Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stallopen

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Wie heeft er tips tegen Stallopen? Mijn draver van 13 jaar doet dit nogal veel… Hij staat momenteel ook erg veel op stal helaas. In het voorjaar gaan we gelukkig naar een plek waar hij 24/7 buiten is met onbeperkt ruwvoer maar tot die tijd wil ik hem het graag comfortabeler maken. Ik probeer hem nu meerdere malen op de dag even extra buiten te laten lopen of wat te doen. Hebben jullie verder nog tips tot die tijd?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:41 



 
Profiel   

De tussenwand deels weghalen zodat hij kan kroelen met zijn buurpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:42 



 
Profiel   

rien10 schreef
De tussenwand deels weghalen zodat hij kan kroelen met zijn buurpaard.


Helaas sta ik op een pensionstalling en is dit niet mogelijk. Hij heeft aan een zijde tralies

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:43 



 
Profiel   

Heb je het al gevraagd aan de stalhouder, en uitgelegd waarom je dit wilt? Wie weet is het -tegen een vergoeding- toch wel te doen. "Nee" heb je, "ja" kan je krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:45 



 
Profiel   

Vastzetten aan een touw als zijnde 'stand' voor paar uur per dag (non-diervriendelijk)
Hooinet onbeperkt voor zijn neus, wilgentakken, etc. Maagzweren, peesblessures, etc voorkomende.
Aangeven bij 24/7 plek wat je paard doet en vragen of je eerder kan komen?
Wat betekent nieuwe plek volgend jaar in het najaar en winter qua buitengang en uren?
Afwisselen met stalgenoten om zoveel mogelijk buiten te zetten met elkaar onderling, stapmolen, paddock, wandelen, werken aan de hand, fietsen, grazen (en jezelf dik inpakken), etc. :brr:


Laatst bijgewerkt door Willekes op 07-01-22 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:46 



 
Profiel   

rien10 schreef
Heb je het al gevraagd aan de stalhouder, en uitgelegd waarom je dit wilt? Wie weet is het -tegen een vergoeding- toch wel te doen. "Nee" heb je, "ja" kan je krijgen.


Helaas is het geen stal waarin dat soort dingen mogelijk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:46 



 
Profiel   

Zoveel mogelijk goed hooi ter beschikking stellen. En zoveel mogelijk naar buiten / beweging

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:47 



 
Profiel   

Heb je het al gevraagd? Je weet maar nooit. Wie weet wil jou buurman het ook wel heel graag. Gewoon proberen joh. Je hebt niets te verliezen. En wie weet.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:47 



 
Profiel   

Willekes schreef
Vastzetten aan een touw als zijnde 'stand' voor paar uur per dag (non-diervriendelijk)
Hooinet onbeperkt voor zijn neus, wilgentakken, etc.
Aangeven bij 24/7 plek wat je paard doet en vragen of je eerder kan komen?
Wat betekent nieuwe plek volgend jaar in het najaar en winter?
Afwisselen met stalgenoten om zoveel mogelijk buiten te zetten met elkaar onderling, stapmolen, paddock, wandelen, werken aan de hand, fietsen, grazen (en jezelf dik inpakken), etc. :brr:


Nieuwe plek in de winter staat hij ook gewoon buiten met een schuinstaande, hierop doet hij het het beste weet ik uit ervaring.
Ja nu doen we het op stal samen waardoor hij vaker er even uit is. Wilgentakken is nog wel een goed idee, kan een treurwilg ook weet jij dat? Hooinet ga ik ook weer ophangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:48 



 
Profiel   

rien10 schreef
Heb je het al gevraagd? Je weet maar nooit. Wie weet wil jou buurman het ook wel heel graag. Gewoon proberen joh. Je hebt niets te verliezen. En wie weet.......

Ik denk niet dat er stalhouders zijn die de halve stal gaan verzagen. Laat staan voor iemand die weggaat... als er aan de zijkant tralies zijn kan je die niet zomaar weghalen. Ja eraf zagen. Dat zullen maar bijzonder weinig doen. En dan moet het paard ook nog eens met de buurman over weg kunnen anders is het enkel oorlog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:51 



 
Profiel   

Niks te verzagen aan. Het paneel met tralies er uit halen. En daarna er weer in plaatsen.


Edit, mmm, ik snap je ineens, niet iedere stal bestaat uit van die panneel boxen. Sommigen wanden zijn vast (onderzijde hout, bovenzijde tralie)


Laatst bijgewerkt door rien10 op 07-01-22 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:51 



 
Profiel   

Helaas niet mogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:52 



 
Profiel   

Momenteel zijn er veel artikelen te koop die je in stal kunt hangen om je paard bezig te houden. Bijvoorbeeld een hooibal. Als je iets ophangt is het ook handig om dit op verschillende hoogtes te hangen. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld wortelstukjes in een bergje met hooi verstoppen als hij dit dan mag. Voor mijn zieke pony gebruikte ik wat wortelsrasp en gedroogde rozebottel. Hoe meer jij er voor kunt zorgen dat hij met zijn hoofd bezig is des te rustiger hij kan worden. Heel veel succes en ik hoop dat je misschien toch eerder op de andere stal terecht kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:48 



 
Profiel   

anitaroot schreef
Momenteel zijn er veel artikelen te koop die je in stal kunt hangen om je paard bezig te houden. Bijvoorbeeld een hooibal. Als je iets ophangt is het ook handig om dit op verschillende hoogtes te hangen. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld wortelstukjes in een bergje met hooi verstoppen als hij dit dan mag. Voor mijn zieke pony gebruikte ik wat wortelsrasp en gedroogde rozebottel. Hoe meer jij er voor kunt zorgen dat hij met zijn hoofd bezig is des te rustiger hij kan worden. Heel veel succes en ik hoop dat je misschien toch eerder op de andere stal terecht kunt.


Dank je wel, dat zijn inderdaad goede tips waarmee ik aan de slag kan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen