Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kan een paard permanent uitgesloten worden in de kudde?

 
Profiel   

Sizzle schreef
Je kunt er van alles achter gaan zoeken maar meestal is er gewoon doodsimpel geen match.
Een groepje van 6 is geen natuurlijke kudde te noemen, dat is gewoon een groepje die waarschijnlijk onder elkaar hun maatje hebben waarbij deze geen aansluiting vond. Dat kan prima zijn vanwege de leeftijd want een 2,5 jarige ruin hoort te kunnen klooien en etterbakken. Heeft de rest daar geen zin in dan zullen ze hem dus afwijzen.
Ik zou hem verhuizen naar een groepje jonge beesten waarmee hij lekker kan racen en ravotten.

In dit geval zou dat weleens de beste tip kunnen zijn :j
In ieder geval voor, pak 'm beet, de komende 2 jaar.

Ik had het andersom: de 2,5-jarige zat de volwassen Quarter op z'n kop.
Gezien ze beiden van mij waren, heb ik dat anders en enigszins grofstoffelijk aangepakt door ze op vreemd terrein samen, zonder andere paarden, in een kleine wei te zetten. De lokatie had ik daarop uitgezocht.

De 2,5-jarige was niet zo'n held en de Quarter maakte zich zelden druk en zo leerde de 2,5-jarige dat de Quarter hem iets te leren had.

Echt vriendjes zijn ze nooit geworden maar de 2,5-jarige was daarna wel vriendelijk voor 'm en dat was het doel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 10:49 



 
Profiel   

Mloui schreef
Tja, in de natuur worden jonge hengsten ook verstoten uit de kudde. Die moeten hun eigen boontjes leren doppen en een eigen kudde vinden. Mogelijk is de samenstelling van deze kudde gewoon niet geschikt voor een jonge man.


Ik ga denk ik ook mee in deze redenatie.

Gek genoeg kan het soms helpen om een paard toe te voegen aan de groep voor een betere verdeling. Maar soms weet je het niet.

Ik heb ook meegemaakt dat paarden die oud of ziek waren buiten de groep vielen. En ook dat jonge paarden zichzelf na verloop van tijd een hogere betere plek in de groep verworven.

Verschillende mogelijkheden dus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen