Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:17

Wat knap dat je dit deelt en er zo eerlijk bent. Bij mij duurde dat een stukje langer, terwijl ik zelf wel door had dat het niet goed zat. In mijn geval was de pony te sterk en slim voor mij als ruiter, wat mij onzeker maakte. Hij ging er iedere keer vandoor en ondanks dat iedereen om mij heen zei dat het wel goed zou komen, had ik er zelf geen zin meer in, ik was bang en wilde dit paard niet meer. Ik heb hem verkocht aan een meisje met meer ervaring en pit in haar rijden. Ik heb toen een andere pony gekocht waar ik me 100% mee op mijn gemak voelde. In de eerste week reed ik zonder zadel met hem buiten en zelfs toen hij een keer bokte en ik viel, was ik niet bang. Hij heeft me zo veel vertrouwen en plezier gegeven. Soms is het paard ook gewoon niet de juiste voor je, en ik zie veel te veel bange ruiters die het plezier daardoor verliezen. Als blijkt dat je paardje lichamelijk in orde is (ik heb hele goede ervaringen met een holistische dierenarts, je mag me hier een pb over sturen), kun je bekijken of je met deze door wil door het opnieuw te proberen en eventueel met een pony van iemand anders te werken om te kunnen vergelijken.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:24

Bibi_2022 schreef:


De vraag is natuurlijk ook wat je doel is met paarden.Als je een bijna professionele ruiter\trainer wilt worden dan is doorzetten het juiste hoe moeilijk het ook wordt. Maar als je een paard wil voor plezierige ontspanning om te relaxen na de dagelijkse gewone taken in het leven die al zo veeleisend zijn, dan is het niet fijn als je van een moeilijk paard nog extra stress krijgt.Bij mij stopt het als ik bang word van een paard. Ik heb in mijn lange leven 8 paarden gehad en bij 1 was dat zo. Niet met rijden maar in de omgang, hij trapte me de stal uit terwijl ik gewend was aan kusjes en knuffels van mijn dieren. Maar goed, hij heeft het recht om me niet te mogen .Ik vond hem wel leuk maar helaas was het niet wederzijds.[/quote]
-

Zeker niet de professionele kant! Puur idd voor de ontspanning na een lange dag..
we hebben haar eigenlijk ook met dat doel gekocht.
Maar hoe weet je dat het niet wederzijds is (dat je pony je niet leuk vindt en jij haar wel)? Of weet je dat gewoon?[/quote]
Dat merk je gewoon.Je weet natuurlijk wel dat jij haar leuk vindt anders had je haar niet gekocht.Maar tijdens de kennismaking gedragen sommige paarden zich terughoudend en onderdanig.Dan denk je dat het goed zit. Maar als je ze een tijd hebt dan komt hun echte karakter naar boven.En zeker een jonge merrie zoals jij hebt, die kan ook nog hormooninvloeden hebben waardoor ze humeurig wordt. Wel kan dat dan ook weer veranderen waardoor ze haar baasje ineens weer wel leuk gaat vinden. Echter, als een paard zo vervelend tegen je gaat worden dat je het niet aankan en het zelfs gevaarlijk gaat worden, dan wil ik in elk geval een andere want ik betaal heel veel voor zijn\haar onderhoud en als hij\zij dan gevaarlijk gedrag gaat vertonen dan moet hij\zij een ander baasje krijgen waar hij\zij wel respect voor kan opbrengen. Maar dit was mijn persoonlijke verhaal, er zijn mensen die het allemaal anders doen. Maar ik heb al meerdere paarden gehad waar het heel goed mee ging en waar ik stapelgek op was en die zelf ook affectie toonden. Dat is eigenlijk de bedoeling bij mij. Want het gaat mij niet om het rijden maar om de vriendschap. Als het je zou gaan om prestaties met rijden dan kijk je er anders tegenaan, alhoewel niemand graag getrapt wordt door een paard want het komt hard aan.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:26

Logisch dat je het op je 15de even helemaal niet meer weet. Dat hoort er allemaal bij.

Als je het gaat omdraaien van 'ik weet niet wat ik wél leuk vind' naar 'ik weet wat ik niet leuk vind'. Dus maak eens een lijst voor jezelf wat je allemaal niet leuk vind. Daartegenover maak je ook een lijst wat je wel leuk vind. (denk aan bijvoorbeeld de doelen waarvoor je de pony hebt aangeschaft, buitenrijden, springen, dressuur). Een pony's karakter kan veranderen door de tijd, maar die van jou ook.
Terug naar de basis om de band tussen jou en jouw pony te verbeteren dmn van horsemanship is altijd een goed idee.

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:08

Voor mij klinkt dit als een jong paard dat erg spiegelt en van zichzelf wellicht ook wat onzeker is. Daardat het geen stabiele rustige leider vind gaat hij/zij zelf dingen doen. Ik heb zelf jaren lang zo een paard gehad. Uit onzekerheid toonde ze zich dwars en boos. Had ze een stabiele grond om op te rusten ( ander paard of mens) dan was ze echt een schat. Ik heb zelf ook faalangst ik ken je gevoel van bang zijn te falen als iemand anders iets wel voor elkaar krijgt, ik heb nooit gewerkt met verzorgers/bijrijders. Het paste niet bij mij. Wel had ik les van iemand die paarden goed kon lezen en werkte vanuit rust. Bij dit soort paarden is het vaak echt een questie van balans. Ben jij niet zeker genoeg dan ontwijken ze de situatie of gaan rare dingen doen. Ben jij te dominant dan sluiten ze zich af. Wat mij hielp is beseffen dat mijn paard eigenlijk precies was als ik. Complimenten en een zachte hand maken groots maar teveel druk is note done, te weinig dan is de stap iets te doen wat moeilijk is weer te lastig om te nemen.
Ik denk dat zo een type paard met faalangst een hele uitdaging is. Het vraagt je sterker te zijn voor je paard over eigen grenzen heen te kijken. Ik denk dat je alleen bij jezelf kan nagaan of je daar aan toe bent. Als het antwoord nee is is dat ook zeker geen falen het is een teken dat je sterk genoeg bent je eigen grenzen te kennen en accepteren. Ik wens je al het goeds!

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:09

Wel lastig hoor, als je echt puur en alleen voor ontspanning wilt rijden dan past wellicht een ander paard of een manegepaard beter bij je. Ik zelf vind dat er bij een eigen paard ook een stuk verantwoordelijkheid komt kijken hoe je dat paard goed in zijn/ haar vel houdt. En daar horen soms ook dingen bij die minder leuk zijn/ meer moeite kosten. Het is geen fiets he..

Wat niet wilt zeggen dat dit het paard voor jou is, er zijn misschien ook makkelijkere of meer doorgereden en nuchtere exemplaren waar je minder werk aan hebt.

Ik waardeer je eerlijkheid ook, maar vind wel dat je eigenlijk met zo'n instelling beter geen eigen paard kan hebben. Dus wellicht is dat antwoord op je vraag. Hierboven trouwens ook wel een hele goede tip om te kijken naar wat je WEL leuk vind.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:19

Ik mis een stukje hoe je paard gehouden wordt en hoe ze gevoerd wordt. Is er weleens gedacht aan maagzweren bijv?

Het is heel belangrijk dat een paard in de basis veel buiten staat met andere paarden en voldoende goed ruwvoer kan eten. Zowel voor gezondheid als gedrag is dat echt de basis.

Dan kan je gaan kijken of ze blessures heeft of problemen in het lijf waar ze boos op reageert. Maar ook hormonen kunnen bij een merrie een rol spelen.

Op jouw leeftijd had ik ook eigen pony's en je zag om je heen de een na de ander stoppen, paarden verkopen etc. Maar er werd ook aan me getrokken om andere dingen te doen na schooltijd en in de weekenden ipv bij je pony zijn.

Als je het heel leuk hebt op stal en je kan het allemaal iets "makkelijker" doen met je eigen pony is de keus vast anders dan als het nu tegenzit. Je komt nu ook in een neerwaartse spiraal en ook dat heeft weer effect op jouw band met de pony.

Iedereen maakt fouten, maar je kan elke dag weer opnieuw beginnen en leren. Als je wel door wil, heb je echt goede begeleiding nodig nadat je pony goed is nagekeken.

Verkopen kan altijd, maar of ze nu aantrekkelijk is voor iemand om te kopen??? En je kan maar 1 keer verkopen, dus moet je achter die keus staan.

Het is lastig en ik begrijp ook dat veel vriendinnen om je heen ook veel invloed op je hebben. Maar als jij met dit paardje verder wil, is het even alleen jij en het paardje en een goede begeleider.

Temeraire

Berichten: 3537
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:21

Het komt op mij over alsof je veel te weinig begeleiding hebt gekregen tot nu toe.
Zonder hulp gaan er al snel dingetjes mis en dat stapelt zich steeds meer op.
Sommige problemen die je nu hebt zullen met een paar lessen al opgelost zijn. Dan krijg je veel sneller het plezier weer terug.

De vraag is even of je het gewoon niet leuk vindt, of dat je faalangst je in de weg zit.
Het zou zonde zijn als de pony weg gaat terwijl je er eigenlijk met hulp veel plezier van zou kunnen hebben.
De pony weg doen is de 'makkelijke' weg, waarbij je de faalangst niet onder ogen hoeft te komen.
Je pony kan ook juist een heel goede kans voor je zijn om hiermee aan de slag te gaan.

Tenzij je het gewoon tegenvalt allemaal, en je er ook geen plezier in zou hebben als het allemaal wel goed gaat. Dan is de pony verkopen helemaal geen verkeerd idee.

Dat is iets wat je alleen zelf kan bepalen :) Met hulp van de mensen om je heen.
Je kan het ook gaan proberen, met regelmatig les en proberen hulp van anderen aan te nemen. En probeer dan te bedenken dat als het iemand anders wel lukt, dit komt omdat ze meer ervaring hebben, niet omdat jij minder goed bent. Iedereen moet het leren. Ik weet dat dit makkelijk gezegd is, maar dit is wel een belangrijke om van te leren.
Als het dan na een tijdje alsnog niet leuk is kan je altijd nog een keuze maken.

Avalanche

Berichten: 16133
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:22

Bibi_2022 schreef:
Zeker niet de professionele kant! Puur idd voor de ontspanning na een lange dag..
we hebben haar eigenlijk ook met dat doel gekocht.
Maar hoe weet je dat het niet wederzijds is (dat je pony je niet leuk vindt en jij haar wel)? Of weet je dat gewoon?

Daarom zijn die grondwerk mensen zo fijn, die helpen jou met je paard leren lezen. En het grappige met paarden is, dat ze je al leuker gaat vinden als ze merkt dat je haar begrijpt. Heel veel paarden willen echt niet de baas zijn, ze willen gewoon begrepen worden. Ze hebben nodig dat je luistert naar je. En je zult zien dat ze dan ook graag bij je wilt zijn en je een plezier wilt doen.

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:05

Goed dat je je twijfels uit. Daardoor kun je hulp krijgen.

Je geeft aan dat je graag meer tijd wilt hebben voor andere hobby's. Dat komt er niet van doordat je naar je paard moet. Misschien helpt het als je een goede bijrijder kunt vinden die bijvoorbeeld 3x per week wilt komen. Dat haalt voor jou veel druk weg.Ze krijgt dan in ieder geval genoeg beweging, ook als jij een keer geen zin hebt, of bijvoorbeeld alleen wilt poetsen. Daarbij kan diegene misschien wat zaken aanpakken die bij jou 'mis' gegaan zijn, zoals het scheef worden bij het rijden.

Ik zou eerst nog een tijdje zoeken naar oplossingen met je paard, voordat je besluit haar te verkopen. bijvoorbeeld goede lessen. Geef jezelf bijvoorbeeld tot de meivakantie voor je een besluit neemt. Dat lijkt lang, maar er moet ook tijd zijn om verbetering te kunnen zien.

ElfBeau_067

Berichten: 2002
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:09

anjali schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Als je een eigen paard hebt heb je misschien ook niet zo’n zin om elke keer te gaan rijden. Want als je op de manege rijd bevoorbeeld moet je gewoon gaan. En een eigen paard betekent dat je niet hoeft te gaan. Wat ik zou doen ook al heb ik er geen zin in, toch gewoon even rijden met haar. Misschien wel iets doen wat jullie niet zo vaak doen, of iets waar jullie veel van houden. Hopelijk pakken jullie het rijden dan weer op en hebben jullie er weer plezier in.

Groetjes ElfBeau

Het is ook wel onprettig weer nu. In het voorjaar en de zomer heb je meestal meer zin om naar stal te gaan, zeker als je met de fiets moet, en omdat ts pas 15 is zal ze nog geen auto hebben. Echter de gedragsproblemen van haar paard zullen niet met het weer te maken hebben- ze zei dat ze ook in de winter dagelijks buiten komt en in de zomer zelfs dag en nacht naar ik begreep. Anders zou je kunnen denken aan winterse stalmoed door te lang binnen staan.


Ja ik denk ook dat dat een belangrijke rol speelt.

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:27

Ik rij zelf ook niet graag maar, daarom heb ik de mijne verplaatst naar een stal waar ze elke dag op de wei komt. Heb ik zin om te rijden klim ik erop anders niet, poetsen vind ik wel chill om te doen en heb recent het plezier ontdekt van grondwerk.

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:35

Als ik al jouw antwoorden zo lees is een eigen pony gewoon net een stapje te hoog. Zouden jullie niet een goed plekje voor haar kunnen zoeken, en jij voor een paar keer per week een verzorgpony ? Misschien is er wel een stalgenootje die hulp kan gebruiken, en dan heb jij ook iemand waarvan je veel kan leren en een pony die door de eigenaar op het juiste pad en door jullie beide met de juiste regels wordt gehouden.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:42

Caily schreef:
Als ik al jouw antwoorden zo lees is een eigen pony gewoon net een stapje te hoog. Zouden jullie niet een goed plekje voor haar kunnen zoeken, en jij voor een paar keer per week een verzorgpony ? Misschien is er wel een stalgenootje die hulp kan gebruiken, en dan heb jij ook iemand waarvan je veel kan leren en een pony die door de eigenaar op het juiste pad en door jullie beide met de juiste regels wordt gehouden.

Nee, de ene eigen pony\paard is de andere niet! Ze heeft het zichzelf moeilijk gemaakt door een jonge Spaanse aan te schaffen terwijl een ouder leerpaard gemakkelijker zou zijn geweest. Maar zonder les kan bijna niemand het, zelfs Anky van Grunsven heeft nog les (en trouwde toen zelfs met haar trainer die ze nu dus altijd kan laten helpen).Het is voor ts aan te raden om les te proberen, ze krijgt dit weekend ook grondwerkles meen ik?

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:46

Als ik lees dat er nu al (te) weinig tijd is voor school en andere hobby’s? Vrees als het een makkelijke leuke pony was, ze alleen maar meer uren eraan zou spenderen. Maar dat de keuze voor dit paard niet handig is geweest, absoluut waar.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:57

Ik denk alles samen.
Een leeftijd waarop ruiters die al van kleins af aan al een pony hebben al heel vaak stoppen.
Want er komen andere interesses bij zoals met vriendinnetjes naar de stad enz.

Dan vanuit manegeruiter niet echt een verzorgpony gehad.
Natuurlijk kan dat goed gaan, maar ik zal het niemand aanraden.
Leer eerst met een verzorgpony wat er bij komt kijken. Een uurtje rijden op de manege is zo anders dan minimaal 3 keer in de week gaan rijden (daar houd het bij een verzorgpony vaak al op) En daarnaast nog wandelen/ grondwerken of longeren of minstens borstelen bij een eigen pony.

Dan het missen van les.
Hier kijk ik dan echt de ouders op aan, eigen pony is les, punt. Zelfs de braafste oudste kan nog aan de haal gaan bij iemand die niet meer ervaring heeft dan de manegepony.

En dan idd een te onervaren pony bij een onervaren ruiter. En dan ook nog eens een pony met waarschijnlijk te veel pit.
En ja dat is op te lossen, maar wel als dat echt het doel is van de ruiter.
En dat mis ik in de antwoorden. Ts wil af en toe eens rijden het moet zoals op een manegepony een beetje vanzelf gaan.
Ook daar kijk ik ts niet op aan, wel weer de ouders, die zouden beter moeten weten en zich beter hebben moeten laten informeren voor de koop.

En dan nu met alle antwoorden na de OP gegeven denk ik dat ts niet de persoon is om dit goed te laten gaan.
of haar mindset moet omslaan ik wil laten zien dat ik dit kan, dit is nu mijn doel.
Maar ik lees ik doe ook graag andere dingen.
En ja dat is helemaal goed, helemaal prima. Maar dan denk ik niet dat een eigen pony en deze al helemaal niet een goede match gaan zijn.
En dat is geen schande, duizenden zijn haar voor gegaan, zeker op die leeftijd.

aalstreep

Berichten: 989
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Hazerswoude-rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:12

Soms kan een moeizame weg de mooiste bestemmingen opleveren. Is het niet aan TS om te bepalen of ze die weg moet en wil nemen? Het is misschien een minder voor de hand liggende keuze geweest maar dat wil niet zeggen dat het een fout is geweest voor dit paard te gaan. Het kan wel zo zijn dat TS besluit dat het het extra werk uiteindelijk niet waard is en dat ze liever geen of een ander paard had gehad. Een mens mag gelukkig van gedachten veranderen. Gelukkig weten we niet altijd vooraf hoe dingen lopen. Het enige wat TS hieruit kan halen is ervaring.

Wat wel belangrijk is is idd les. Niemand is alwetend geboren laat je helpen.

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:17

Het eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees , is dat een bezoekje van de dierenarts geen slecht idee is. Ik vermoed ook dat de pony ergens pijn heeft , en maagzweren komen ook als eerst in mij op. Maar het kunnen nog 100 andere dingen zijn. Een algemeen onderzoek is nooit verkeerd.

Daarnaast raad ik je echt aan om een goede trainer te zoeken. In welke omgeving woon je? Ik krijg nu ook les van iemand die niet alleen paarden traint , maar ook de ruiter daarin meeneemt en je bewust laat worden van de signalen wat je paard geeft.

Ik denk dat jullie elkaar momenteel niet begrijpen en dat zorgt ook voor veel frustratie en spanning. Logisch dat het rijden dan niet meer fijn en soepel gaat.

En stop met het volproppen van snoep en eten , je pony wordt er ten eerste harstikke gefixeerd door en al die suikers zijn ook niet gezond.

Het is nu eenmaal zo dat dieren gericht op je zijn omdat ze afhankelijk zijn van ons en ook om voeding te krijgen. Mijn beide paarden komen er nu alleen maar aan rennen omdat ze extra voer krijgen. Mijn jonge paard maakt er een behoorlijke show van door heel erg te slijmen.


Maar een trainer in de hand nemen die je zowel aan de hand als onder het zadel begeleid is echt een aanrader! Ik heb voor mijn jonge paard ook een trainer omdat we gewoon niet lekker kunnen rijden en ze heel erg staakt. Ik ben er nu ook meer bewust van dat ik duidelijker moet zijn en vooral ook wanneer ik naast haar bezig ben. En dan niet alleen als we trainen maar ook de basis.

paars

Berichten: 5600
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:28

Eens met DuoPenotti.
En als andere mogelijkheid; optie is wellicht om, in overleg met je ouders natuurlijk, te kijken of je iemand kunt vinden met meer ervaring die haar gaat bijrijden of mss zelfs (deels) leasen. De druk op jou wordt dan ook minder. Wie weet is het een win-win situatie. Wie weet vindt je je plezier weer terug en het is fijn om het dan samen te doen. Neem zoals geschreven wat grondwerklessen; een eigen pony is toch heel anders dan een manegepony. Hoe staat je pony gestalt, op een manege of op een privepension?
Vind het goed dat je er zo serieus over nadenkt!

Coco4life
Berichten: 1221
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:30

Misschien dat als je een keer een gediplomeerde instructeur langs laat komen dat hij of zij je ook goed kan helpen. Ik hoop dat dit helpt.

Bibi_2022
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 18:30

paars schreef:
Eens met DuoPenotti.
En als andere mogelijkheid; optie is wellicht om, in overleg met je ouders natuurlijk, te kijken of je iemand kunt vinden met meer ervaring die haar gaat bijrijden of mss zelfs (deels) leasen. De druk op jou wordt dan ook minder. Wie weet is het een win-win situatie. Wie weet vindt je je plezier weer terug en het is fijn om het dan samen te doen. Neem zoals geschreven wat grondwerklessen; een eigen pony is toch heel anders dan een manegepony. Hoe staat je pony gestalt, op een manege of op een privepension?
Vind het goed dat je er zo serieus over nadenkt!


Een kleinschalige pensionstal!

Rocamor

Berichten: 10935
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vind ik mijn paard nog wel leuk…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:36

Ts,

Wat trok je aan in dit paard toen je bij haar ging kijken?
Weet je nog waarom je een eigen paard wilde hebben?
Zijn er nog dingen waardoor je met een trots gevoel naar je paard kunt kijken?

Bibi_2022
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 22:30

Rocamor schreef:
Ts,

Wat trok je aan in dit paard toen je bij haar ging kijken?
Weet je nog waarom je een eigen paard wilde hebben?
Zijn er nog dingen waardoor je met een trots gevoel naar je paard kunt kijken?



Pff, ze was zo anders toen ik bij haar kwam kijken! Ze was super lief (oké, ze is nog steeds lief), stond gewoon keurig stil, was niet zo gefocust op eten, nam rustig voedsel aan. En gewoon haar karakter en hoe ze haar beschreven. Ik was echt helemaal verliefd.
-
Nou, ik wilde natuurlijk altijd al een eigen pony, zoals elk ander paardenmeisje. Dus niet echt een specifieke reden eigenlijk.. bij nader inzien maakte het eigenlijk ook niet uit. Ze heeft namelijk nooit echt als mijn pony gevoeld.
-
Ik zou echt niet weten wat. Als je me zou vragen, ‘wat maakt je pony zo geweldig’ zou ik met een mond vol tanden staan..

Bibi_2022
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 22:35

Ik heb het er ook weer even met mijn ouders over gehad. En mijn moeder zei ‘stel. Iedereen zou zeggen je moet haar houden zou je nog steeds twijfelen, maar als iedereen zou zeggen verkoop haar, zou je het daar eerder mee eens zijn. Dus eigenlijk weet je al wat je wilt’. En iemand andere zei ‘de keus die je maakt, is altijd de goeie. Of je nou spijt krijgt of niet’.

Rocamor

Berichten: 10935
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:36

Dan denk ik dat jij je antwoord al wel hebt.

Ik zou afscheid nemen van haar, zodat ze een baasje krijgt dat wel trots op haar kan zijn.

Lijkt me een win-win voor jullie beiden

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:23

.... mij ontgaat iets.
Bibi_2022 schreef:
‘stel. Iedereen zou zeggen je moet haar houden zou je nog steeds twijfelen, maar als iedereen zou zeggen verkoop haar, zou je het daar eerder mee eens zijn. Dus eigenlijk weet je al wat je wilt’.


Wat ik kan snappen is:
'Stel: iedereen zegt houd haar en je blijft twijfelen -...'
en
'Stel iedereen zou zeggen verkoop haar - zou je het daar mee eens zijn?'

In dit topic is er geen sprake van 'een iedereen' die houden zegt of juist verkopen.
... maar uiteraard kun je wel je eigen gevoel checken in de verschillende reacties.