Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie reageert heftig op 'vreemden'

 
Profiel   

Klinkt als een puber merrie die opgevoed moet worden..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:08 



 
Profiel   

Ben ik dan een van de weinige die het gek vind dat ze dit eerst helemaal niet had, zeker ten overstate van haar vriend die haar iedere dag knuffelde.
Dan moet er toch echt iets veranderd zijn, lijkt me sterk dat dit een puberaal paard is, als een paard zo'n rare gedrag verandering laat zien is er gewoon iets veranderd. Is er niks gebeurd waar ze een nare aanvaring mee heeft gehad, of dat er toch iets hormonaal niet goed zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:13 



 
Profiel   

alice0cullen schreef
Ben ik dan een van de weinige die het gek vind dat ze dit eerst helemaal niet had, zeker ten overstate van haar vriend die haar iedere dag knuffelde.
Dan moet er toch echt iets veranderd zijn, lijkt me sterk dat dit een puberaal paard is, als een paard zo'n rare gedrag verandering laat zien is er gewoon iets veranderd. Is er niks gebeurd waar ze een nare aanvaring mee heeft gehad, of dat er toch iets hormonaal niet goed zit?


Nee je bent zeker niet de enige, ik vind dit ook het gekst. Ze vond hem altijd leuker en liever dan mij...

Puberaal kan ik op zich wel inkomen, ik ben wel altijd duidelijk de autoriteit geweest en mijn man een leuk knuffelmaatje. Dus ik kan me best voorstellen dat dat uitmaakt in hoe ze met ons omgaat als de pubertijd toeslaat.

Hormonaal was het helemaal in orde dus, zowel de echo als het (nogal prijzige) bloedonderzoek. En ze staan aan huis, geen toegang vanaf de openbare weg oid, ik heb geen stalgenootjes verder en voor het overige merk ik persoonlijk geen verandering in haar gedrag en omgang. Dus iets 'traumatisch' lijkt me niet enorm voor de hand liggend, hoewel onmogelijk uit te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:24 



 
Profiel   

Ik herken dit wel in iets minder heftige mate. Mijn 3,5 jarige merrie begint ook nukken te krijgen de laatste tijd. Ze is altijd al enorm slim en dominant geweest en nu heeft ze in mijn vakantie ontdekt bij een stalgenootje dat ze haar bang kan maken met imponerend gedrag. Mij valt op dat vooral de wat angstige stalgenoten ook klagen over haar, dat ze zou happen in het voorbijgaan bv. Bij mij doet ze dit niet. Ik zie het echt als puberaal gedrag waarmee ze begint te testen of ze hogerop kan komen, waar de grenzen liggen of dat ze test of ze sterker kan zijn dan de mens. Net zoals een mensen puber eigenlijk...
Ik probeer extreem consequent te zijn en haar ook wat extra uitdaging te bieden door nieuwe dingen te blijven doen zodat ze zich daar druk om kan maken ipv dat ze haar eigen werk verzint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:01 



 
Profiel   

hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 10:07 



 
Profiel   

We hebben een nuttige en leerzame middag after de rug. Dus ik denk dat we een goede eerste stap naar verbetering gezet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:40 



 
Profiel   

wil je er wat meer over vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:40 



 
Profiel   

Ze heeft meer behoefte aan duidelijke grenzen. Bij mij heeft ze die, dus dat zit goed. Maar bij anderen heeft ze nooit geleerd dat daar dezelfde regels gelden. We hebben daar vandaag mee geoefend en je zag eigenlijk al snel dat haar houding veranderde en daarmee ook haar gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:44 



 
Profiel   

oke, en hoe geef jij dan die grenzen aan wat een ander blijkbaar niet goed doet?
dit is natuurlijk wel heel leerzaam ook voor anderen met misschien eenzelfde probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:54 



 
Profiel   

Het ligt niet aan de 'hoe'. Het ligt eraan dat ik de enige ben die met haar werkt en dus de enige ben die een duidelijke set grenzen heeft.
Het lijkt erop dat ze niet weet dat mijn set grenzen voor alle 2 benige mensachtigen gelden.
En daar is nu een begin mee gemaakt, en dat leek ze ook prima te snappen en accepteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:02 



 
Profiel   

nou wat bijzonder dan eigenlijk he.
we gaan er vanuit dat het allemaal maar duidelijk moet zijn,maar dat is dus niet altijd zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:05 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Qimm schreef
De hoefsmid heeft nooit een correctie gedaan, dat deed ik zelf. Uithalen naar iemand mag nooit een levert en duidelijke en korte correctie met stem en het uiteinde van het halstertouw op. De hoefsmid heeft zelfs nog nooit zijn stem verheft (verheven?) tegen haar.


Misschien moet juist de smid wel de correctie geven zodat het duidelijk wordt voor haar dat het bij anderen ook niet mag ook als jij er niet bij bent.


Dit dus?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen