Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst begint drachtige merrie te bespringen

 
Profiel   

Oke dank je, weer wat geleerd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:35 



 
Profiel   

Bedankt voor de uitleg btw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:35 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
De verhouding 1 op 1 werkt niet voor alle hengsten.
Ik zou hem voorlopig apart zetten om de merrie geen stress en verwondingen te bezorgen.

Mensen die ik ken waarbij de hengst prima in de kudde kan lopen hebben meerdere merries bij 1 hengst, daar heerst een gezonden rangorde en de hengst kan ik het voorjaar/zomer prima zijn ei kwijt in het dekseizoen.

.


Ik denk dat dit hier het probleem is bij jou hengst.
Ik kan ook een aantal kuddes met hengst en geeft nooit problemen. Maar 1 op 1 lijkt niet te werken bij jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:37 



 
Profiel   

monsera schreef
mvdbijl schreef
De verhouding 1 op 1 werkt niet voor alle hengsten.
Ik zou hem voorlopig apart zetten om de merrie geen stress en verwondingen te bezorgen.

Mensen die ik ken waarbij de hengst prima in de kudde kan lopen hebben meerdere merries bij 1 hengst, daar heerst een gezonden rangorde en de hengst kan ik het voorjaar/zomer prima zijn ei kwijt in het dekseizoen.

.


Ik denk dat dit hier het probleem is bij jou hengst.
Ik kan ook een aantal kuddes met hengst en geeft nooit problemen. Maar 1 op 1 lijkt niet te werken bij jou.

Maar vind het raar dat het nu ineens na zoveel maanden pas is en in het verleden kon de hengst ook prima 1 op 1 staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:22 



 
Profiel   

Blijkbaar is er ergens een knopje omgegaan en is hij hengst geworden. Daarnaast is het van belang, dat als het enigzins kan, beide dieren gezond en schade vrij blijven. Dus scheiden die hap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:52 



 
Profiel   

Ik vermoed dat dit 'gewoon' de overgang is tussen de door de regumate-gestuurde en de door placenta-gestuurde hormoonhuishouding, gezien het feit dat hij de eerste maanden niets deed en nu ineens begint te springen. Waarschijnlijk toch net een ander luchtje waardoor hij ineens de dracht niet meer herkent ofzo. Want het is inderdaad apart dat een hengst een drachtige merrie bespringt, en al helemáál als het een zelfgedekte merrie voor hem is (? aanname van mijn kant)
Misschien even met de veearts overleggen of je het risico al kunt nemen om de regumate te stoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:24 



 
Profiel   

Eatshay, dat van dat luchtje is zeer aannemelijk. Maar nu zit dit gedrag in het hoofd van de hengst en dat is niet zo simpel even om te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:27 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik vermoed dat dit 'gewoon' de overgang is tussen de door de regumate-gestuurde en de door placenta-gestuurde hormoonhuishouding, gezien het feit dat hij de eerste maanden niets deed en nu ineens begint te springen. Waarschijnlijk toch net een ander luchtje waardoor hij ineens de dracht niet meer herkent ofzo. Want het is inderdaad apart dat een hengst een drachtige merrie bespringt, en al helemáál als het een zelfgedekte merrie voor hem is (? aanname van mijn kant)
Misschien even met de veearts overleggen of je het risico al kunt nemen om de regumate te stoppen?

Ja denk ook dat het in die richting gaat zijn. Heb de praktijk al gebeld gingen mij terug bellen nog niets gehoord jammer genoeg, nog even geduld hebben, nu heeft die het toch niet meer gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:53 



 
Profiel   

Hoe is het nu afgelopen.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:32 



 
Profiel   

Regumate is een hormoon, kan zijn dat ze toch een bepaalde geur uitscheidt daardoor. Normaal dekt een hengst een drachtige merrie niet
Even voor jou je hebt handschoenen aan bij het toedienen? Dringt namelijk ook door de huid heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:55 



 
Profiel   

nikkel schreef
Hoe is het nu afgelopen.?


Vandaag stopt ze met de regumate, dus volgende week kom ik er nog eens op terug!

Ik heb ze uit 1 gehaald maar staan ze heel de tijd naar elkaar te roepen, en aan de draad weer te knuffelen ik denk dat ze een haat liefde relatie hebben.
Mijn merrie is ook echt niet streng genoeg ze zou hem is een flinke trap moeten geven en op zn plek zetten maar ja dat doet ze niet enkel dreigen en piepen..
Na die dag uit elkaar savonds terug samen en inneens viel ze haar niet meer lastig, af en toe krijgt hij het weer even maar niet meer zo extreem als een tijdje terug.. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen