Zweten op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rach_el
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-11-23

Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 13:59

Hoihoi,
Ik heb mijn paardje nu twee maand en heb haar vanuit onder in het land gehaald, een rit met de trailer van ongeveer 2,5 uur. Hierbij ging ze relatief makkelijk op de trailer, maar is ze wel enorm bezweet als ze eraf komt. Laatst ben ik voor het eerst bij ons weggegaan met de trailer, en ze liep er in een keer op, wat natuurlijk superfijn is. Op het moment dat ze op de trailer stond was het prima maar ze word enorm zweterig in de trailer, terugweg liep ze er weer in een keer op maar ze drupte van het zweet toen we terugkwamen. Is er iemand die dit herkent en die tips heeft hoe we dit minder kunnen krijgen op ritjes in de toekomst.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:08

Jup. Stress. Bij sommigen worden het minder met de tijd. Sommigen blijven het altijd houden. Het is naast spannend ook fysiek zwaar op de trailer dus dat kan ook meespelen

Ibbel

Berichten: 49140
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:28

Rustig rijden is de eerste stap. Trek je na een bocht pas weer op als de trailer weer recht achter de auto hangt? 10 meter later dan je normaal zou doen, dus? Kan je een kop koffie op je dashboard zetten zonder dat er wat overheen klotst? Mooi.
Staan de raampjes op de ventilatiestand?
Deken op is vrijwel nooit nodig, dus als je dat wel doet, die mag sowieso af.

Doe je dat allemaal, dan kun je nog testen of een anderhalfpaardstrailer of juist een tweepaardstrailer beter gaat, en/of met meer speelruimte vastzetten zodat je paard makkelijker kan balanceren.

Heeft dat ook geen effect, dan zal het een kwestie van wennen zijn.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:34

Herkenbaar. Mijn zwarte ruin had dit ook. Op de vrachtwagen en op de trailer. Het laden was nooit een probleem, maar ik haalde hem er altijd zeik- en zeiknat uit. Zelfs de bodem van de wagen was drijfnat.
Het is nooit overgegaan en voor mij een reden geweest om vervoer te beperken. Dus wedstrijden rijden is er nooit meer van gekomen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:59

Ibbel schreef:
Rustig rijden is de eerste stap. Trek je na een bocht pas weer op als de trailer weer recht achter de auto hangt? 10 meter later dan je normaal zou doen, dus? Kan je een kop koffie op je dashboard zetten zonder dat er wat overheen klotst? Mooi.
Staan de raampjes op de ventilatiestand?
Deken op is vrijwel nooit nodig, dus als je dat wel doet, die mag sowieso af.

Doe je dat allemaal, dan kun je nog testen of een anderhalfpaardstrailer of juist een tweepaardstrailer beter gaat, en/of met meer speelruimte vastzetten zodat je paard makkelijker kan balanceren.

Heeft dat ook geen effect, dan zal het een kwestie van wennen zijn.


Mee eens. Daarnaast ook eens spelen met het achterzijl/luik dicht. Mijn paard leek wat claustrofobisch te worden als het dicht zat (aan de andere kant vindt hij achteropkomende/inhalende vrachtwagens op de snelweg ook spannend, maar overall leek met luik dicht de spanning minder). Dicht geeft overigens wel weer minder ventilatie, maar ook minder geluid. Het is een afweging tussen voor- en tegens.
Als hij in de winter met een deken op staat, wordt die omgewisseld naar een zweetdeken.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:10

Die van mij zweet ook gauw op de trailer, is imo idd stress.

Maak het ze zo comfortabel mogelijk. Hooinet erin, raampjes open voor voldoende frisse lucht, scherm achter niet dicht, en niet met een dikke deken op de trailer. In de winter is alleen een zweetdeken genoeg.

lonimma
Berichten: 119
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:48

Die van mij had het ook. Ook op latere leeftijd. Echt met plassen zweet op de grond en straaltjes langs de benen. Ik heb een keer (per toeval) een recuptex deken opgehad tijdens transport en geen druppel meer! Heel bijzonder!

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:23

Die van mij heeft het ook, echt zeiknat, bij hem is het stress, hij is ook een moeilijke lader. Na 10 x oefenen (met een trainer) gaat het goed, maar als ik het niet bijhoud begint de laadstress weer van voor af aan.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zweten op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:26

Die van mij heeft dit ook gehad, echt zo nat dat het leek of er een emmer water over heen was gegaan

De oplossing was heel veel ritjes maken

Ze is overigens altijd makkelijk te laden