Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard gooit deken af

 
Profiel   

Ik heb jullie hulp nodig! Mijn paard gooit altijd zijn deken af, wat moet ik doen? Alle sluitingen zitten nog dicht en de deken is verder ook nieuw zonder scheuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:41 



 
Profiel   

Als ie het "altijd doet", dan wellicht luisteren naar je paard: hij wenst geen dek

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:46 



 
Profiel   

misschien is het nog te warm voor een deken?

zitten er ook bilkoorden aan? wel knap dat ie dat kan zonder de deken te slopen. Oplossing weet ik niet. succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:47 



 
Profiel   

Past de deken wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:00 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Als ie het "altijd doet", dan wellicht luisteren naar je paard: hij wenst geen dek

Precies dit. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:05 



 
Profiel   

Ik merk bij mijn paard dat hij op een gegeven moment graag een deken om wil en wacht daarop. Hij blijft dan staan bij het omdoen, vraagt er bijna om. Misschien goed als jij ook naar de wensen van je paard kijkt . Zat paarden redden zich prima zonder deken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:07 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Rocamor schreef
Als ie het "altijd doet", dan wellicht luisteren naar je paard: hij wenst geen dek

Precies dit. :+



En stel paard heeft van zichzelf een heel dun vachtje? En valt snel af, heeft genoeg eten buiten en uit de wind. Wat dan? Laat je hem lekker zonder deken staan, wordt die ziek, valt die af.. nee top idee jongens.

Maar nee we doen hem geen deken om want dat wil hij niet (wie zegt dat? Misschien is het wel gewoon een clown die er geen zin in heeft en dit een leuk spelletje vind?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:18 



 
Profiel   

Zorgen dat je een deken hebt die echt goed past en echt fijn zit en nergens trekt en schuurt en ook niet te warm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:23 



 
Profiel   

Te warm misschien? Het was gisteren 19 graden en vandaag 17. Dat is nog best warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:31 



 
Profiel   

Aatrox schreef
En stel paard heeft van zichzelf een heel dun vachtje? En valt snel af, heeft genoeg eten buiten en uit de wind. Wat dan? Laat je hem lekker zonder deken staan, wordt die ziek, valt die af.. nee top idee jongens.

Maar nee we doen hem geen deken om want dat wil hij niet (wie zegt dat? Misschien is het wel gewoon een clown die er geen zin in heeft en dit een leuk spelletje vind?).


Mijn ervaring is dat dat type paard vanzelf ook het deken gaat waarderen en er echt op staat te wachten zoals troi ook al schreef.

Ik denk eerder aan een niet-passend deken, zowel qua temperatuur als vorm. Wat voor deken heeft je paard nu op? En heb je misschien een foto zodat we kunnen inschatten of het past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:32 



 
Profiel   

Mijn paard hield ook alleen haar deken op bij echt slecht weer, regen en wind. Zodra het iets beter was lag de deken ergens op de wei...
Heb na drie keer het dek zoeken op de wei inderdaad besloten de deken alleen op de te doen bij echt slecht weer. Dat is dan ook mijn advies.

Overigens ligt de deken prima maar ze vond het schijnbaar gewoon niet nodig. Hoe ze het dek af heeft gekregen is een raadsel. Alle sluitingen dicht en bilkoorden zaten gekruist.

Dit jaar lijkt het beter te gaan. Ik heb hoop deze winter een iets schoner en minder harig paard te hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:39 



 
Profiel   

Bij welke temperatuur doe je welke deken op?
Heb je er nu (met 17 tot 19 graden) al een 500 grams op liggen? Of alleen een regendeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:47 



 
Profiel   

Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Nouja. Des te meer reden om de deken af te laten. Mocht hij geschoren zijn is het misschien een les voor de volgende keer en kun je beter een patroon scheren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen