -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 06:29 



 
Profiel   

troi schreef
manubres schreef
Ik heb een Blocker Tie Ring en dat werkt super. Hij werkt wel het fijnst met een leadrope...
Heb ik gekocht omdat mijn eerdere paard door trekken zijn nekband heeft beschadigd. Mijn nieuwe paard had nooit eerder vast gestaan en heb het gelijk met de Blocker Tie Ring gedaan. Ze raakte even in paniek, maar kreeg toen touw en daarna gelijk rustig. Nu staat ze braaf vast, maar ik durf niet meer zonder ring...ze hoeven maar 1x echt flink te trekken en ze kunnen beschadiging in hun nek krijgen....

https://youtu.be/ITRSkhhMmcI


Werkt super idd maar heeft 1 nadeel. Mijn paard heeft snel geleerd dat je met constant lichte druk steeds meer touw krijgt, hij leerde er dus juist op een andere manier van hangen -O-


de mijne dat ie dus gewoon van de trailer af kan lopen om gras te gaan eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:36 



 
Profiel   

troi en speurneusc...je kan hem ook zo vastmaken dat hij alleen release geeft bij heftige druk...

https://youtu.be/w2-bUqDTfVU

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:13 



 
Profiel   

Reuze bedankt voor al het meedenken. Wijken voor druk is een goede tip. Ik ben nu zo zwaar verkouden dat ik er ziek van ben, maar zodra ik weer fit ben, ga ik eerst eens met grondwerk aan de slag. Er waren wel meer dingen die ze niet geleerd had, zoals naast je blijven lopen, opzij stappen als ik dat vraag, op de cirkel lopen, longeren. Dat is vorig jaar ook allemaal gelukt, dus dat is hiervoor ook een goede start. Dit wordt lastiger omdat ze geleerd heeft achteruit te steigeren, maar met geduld en wortels kom je heel ver. Die blocker tie ring zal ik ook in gedachten houden. Dat is misschien sowieso wel veilig, ook voor de andere merrie die prima vast staat, maar natuurlijk altijd ergens van kan schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:00 



 
Profiel   

Als een paard helemaal in paniek raakt van ontdekken dat ze vaststaat, ben ik in ieder geval er van overtuigd inderdaad dat je met oefenen met wijken voor druk aan de leadrope verbetering kunt behalen. Ze moet leren wat wél de goede reactie is bij druk op het touw, dat de oplossing bij druk altijd is om van de druk af te komen en naar voren te denken. :-) Het zou je verbazen, maar er zijn veel paarden die dat niet (voldoende) weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen