Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie is dominant naar andere merrie

 
Profiel   

Dag bokkers!

Het onderwerp spreekt voor zich, maar dus sinds ik mijn ruin heb aangekocht (sinds april 2019) gedraagd mijn merrie(Ella) zich nogal dominant naar mijn andere merrie (Beau).

•Ik heb het over shetlanders moest het een rol spelen en ze staan alle 3 samen.•

Ik merk het vooral op als ik er ben en ze komen samen de stal in dat Beau word buitengejaagd door Ella. Ella en Beau kennen elkaar ondertussen al ongeveer 10 jaar en dit is mij nog nooit eerder opgevallen. Daarom denk ik dus dat dit komt door mijn ruin. (hij kwam hier toe als hengst en is 1,5j later geruint) ik weet dat dit wel wat normaal is en dat dat er bij hoort dominantie maar mijn shet Beau word hierdoor wel heel bang en asociaal, zowel naar mij als naar mijn andere pony's. Als ik er bij ben en dit zie gebeuren weet ik niet hoe ik moet reageren... moet ik er iets tegen zeggen en duidelijk maken dat dat niet kan zeg maar of moet ik haar gewoon haar gang laten doen?

Allesinds al hartelijk bedankt voor julie tijd om dit te lezen!

Groetjes Eauke
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:34 



 
Profiel   

Heb je de mogelijkheid om er 1 bij te kopen en ze in 2 groepjes van 2 te zetten? Iets er van zeggen gaat niet helpen, kan ik je vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:37 



 
Profiel   

Ik heb helaas niet meer ruimte om er nog eentje bij te kopen, anders zullen ze vrij krap staan en te weinig aandacht krijgen... het is nu wel zo dat Ella (de dominante) meer aandacht krijgt omdat ze socialer is en meer kan zeg maar dus zou het helpen moest ik Beau dan meer aandacht geven en Ella wat meer negeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:41 



 
Profiel   

Ik heb ook drie paarden bij elkaar lopen, en een geitje.
Een arab en twee mini's.
De arab is de baas en kan best wel vervelend zijn tegen de kleintjes, als ik erbij ben laat ik dat niet toe, hij moet zijn gemak maar houden, ga echt niet tussen een stel staan die elkaar weg jagen.
Ze weten dat heel goed, de grote doet dan niks en de kleintjes durven dan ook bij mij te komen ookal is hij erbij.
Ze willen allemaal aandacht en zijn ook wel een beetje jaloers.
Maar als ze alleen zijn doen ze dat ook wel natuurlijk, ik heb het dan makkelijk want ik heb wat hekken gemaakt waar alleen de kleintjes onderdoor kunnen dus ze kunnen wel veilig droog staan en eten.
Het is niet dat ze de hele tijd heel vervelend doen tegen elkaar dus verder gaat het ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 17:53 



 
Profiel   

Eaukevd schreef
Ik heb helaas niet meer ruimte om er nog eentje bij te kopen, anders zullen ze vrij krap staan en te weinig aandacht krijgen... het is nu wel zo dat Ella (de dominante) meer aandacht krijgt omdat ze socialer is en meer kan zeg maar dus zou het helpen moest ik Beau dan meer aandacht geven en Ella wat meer negeren?

Kudde dynamiek kun je als mens niet veranderen, tenzij je andere groepen maakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen