Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie doet na 3 maanden lelijk tegen eigen veulen

 
Profiel   

Hoihoi

Zo'n 3 maanden geleden heb ik ons merrie-veulen gespeend. Ze is hier dan samen met onze shetlander thuis komen te staan. Onze merrie is op pension gebleven, met in de aanliggende weiden haar vertrouwde buurpaarden. Heeft ook nog even op de weide gestaan met mijn 2 andere ruinen, zonder problemen.
Ons veulen was bij het spenen 6 maanden oud. Nu dus 9 maanden.

We hebben vandaag onze shetlander en het veulen terug bij de merrie geplaatst.. maar onze merrie is plots niet zo vriendelijk meer terwijl dit in het verleden nooit een probleem geweest is.
Veulen mag niet onder de schuur (shetter heeft eigen afgesloten plekje).. Mag niet in de buurt van de merrie.. Mag niet drinken in de schuur.. Ze lijkt haar niet te herkennen terwijl ze hiervoor echt zot was van haar dochter.

Hebben jullie dit nog meegemaakt?
Heb ik iets gemist of kan ik nog iets extra doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 18:18 



 
Profiel   

Dat hoor ik wel vaker. Opnieuw inscharen moet je goed opbouwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 18:19 



 
Profiel   

Idd, geef ze tijd. Mss eerst naast elkaar met draadje ertussen en zo opbouwen. Komt uiteindelijk wel goed hoor, een veulen geeft zelden echt langdurige problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 18:27 



 
Profiel   

Is redelijk normaal.

Veulen moet eerst haar plek accepteren, daarna mag ze weer meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 18:36 



 
Profiel   

Dankjullie wel voor de geruststellende woorden.. ik had het er toch moeilijk mee.
Alles hier tijdens het spenen ging perfect. Ook het trailerladen en de rit ging helemaal goed.
Dus dit was echt een domper op alles..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 18:46 



 
Profiel   

Dit topic past beter op OPG ivm het gedrag van paarden. Vandaar dat ik het verplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 19:00 



 
Profiel   

Ook je eigen dochter is gewoon een andere merrie die een bepaalde plek in de rang moet krijgen. Misschien stelt ze zich te brutaal op in de ogen van je merrie.
Waarschijnlijk trekt dat wel bij als de verstandhoudingen uitgevochten zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen