Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

pony met vuurwerkstress

 
Profiel   

de titel zegt het al een beetje... mijn pony krijgt echt stress van vuurwerk. nou zijn ze hier in de buurt eigenlijk sinds anderhalve week al echt aan het knallen en ik merk gewoon dat ze er ontzettend onrustig van wordt. duiven die opvliegen zijn ineens eng, als ze in dr schuilstal staat en ze hoort iets vliegt ze meteen in de vluchtstand... ik weet niet zo goed wat ik ermee moet eigenlijk ;( vind het echt sneu voor dr dat ze zo veel stress ervaart, iemand nog tips hoe ik haar kan helpen?

pony kan niet in de stal staan (daarvan werd ze altijd al gek) maar staat wel op een paddock (geen postzegel formaat ze kan echt wel een sprintje trekken mocht ze dat willen) die afgeschermd is van de straat, het is ook niet alsof het vuurwerk dichtbij is het is gewoon echt heel hard. pony krijgt zelfde eten en net zo veel beweging als eerst, ik probeer haar nu wat vaker te pakken om te gaan longeren maar als ze zo is ga ik haar niet intensief beweging geven voor de kar want dat is vragen om ongelukken... ze kreeg hiervoor ook al beweging dmv fietsen en niet met de kar want had last van een lekke band en een trage levering :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:17 



 
Profiel   

Wat doen de andere pony’s/paarden in haar wei wanneer er knallen te horen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 23:49 



 
Profiel   

Die blijven eigenlijk vrij rustig ze schrikken even als er een heel harde knal is maar ze zijn ook zo weer rustig, mijn pony blijft een beetje in de stress hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 07:08 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn pony's oortjes gekocht met neopreen dat is geluiddempend ik kreeg de tip om ook watten in de oren te doen maar ik heb wollige pony's dus die watten krijg ik er niet in. Maar hopelijk helpt het iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 08:14 



 
Profiel   

Er zijn ook medicijnen voor maar om ze nu 2 weken rustig te houden met medicijnen is eigenlijk ook zielig. Misschien een mogelijkheid voor oudjaarsavond?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen