Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schuldgevoel trailer rit

 
Profiel   

Hey bokkers,

Al 2,5 jaar tob ik met de gedachte om met Nala eens op ander terrein te werken. Het eerste jaar dat ik haar had heb ik ons aangemeld voor de Eper Paarden4daagse en werden we zelfs ingeloot, maar heb ik ons toch afgemeld omdat het nog wat te snel was.

Ook wilde ik eens met haar naar het strand, maar dit werd al snel uit mijn hoofd gepraat onder het mom van "het is egoistisch en gemeen, en je paard heeft er niks aan".

Nu zag ik onlangs dat de Xtreme Trail een speciale Mérens en Fell pony dag heeft, en de twijfel sloeg weer toe... Zojuist heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gewoon geboekt!

Maar nu slaat dat schuldgevoel weer toe... Het is 3 uur enkele rit en ik voel me zo'n bitch omdat ik dit zo graag zou willen doen...

Wie kan mij moed inpraten? O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:49 



 
Profiel   

Als je paard rustig is tijdens het reizen, een net hooi heeft en ook even kan ontspannen als ze daar is.. Dan is dat toch geen probleem? :) Hier ook wel eens verder weg gegaan met mijn pony. Had niet het idee dat ze dat zo erg vond. Heb haar wel daar naast het springen ook nog een poosje aan de hand laten grazen en even tijd genomen voor eten en drinken, naast het hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:56 



 
Profiel   

En waarom schuldgevoel?

Het is heel gewoon dat paarden een langere tijd in de trailer moeten staan, helemaal niets mee etc..
zolang ze maar ruwvoer ter beschikking hebben de gehele heen-en terugrit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:57 



 
Profiel   

Lekker beginnen oefenen als je kan. Zorgen dat de trailer een fijne plek wordt. Lekker knuffelen, belonen, hooi aanbieden. En voor je op die verre uitstap gaat ook al een keer dichterbij op uitstap gaan. Want anders schiet er denk ik mentaal niet veel over van je paard na een rit van 3 uur op de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:57 



 
Profiel   

Jolynne schreef
En waarom schuldgevoel?

Het is heel gewoon dat paarden een langere tijd in de trailer moeten staan, helemaal niets mee etc..
zolang ze maar ruwvoer ter beschikking hebben de gehele heen-en terugrit. :)


Zoals in de openingspost al gezegd wordt het door mijn familie vooral gezien als zielig en nutteloos, omdat alleen ik het leuk vind en mijn paard (uiteraard) liever bij haar kudde, eten, en vertrouwde thuis blijft en niet uren in de trailer gaat... Anderzijds gaat ze wel graag en zonder morren of gek doen mee op solo buitenritten van zo'n 5 uur dus tja... Ik zit gewoon met mezelf in de knoop haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:00 



 
Profiel   

Klep open , paard erin en hoppa rijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:02 



 
Profiel   

Die van mij vindt het hartstikke leuk om op vreemd terrein met andere vriendjes en vriendinnetjes leuke dingen te mogen doen.
Hij is heel relaxed op de trailer.
Ik heb dus geen probleem om mijn paard op de trailer te zetten en ergens heen te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:02 



 
Profiel   

Het gaat dan ook niet wat je familie vind, maar wat jij vind. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:03 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Het gaat dan ook niet wat je familie vind, maar wat jij vind. :)


Dat is de theorie, inderdaad ;) Maar ik merk dat ik het me toch heel erg aantrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:04 



 
Profiel   

Joh, vroeger trokken ze jouw naar je bestemming voor de koets en nu staan ze lekker luxe achterin te niksen. Krijgen ze niets van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:05 



 
Profiel   

Kan prima hoor. Ik heb al wel vaker langere trailer ritten gemaakt met mijn pony's. Voor vakantie, wedstrijd/keuring, ritjes en clinics.

Mijn pony's vinden de trailer helemaal geen probleem en lopen makkelijk erop. Dat scheelt wel.

Als ik na een lange rit aan kom laat ik ze even rustig staan met wat eten en drinken. Ik heb voor de grote afstanden ook ( als het kan ) een box gehuurd op het terrein. Ik plan altijd heel ruim zodat ik niet hoef te haasten en rustig kan rijden. Ze hoeven dan ook niet bij aankomst meteen aan de slag.

Je hoeft je niet schuldig te voelen. Dat ritje is helemaal niet erg. Lekker gaan en genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:09 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Joh, vroeger trokken ze jouw naar je bestemming voor de koets en nu staan ze lekker luxe achterin te niksen. Krijgen ze niets van.


[ img ]

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:19 



 
Profiel   

Mijn paard vind het vet leuk in de trailer. Lekker de hele weg eten joehoe! Ga eens een stukje rijden en kijk wat je paard er van vind.

3 uur valt wel mee, er gaan ook paarden op de wagen naar Spanje, Oostenrijk en weet ik veel waar. En ik kan je met zekerheid zeggen dat die daar ook absoluut geen last van hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:20 



 
Profiel   

Echwel schreef
Klep open , paard erin en hoppa rijden...


Dit.

Je beperkt jezelf zoveel.

Ik ga voor clinics, vakanties of dagjes uit weg met mn jongens.
Ze weten niet beter en vinden het prima.
Zolang ze maar iets leuks kunnen doen op plaats van bestemming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:23 



 
Profiel   

Mijn vorige paard was altijd blij als hij mee mocht, dan gingen we leuke dingen doen!
We zijn vanuit de Achterhoek naar Zeeland geweest, clinics gevolgd boven in Drente en weet ik het allemaal. Lekker op pad, eens wat anders zien en nieuwe dingen doen, je kon hem geen groter plezier doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:31 



 
Profiel   

Dankjewel iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:37 



 
Profiel   

Ach, überhaupt een paard hebben en rijden is egoïstisch. Maar dat is ook het idee toch, een paard hebben voor je plezier(uiteraard wel met oog voor zijn welzijn). Zolang het paard rustig op de trailer staat, je geen rare dingen van hem vraagt, gewoon lekker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:49 



 
Profiel   

De beredenering van je familie klopt al niet. Want waarom zou het paard het niet leuk vinden? Kijk als je nou naar de kliniek rijdt.. maar een strandrit of extreme trail is toch ook leuk voor het paard? Keer wat anders dan in de bak rijden of een buitenrit in een bekende omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:59 



 
Profiel   

Met de trailer op pad gaan is juist heel goed! Ik vind het altijd zo sneu als paarden alleen voor hele ingrijpende (verhuizen, naar de kliniek, etc.) dingen in de trailer gaan en het dus altijd associëren. Als je wil dat je paard kalm op de trailer staat is het juist slim om kleinere stukjes te doen om daar iets leuks te doen. En natuurlijk rustig rijden, zorgen voor genoeg ruwvoer etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:03 



 
Profiel   

Hier rijden we regelmatig weg met de paarden. Meestal lijken ze het juist leuk te vinden om eens mee op pad te gaan! Vooral niet te druk maken en gewoon doen! Denk aan alle leuke dingen die jullie samen kunnen doen als je eenmaal over deze drempel heen bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:09 



 
Profiel   

Echwel schreef
Klep open , paard erin en hoppa rijden...

Zou de klep nog wel dicht doen voor je gaat rijden, maar verder helemaal eens met Echwel.

Als alleen de Trail Xtreme is ;-) en niet het weer (35 graden, windkracht 7, 25 cm sneeuw, whatever) dan gewoon gaan en genieten van een dagje uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:43 



 
Profiel   

Zolang je geen gekke dingen gaan doen, lijkt het me juist alleen maar (mentaal) goed voor je paard eens iets anders te zien of te doen. Kunnen ze alleen maar van groeien (natuurlijk als ze het ook kunnen verwerken, maar daar neem je vast de tijd voor). Verder zou niet teveel vermenselijken (met name van/door je familie dan), een paard/dier heeft niet zoveel besef van tijd en waar hij precies is ten opzichte van waar hij had kunnen zijn.
Lekker genieten van je paard en hobby!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:53 



 
Profiel   

Kan prima joh. Als ze nooit op de trailer staat is het voor jezelf en je paard wellicht fijner om niet de eerste keer gelijk 3 uur enkele reis te hebben. Maar verder lekker gaan, een strandrit is voor je paard ook leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:06 



 
Profiel   

Leuke familie heb je, zonder enig verstand van zaken jou een schuldgevoel aanpraten. Zijn ze een beetje jaloers ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:11 



 
Profiel   

Ik zou het ook gewoon doen! Zorg voor een hooinet in de trailer, laat ze bij aamkomst even goed drinken en dan komt het wel goed. Mijn IJsco kan ik probleemloos alleen laden: de trailer betekent immers dat we ergens heen gaan (meestal bos, strand of een georganiseerde rit) en dat is LEUK volgens haar. Wordt ze altijd heel blij van :D
Mijn vorige paard was met geen stokken de trailer in te krijgen want dat betekende verhuis of kliniek (had toen zelf nog geen vervoer). Dan liever leren dat de trailer ook leuke dingen kunnen betekenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen