Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard vliegt ineens weg

 
Profiel   

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar je bent maar 1 jaar ouder dan mijn eigen dochter. Als ik er achter zou komen dat mijn dochter zo met een paard aan de slag was zou ik haar er zelf bij weg halen. Dit is gevaarlijk en wachten tot het echt een keer goed fout gaat. Geloof me er zijn zat andere paarden en pony's, en daar zitten er heel veel bij die wel gewoon goed zijn opgevoed. Dat er dan bij dit paard niemand komt is het probleem en de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als hij wil dat het veilig gaat moet hij of zij zelf zorgen voor goede begeleiding of les voor jou. Als een eigenaar daar niet in wil investeren moeten alle alarmbellen af gaan. Ik hoop dat je ouders mee lezen en voor jou de knoop doorhakken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:58 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar je bent maar 1 jaar ouder dan mijn eigen dochter. Als ik er achter zou komen dat mijn dochter zo met een paard aan de slag was zou ik haar er zelf bij weg halen. Dit is gevaarlijk en wachten tot het echt een keer goed fout gaat. Geloof me er zijn zat andere paarden en pony's, en daar zitten er heel veel bij die wel gewoon goed zijn opgevoed. Dat er dan bij dit paard niemand komt is het probleem en de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als hij wil dat het veilig gaat moet hij of zij zelf zorgen voor goede begeleiding of les voor jou. Als een eigenaar daar niet in wil investeren moeten alle alarmbellen af gaan. Ik hoop dat je ouders mee lezen en voor jou de knoop doorhakken.

+:)+ +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:01 



 
Profiel   

Sorry maar ik zag de titel en ik moest even aan Pegasus denken... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:17 



 
Profiel   

Ik zou dit paard allereerst leren uit jouw ruimte te blijven. Dat kan hij zodanig aanleren, dat hij ook in paniek niet tegen jou aan loopt. Zoek eens op Parelli driving game. Liever nog neem je een grondwerkles maar ik lees dat dat geen optie is.

Als hij dat goed geleerd heeft, zou je hem bijv los in de wei kunnen poetsen. Heb je niet dat gedoe met vastzetten en evt. losrukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:39 



 
Profiel   

TS waarom is les geen optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:44 



 
Profiel   

Ik snap dat je gehecht bent an het dier dat is volkomen normaal.

Maar heb je er ook wel echt plezier in? Dit zou voor mij heel demotiverend werken namelijk en de lol zou er dan ook wel voor mij af zijn als ik een vrij lastig verzorgpaard had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 14:04 



 
Profiel   

Er komen toch meer mensen daar? Is er dan niemand die jou een beetje wil helpen met de basis dingen? En waarom is les niet mogelijk? Het gaat niet om het rijden maar om grondwerkles. Heb je dat al eens besproken met de eigenaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 14:25 



 
Profiel   

Er komen idd een paar mensen, maar daar kan ik niets mee.
ik geniet er zeker van! heb ook super veel leuke momenten gehad.

er zijn letterlijk 0 andere paarden om te verzorgen. het heeft me 2 jaar geduurd voordat ik er een kon vinden. rijden is voor mij geen behoefte, en er zijn veel mensen die juist bijrijders zoeken. Ik ben ook erg blij met de verzorgpaarden die ik nu heb, ik wil gewoon graag dit probleem oplossen.

zoals ik in de openingpost heb gezet, stop ik er niet mee.
Ik ga bijna altijd samen met iemand (dat er iemand anders bij de weilanden is), dus misschien helpt dat de 'bezorgde moeders' :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:49 



 
Profiel   

Wel erg bedankt voor jullie tips. Ik denk dat het nu misschien wel beter zou gaan. Ik heb zeker niet aan alle tips wat gehad, maar er zaten wat hele nuttige bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:05 



 
Profiel   

Nou ik zou mezelf geen ongeruste moeder noemen. Eerder realistisch en ervaren. En dit probleem lost zich niet op zonder les of goede begeleiding van een ervaren iemand die jou helpt. Via een topic op bokt ga je dit probleem niet opgelost krijgen in mijn ogen. Ik ben toch wel wel benieuwd of je ouders weten wat er speelt. Lastige is natuurlijk als ze zelf weinig met paarden hebben het voor hen moeilijk inschatten is in hoeverre dit verantwoord is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:11 



 
Profiel   

SusanH schreef
Nou ik zou mezelf geen ongeruste moeder noemen. Eerder realistisch en ervaren. En dit probleem lost zich niet op zonder les of goede begeleiding van een ervaren iemand die jou helpt. Via een topic op bokt ga je dit probleem niet opgelost krijgen in mijn ogen. Ik ben toch wel wel benieuwd of je ouders weten wat er speelt. Lastige is natuurlijk als ze zelf weinig met paarden hebben het voor hen moeilijk inschatten is in hoeverre dit verantwoord is.


Nee, was ook grappig bedoeld hoor!
nee, ben ik het helemaal mee eens. Ik dacht misschien kan ik wel wat tips krijgen, wat wel is gelukt!
Mijn ouders weten het zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:15 



 
Profiel   

Ik vraag mij af waar de eigenaar in dit verhaal is. Ik zou er toch echt niet gerust op zijn als zo'n onervaren iemand met mijn paard bezig was. Buiten het feit dat het gevaarlijke situaties oplevert komt het het paard ook niet echt ten goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:22 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ik vraag mij af waar de eigenaar in dit verhaal is. Ik zou er toch echt niet gerust op zijn als zo'n onervaren iemand met mijn paard bezig was. Buiten het feit dat het gevaarlijke situaties oplevert komt het het paard ook niet echt ten goede.



De eigenaar heb ik weinig contact mee, verder ga ik daar liever niet op in, Privé redenen.


Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 24-11-21 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:23 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
TS waarom is les geen optie


Ik quote mezelf even

Verder ga ik mee met Susan, dit wordt niet opgelost zonder goede begeleiding of les

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:26 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Amber_anne schreef
TS waarom is les geen optie


Ik quote mezelf even

Verder ga ik mee met Susan, dit wordt niet opgelost zonder goede begeleiding of les


Ja. Het is niet de juiste situatie.

edit: Meerdere redenen, waaronder privé redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:26 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ik vraag mij af waar de eigenaar in dit verhaal is. Ik zou er toch echt niet gerust op zijn als zo'n onervaren iemand met mijn paard bezig was. Buiten het feit dat het gevaarlijke situaties oplevert komt het het paard ook niet echt ten goede.


Ik snap ook niet waarom de eigenaar zich nooit laat zien.... Ik ga zeker 1x in de twee weken eens kijken bij mijn verzorgster hoe ze rijdt en help haar daar mee op weg in de vorm van lesgeven. Ik wil zelf ook wel weten wat er met mijn paard gebeurd en hoe ze ermee omgaat. Ik ben daar misschien wat overdreven in , maar ik ben erg zuinig op mijn oudje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:31 



 
Profiel   

Zo te lezen gaat het om een oudere pony, arabiertje, die onderhand de truckjes wel geleerd heeft, óf slecht ziet.
Door iemand heen lopen is geen normaal gedrag.
Ik denk zo te lezen dat het een pony ergens op een weiland is, niet iets met meerdere paarden en een bak etc.
Bijv voormalige rijpony van iemands dochter oid? Op een weitje, ergens.
Staat er überhaupt wel een andere pony of paard bij TS?

Lijkt mij het beste de pony even niet meer aan touw te doen, en met een springzweepje in de hand grondwerk te doen of hoe dan ook, bij de pony te zijn, zodat je haar weg kan sturen als ze over je heen dreigt te lopen.
Als ze daar goed op reageert, dan rustig aan weer aan touw, en ook zweepje als hulpmiddel.
Misschien kan je het met geduld doorbreken, en er een leuke brave pony van maken.
Waar je nog lang plezier van kan hebben.

Let wel, dat zweepje is om mee te zwaaien, in geen geval om mee te slaan hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:05 



 
Profiel   

Marigold schreef
Zo te lezen gaat het om een oudere pony, arabiertje, die onderhand de truckjes wel geleerd heeft, óf slecht ziet.
Door iemand heen lopen is geen normaal gedrag.
Ik denk zo te lezen dat het een pony ergens op een weiland is, niet iets met meerdere paarden en een bak etc.
Bijv voormalige rijpony van iemands dochter oid? Op een weitje, ergens.
Staat er überhaupt wel een andere pony of paard bij TS?

Lijkt mij het beste de pony even niet meer aan touw te doen, en met een springzweepje in de hand grondwerk te doen of hoe dan ook, bij de pony te zijn, zodat je haar weg kan sturen als ze over je heen dreigt te lopen.
Als ze daar goed op reageert, dan rustig aan weer aan touw, en ook zweepje als hulpmiddel.
Misschien kan je het met geduld doorbreken, en er een leuke brave pony van maken.
Waar je nog lang plezier van kan hebben.

Let wel, dat zweepje is om mee te zwaaien, in geen geval om mee te slaan hoor!



Ja, helemaal gelijk. vroeger is er wel op gereden, maar nu is het een weidepaard denk ik haha.
Er staan andere paarden bij.
Een zweepje is een goed idee! Ik weet dat hij er niet echt op reageert, wat wel fijn is maar tegelijk niet. Ik denk dat we daar wel zeker aan kunnen werken!

En ja, ik zal hem niet gaan slaan hoor _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:13 



 
Profiel   

Hoi hoi,
Laatste keer dat we naar hem toe gingen, Hebben we veel gelopen (grondwerk enzo, stop = stop, draf = draf).. en dat ging erg goed! Daarna Was er wel zo een momentje waar hij helemaal in paniek raakte. een vriendin had hem vast, en kreeg die paniekhaak maar niet open. dus Hij helemaal in de paniek, je kon zien dat hij wou gaan. Ik ben wel erg trots op hem voor wat ik nu ga zeggen. Toen dat gebeurde trok hij namelijk niet aan haar, liep haar niet omver en deed heel voorzichtig. Hij probeerde ook niet los te komen, ookal was hij in paniek. Zodra we het touw losdeden ging hij pas!

Wat niet zo handig was is dat die vriendin niet echt een paardenmens is, dus die zat een beetje te rukken aan zijn hoofd om dat touw weg te halen.... zij weet dat ook maar we waren erg geschrokken op dat moment, dus liever dat dan dat hij over het touw struikelt ofzo.

volgende keer beter.
conclusie: Ik ben heel blij met hoe het gaat!


denk ik doe even een update! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:45 



 
Profiel   

Fijn dat het grondwerk goed ging , dat geeft vast een fijn gevoel!

Nu wil ik niet vervelend zijn , maar ik ga het toch even doen. Iemand meenemen zonder ervaring naar een paard die duidelijk de leider is van jullie twee vindt ik wel heel riskant! Dit is goed gegaan gelukkig , maar ik schrik er eigenlijk een beetje van dat je de keuze maakt om iemand mee te nemen met duidelijk geen ervaring. Zo ontstaan de meest gevaarlijke ongelukken!

Ik neem aan dat je nog jong bent en de gevaren wat minder goed overziet dan een volwassene die daar wat verder over nadenkt. Dus nogmaals pas alsjeblieft op want een verkeerde keuze kan een verkeerde afloop hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 22:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen