Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik stop met paardrijden

 
Profiel   

kluun1985 schreef
Het klinkt alsof je dysfagie hebt (of denkt te hebben) en hoewel slikken moeilijker kán worden door de klik, en sommige mensen eten proberen te vermijden vanwege het vervelende gevoel, is het niet zo dat je plotseling helemaal niet meer kunt slikken.
Iets met gradaties.
Waarschijnlijk heb je je slokdarm licht beschadigd, dit gaat meestal vanzelf over (tenzij het een neurologische aanleiding betreft)

!!!

Ja, maar een slokdarmbeschadiging duurt toch niet 21 dagen? De mond en de slokdarm herstellen voorzover ik weet heel snel.

De huisarts noemde overbelasting door het te hard slikken. Maar overbelasting duurt toch niet 21 dagen?

Ik heb het idee dat dit gewoon niet meer weggaat.

Niet alleen de keel en de aandachtsspier beschadigd, maar ook nog een kapotte kwootknop.
Wat erg
!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:36 



 
Profiel   

Granoek schreef
kluun1985 schreef
Het klinkt alsof je dysfagie hebt (of denkt te hebben) en hoewel slikken moeilijker kán worden door de klik, en sommige mensen eten proberen te vermijden vanwege het vervelende gevoel, is het niet zo dat je plotseling helemaal niet meer kunt slikken.
Iets met gradaties.
Waarschijnlijk heb je je slokdarm licht beschadigd, dit gaat meestal vanzelf over (tenzij het een neurologische aanleiding betreft)

!!!

Ja, maar een slokdarmbeschadiging duurt toch niet 21 dagen? De mond en de slokdarm herstellen voorzover ik weet heel snel.


De huisarts noemde overbelasting door het te hard slikken. Maar overbelasting duurt toch niet 21 dagen?

Ik heb het idee dat dit gewoon niet meer weggaat.


Voor zover jij weet, weet je helemaal niks. Wie heeft je dit dan weer wijsgemaakt :+


Als je je wang bijt, hoe snel geneest dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:36 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Brainless schreef
Ik wil haar wel ophalen hoor, ik kan dit hele weekend.


O ja, jij kwam met die onzin over dat je dit ook hebt gehad.

Geloof me dat heb je niet.

-O-
Jammer dat je mij niet gelooft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:37 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Als je je wang bijt, hoe snel geneest dat?

Echt waar? :')

Excuses, jij weet duidelijk exact waar het over gaat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:37 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Als je je wang bijt, hoe snel geneest dat?

Tweemaal de helft doorgaans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:37 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Als je je wang bijt, hoe snel geneest dat?

Wang is zacht weefsel en geneest heel snel.
Spieren en pezen duren een stuk langer om te genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:38 



 
Profiel   

Brainless schreef
-O-
Jammer dat je mij niet gelooft.


Ja, maar als je dit echt ook had, ben je dan ook zoveel afgevallen? Hoe kon je eten? Vond je die klik niet irritant? En ben je ook bij KNO geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:39 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Het klinkt alsof je dysfagie hebt (of denkt te hebben) en hoewel slikken moeilijker kán worden door de klik, en sommige mensen eten proberen te vermijden vanwege het vervelende gevoel, is het niet zo dat je plotseling helemaal niet meer kunt slikken.
Iets met gradaties.
Waarschijnlijk heb je je slokdarm licht beschadigd, dit gaat meestal vanzelf over (tenzij het een neurologische aanleiding betreft)

!!!

Ja, maar een slokdarmbeschadiging duurt toch niet 21 dagen? De mond en de slokdarm herstellen voorzover ik weet heel snel.

De huisarts noemde overbelasting door het te hard slikken. Maar overbelasting duurt toch niet 21 dagen?

Ik heb het idee dat dit gewoon niet meer weggaat.


In principe kan het zo zijn dat elke keer dat je slikt en helemaal spastisch gaat doen omdat je een vervelend gevoel verwacht je keelspieren extra aanspant, waardoor je slokdarm overbelast blijft.
Kun je niet een weekje wat voedsel blenden? Veel soep, yoghurt en dat soort dingen, rustig door je keel laten glijden, en niet steeds op die klik gaan zitten wachten of je er extreem op focussen.
Nu word het een vicieuze cirkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:40 



 
Profiel   

Laurora schreef
kluun1985 schreef
Het klinkt alsof je dysfagie hebt (of denkt te hebben) en hoewel slikken moeilijker kán worden door de klik, en sommige mensen eten proberen te vermijden vanwege het vervelende gevoel, is het niet zo dat je plotseling helemaal niet meer kunt slikken.
Iets met gradaties.
Waarschijnlijk heb je je slokdarm licht beschadigd, dit gaat meestal vanzelf over (tenzij het een neurologische aanleiding betreft)

!!!

Ja, maar een slokdarmbeschadiging duurt toch niet 21 dagen? De mond en de slokdarm herstellen voorzover ik weet heel snel.

De huisarts noemde overbelasting door het te hard slikken. Maar overbelasting duurt toch niet 21 dagen?

Ik heb het idee dat dit gewoon niet meer weggaat.


In principe kan het zo zijn dat elke keer dat je slikt en helemaal spastisch gaat doen omdat je een vervelend gevoel verwacht je keelspieren extra aanspant, waardoor je slokdarm overbelast blijft.
Kun je niet een weekje wat voedsel blenden? Veel soep, yoghurt en dat soort dingen, rustig door je keel laten glijden, en niet steeds op die klik gaan zitten wachten of je er extreem op focussen.
Nu word het een vicieuze cirkel.


Bij rustig door keel laten glijden ben ik bang dag het strottenhoofdklepje niet dicht is en alles in mijn luchtpijp gaat. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:44 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Ja, maar als je dit echt ook had, ben je dan ook zoveel afgevallen? Hoe kon je eten? Vond je die klik niet irritant? En ben je ook bij KNO geweest?

Ik ben niet afgevallen want ik kon er "gewoon" mee eten, in het begin alleen zachtere dingen om het sneller te laten genezen.
Ik irriteerde mij ook niet aan de klik/krak en heb ook gewoon moeten slikken en niet voorzichtig (waardoor je dus lucht mee slikt en gaat boeren).
Ik hoefde niet naar de KNO arts omdat het niet iets ergs is, maar kan best wel even vervelend zijn.

Ik heb al een knak in mijn kaak (ik denk mijn hele leven) en daar ben ik ook aan gewend dat ik het geeneens meer hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:44 



 
Profiel   

Laurora schreef
kluun1985 schreef
Het klinkt alsof je dysfagie hebt (of denkt te hebben) en hoewel slikken moeilijker kán worden door de klik, en sommige mensen eten proberen te vermijden vanwege het vervelende gevoel, is het niet zo dat je plotseling helemaal niet meer kunt slikken.
Iets met gradaties.
Waarschijnlijk heb je je slokdarm licht beschadigd, dit gaat meestal vanzelf over (tenzij het een neurologische aanleiding betreft)

!!!

Ja, maar een slokdarmbeschadiging duurt toch niet 21 dagen? De mond en de slokdarm herstellen voorzover ik weet heel snel.

De huisarts noemde overbelasting door het te hard slikken. Maar overbelasting duurt toch niet 21 dagen?

Ik heb het idee dat dit gewoon niet meer weggaat.


In principe kan het zo zijn dat elke keer dat je slikt en helemaal spastisch gaat doen omdat je een vervelend gevoel verwacht je keelspieren extra aanspant, waardoor je slokdarm overbelast blijft.
Kun je niet een weekje wat voedsel blenden? Veel soep, yoghurt en dat soort dingen, rustig door je keel laten glijden, en niet steeds op die klik gaan zitten wachten of je er extreem op focussen.
Nu word het een vicieuze cirkel.


Ik wil je trouwens wel bedanken. Dit is een vervelende klacht, maar het valt mij op dat niet veel mensen dit herkennen. Ik kende dit ook niet. Googlen levert ook weinig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:44 



 
Profiel   

Dat zal niet zo'n vaart lopen.
Als je je maar niet zo hyperfocused op die klik. Kijk een leuke netflix serie tijdens het eten, of lees een goed boek zodat je afgeleid bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:45 



 
Profiel   

Brainless schreef
kluun1985 schreef
Ja, maar als je dit echt ook had, ben je dan ook zoveel afgevallen? Hoe kon je eten? Vond je die klik niet irritant? En ben je ook bij KNO geweest?

Ik ben niet afgevallen want ik kon er "gewoon" mee eten, in het begin alleen zachtere dingen om het sneller te laten genezen.
Ik irriteerde mij ook niet aan de klik/krak en heb ook gewoon moeten slikken en niet voorzichtig (waardoor je dus lucht mee slikt en gaat boeren).
Ik hoefde niet naar de KNO arts omdat het niet iets ergs is, maar kan best wel even vervelend zijn.

Ik heb al een knak in mijn kaak (ik denk mijn hele leven) en daar ben ik ook aan gewend dat ik het geeneens meer hoor.


Wel knap dat je het niet erg vond.

De dag dat ik die klik alleen hoorde belde ik gelijk de huisarts. Die knakkende kaak heb ik ook, maar dat is niets vergeleken met dit. Ik zie ook geen weg dat dit beter wordt. 3 weken al met dit, hoe kan dit ooit nog weggaan? En ik ben ook heel voorzichtig geweest en eet veel minder en alleen zacht eten. Helpt niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:48 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Bij rustig door keel laten glijden ben ik bang dag het strottenhoofdklepje niet dicht is en alles in mijn luchtpijp gaat. |(


_O- _O- _O-

Het wordt tijd dat een mod dit topic sluit, de bullshit radars kunnen dit zo langzamerhand niet meer aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:49 



 
Profiel   

Laurora schreef
Dat zal niet zo'n vaart lopen.
Als je je maar niet zo hyperfocused op die klik. Kijk een leuke netflix serie tijdens het eten, of lees een goed boek zodat je afgeleid bent


Ik heb sowieso standaard oordopjes in en Youtube video aan. Ik wil die klikken niet horen -O- helaas voel ik het dan nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:49 



 
Profiel   

Kinke schreef
kluun1985 schreef
Bij rustig door keel laten glijden ben ik bang dag het strottenhoofdklepje niet dicht is en alles in mijn luchtpijp gaat. |(


_O- _O- _O-

Het wordt tijd dat een mod dit topic sluit, de bullshit radars kunnen dit zo langzamerhand niet meer aan


Dat is een angst die is ontstaam im de dagen na het krijgen van die klik, terwijl ik wanhopig op mijn huisartsafspraak wachtte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:50 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Jester_ schreef
8 kg in 21 dagen?? Ik wil dat ook


Tja hard brood doorslikken en dan de rest van je leven afvallen.


Je typte in je openingspost dat het zacht volkorenbrood was. Als het goed is ben je verzekerd voor operaties ;) dus maak jij je maar niet druk om de kosten. Jessie mag hier wel komen. Kom hem morgen ophalen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:51 



 
Profiel   

Je typte in je openingspost dat het zacht volkorenbrood was. Als het goed is ben je verzekerd voor operaties ;) dus maak jij je maar niet druk om de kosten. Jessie mag hier wel komen. Kom hem morgen ophalen :)[/quote]

Zacht volkorenbrood HARD doorslikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:51 



 
Profiel   

kluun1985 schreef
Je typte in je openingspost dat het zacht volkorenbrood was. Als het goed is ben je verzekerd voor operaties ;) dus maak jij je maar niet druk om de kosten. Jessie mag hier wel komen. Kom hem morgen ophalen :)


Zacht volkorenbrood HARD doorslikken.[/quote]

Oh zo. Het is nu 3 weken zo, met misschien wel een gebroken keel. Je weet dat een breuk zowieso wel 6 weken nodig heeft te genezen? Dus nog even te gaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:54 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
kluun1985 schreef
Je typte in je openingspost dat het zacht volkorenbrood was. Als het goed is ben je verzekerd voor operaties ;) dus maak jij je maar niet druk om de kosten. Jessie mag hier wel komen. Kom hem morgen ophalen :)


Zacht volkorenbrood HARD doorslikken.


Oh zo. Het is nu 3 weken zo, met misschien wel een gebroken keel. Je weet dat een breuk zowieso wel 6 weken nodig heeft te genezen? Dus nog even te gaan ;)[/quote]

Nee, moet rechtgezet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:56 



 
Profiel   

En arm paardje heeft het weer eens gedaan, geef het arme paard maar weer de schuld. Meis, alsjeblieft zeg. _-:(

Gewoon je paard je excuses aanbieden en geen kletskoek uitkramen..


Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-10-21 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:56 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Oh zo. Het is nu 3 weken zo, met misschien wel een gebroken keel. Je weet dat een breuk zowieso wel 6 weken nodig heeft te genezen? Dus nog even te gaan ;)

Gewoon 3 weken helemaal niets meer slikken, dat werkt het beste, is het binnen een week over :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:56 



 
Profiel   

Gezien je nogal heftige reactie op een vervelende situatie heeft het misschien zin om in een andere richting hulp te zoeken.
De pony heeft evenveel schuld aan deze situatie als de bakker die het brood gebakken heeft. Dus dat zou ik loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:57 



 
Profiel   

Oh zo. Het is nu 3 weken zo, met misschien wel een gebroken keel. Je weet dat een breuk zowieso wel 6 weken nodig heeft te genezen? Dus nog even te gaan ;)[/quote]

Nee, moet rechtgezet worden.[/quote]

Maar waarom wacht je er dan 3 weken mee? Gevalletje spoedeisende hulp lijkt me dan ;) ik wens je er sterkte mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:58 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
corientjuhh schreef
Oh zo. Het is nu 3 weken zo, met misschien wel een gebroken keel. Je weet dat een breuk zowieso wel 6 weken nodig heeft te genezen? Dus nog even te gaan ;)

Gewoon 3 weken helemaal niets meer slikken, dat werkt het beste, is het binnen een week over :j

Hoe minder belasting hoe beter iid :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen