Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe pony gekocht!

 
Profiel   

Mendylexy schreef
Veel verschillende meningen dus! 4 dagen nadat hij aankomt komt de zadelpasser, zodat we in elk geval van start gaan met een passend zadel. Verder zal ik gaan kijken hoe hij zich voelt, omdat het kerstvakantie is zijn er op stal allerlei korte lesjes, grondwerken, longeren en schriktraining, daar heb ik me voor ingeschreven. Lijkt me een fijn begin! Bedankt voor de reacties!!


Lijkt mij een super goed begin, lekker wat korte grondwerk en schriktrainings lesjes, gewoon even voelen en aftasten en grenzen aangeven, daarna kun je verder zien hoe het gaat.
Heel veel plezier met je nieuwe pony, geniet en volg je eigen gevoel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:33 



 
Profiel   

anjali schreef
Maar,als je met je paard naar een concours gaat,er zijn ook meerdaagse concoursen waar ze daar ook op stal staan,dan ga je toch ook meteen rijden met het paard en gaat hem niet dagen laten wennen. Wel is het natuurlijk zo dat elk paard anders is.


Dan kent het paard de eigenaar al toch? Dat is niet het geval als je een nieuw paard koopt. Mijn paard was ook behoorlijk van slag toen ik hem kocht en toen ik later verhuisde naar een andere stal met hem was hij best relaxed, omdat hij mij toen kende.

Ik ging wel de eerste dagen wat over het erf stappen, losgooien/longeren en dan na een paar dagen er op.

Veel plezier met je nieuwe paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 16:41 



 
Profiel   

Blackberry28 schreef
anjali schreef
Maar,als je met je paard naar een concours gaat,er zijn ook meerdaagse concoursen waar ze daar ook op stal staan,dan ga je toch ook meteen rijden met het paard en gaat hem niet dagen laten wennen. Wel is het natuurlijk zo dat elk paard anders is.


Dan kent het paard de eigenaar al toch? Dat is niet het geval als je een nieuw paard koopt. Mijn paard was ook behoorlijk van slag toen ik hem kocht en toen ik later verhuisde naar een andere stal met hem was hij best relaxed, omdat hij mij toen kende.

Ik ging wel de eerste dagen wat over het erf stappen, losgooien/longeren en dan na een paar dagen er op.

Veel plezier met je nieuwe paard!

@Blackberry,daar heb je een punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:03 



 
Profiel   

Bij een nieuw paard wat gewend is te werken gaan wij er altijd dag 2 op rijden in de bak. Gaat eigenlijk altijd goed. Vaak ontspant het paard zelfs omdat t rijden “bekend” is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:07 



 
Profiel   

Berko schreef
Bij een nieuw paard wat gewend is te werken gaan wij er altijd dag 2 op rijden in de bak. Gaat eigenlijk altijd goed. Vaak ontspant het paard zelfs omdat t rijden “bekend” is.



Zo doe ik het ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 12:35 



 
Profiel   

Blackberry28 schreef
Dan kent het paard de eigenaar al toch? Dat is niet het geval als je een nieuw paard koopt. Mijn paard was ook behoorlijk van slag toen ik hem kocht en toen ik later verhuisde naar een andere stal met hem was hij best relaxed, omdat hij mij toen kende.

Ik ging wel de eerste dagen wat over het erf stappen, losgooien/longeren en dan na een paar dagen er op.

Veel plezier met je nieuwe paard!

Niet perse, ben vaak zat met een paard van iemand op concours geweest dat ik hoogstens de dag er voor een keer gereden had.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen