2e dag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

2e dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:13

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn nieuwe paard er en heeft hij lekker een dagje kunnen wennen op stal, met de andere paarden en in de paddock.
Natuurlijk is hij nog lang niet gewend, maar ik wou hem morgen (z'n 2e dagje) gaan longeren.

Nu is mijn vraag eigenlijk wat jullie deden op de 2e en 3e dag van je paard bij jou.
Het is trouwens een lieve (redelijk groot en sterke) ruin van 12 jaar, is helemaal beleerd en alles.

Groetjes,, en bedankt!
Laatst bijgewerkt door MarRic op 08-04-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nolicapri

Berichten: 1632
Geregistreerd: 24-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:16

De omgeveing laten wennen .
fotos maken .
wandelen ,
rustig longeren .
op stal , in de wei
poetsen

MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:17

susi schreef:
De omgeveing laten wennen .
fotos maken .
wandelen ,
rustig longeren .
op stal , in de wei
poetsen


Bedankt voor je berichtje, was dit de eerste of tweede dag? (of beide )

MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 21:14

Meer mensen die hun ervaringen willen delen?

JoeyRosso

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:51

Toen ik mijn paardje kreeg ben ik meteen de eerste dag ook al gaan rijden. En de tweede dag ook, maar wel in de bak. De derde dag zijn we met een ander paard een korte buitenrit gaan maken. Hij had al lekker in het weiland gestaan, los gelopen in de bak. Lekker lang poetsen, over het erf wandelen. Gewoon onwijs veel aandacht gegeven en verder gewoon alsof alles normaal was. Alle op advies van zijn vorige eigenaar.

Na 9 jaar ben ik verhuisd van een grote manege in Limburg, naar een pensionstal in Delft. Ook hier heb ik meteen op dag 1 de draad opgepakt en precies gedaan wat ik altijd met hem deed. Alleen lang op het land, was hij echt niet gewend, dus dat hebben we langzaam opgebouwd.

Over 2 weken komt er een pony bij en met haar ga ik het precies zo aanpakken als 10 jaar geleden met mijn paard. Gewoon lekker doen wat normaal is, lekker wandelen, stukje rijden, kennis maken met elkaar, maar niet te voorzichtig....
Succes en veel plezier met je paard.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:05

ik heb mijn paard in de wei gezet en heb hem gepoetst enz. Maar ik heb de eerste paar dagen niet gereden. (kon ook niet want alles was bevroren) De 3e dag heb ik hem even gelongeerd en voor de rest niet, na 5 dagen ging ik rijden. Het ging wel langzaam allemaal, maarja ik kon dus ook niks doen met de bevroren grond. Maar zo kon mijn paard wel lekker rustig wennen.

MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:12

Oke bedankt,
Ik heb hem vandaag trouwens redelijk actief gelongeerd, morgen (3e dag) gaan we hem rijden.

tollie
Berichten: 79
Geregistreerd: 11-04-06

Re: 2e dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:36

ik hou het topic in de gaten, de mijne komt van de week. En ik vraag me ook af wat je het beste kunt doen.

boldie
Berichten: 293
Geregistreerd: 18-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:42

De eerste dag heeft ze lekker in de wei gestaan en kennis gemaakt met haar nieuwe vrienden. De tweede dag wilde ik haar toch even uitproberen dus wat lichte arbeid in de wei. Pas na twee weken in de wei gereden te hebben ben ik voor het eerst naar buiten gegaan. Tja, wilde geen risico nemen. Ze was eigenlijk alles al gewend dus ook buiten rijden maar ik vind het toch belangrijk elkaar even te leren kennen.

MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:49

Ik ben pas aan het eind van de 1e week kunnen gaan rijden (we moesten allemaal spullen gaan kopen omdat veel niet pastte), dat ging wel goed..
We zijn ook na de 3e x rijden met een ander paard een korte buitenrit gaan stappen, dat ging ook heel erg goed.

vr. gr. petrarca

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: 2e dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:52

Ja de tweede dag longeren en poetsen....

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: 2e dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:08

Phoe, bij mij ging het allemaal niet zo eenvoudig. Mijn paard was echt even helemaal van haar stuk toen ze kwam. Ik kon haar wel eventjes uit de box halen, maar ze was echt heel paniekerig, gillen, dat is ook haar nature.. Ik heb haar eerst drie dagen in de box gehad, is slecht, ik weet het, maar het kon even niet anders..Volgens mij had ze alles afgebroken. Wel kon ze mijn andere paarden zien. Ze heeft echt drie dagen gegild. Daarna kalmeerde ze en heb ik haar bij mijn andere paarden in de wei gelaten en vanaf toen ging het wat beter. Twee dagen laten ben ik met haar naar de binnenbak gereden, met de auto en trailer en het rijden ging heel goed, maar het ging allemaal niet zo simpel..

Groetjes Esther..

Maggiolino

Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-06

Re: 2e dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:06

Veel foto's maken, natuurlijk.
Beetje laten wennen aan de omgeving, nog niet te veel 'gedoetjes'.

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:32

ja, gewoon rustig opbouwen.. De eerste dag laten wennen, hoogstens poetsen en even rond hobbelen op het terrein, tweede dag wat beweging geven, bijvoorbeeld losgooien, longeren, stappen aan de hand, enz. Derde dag kon ik beginnen met rijden. Zo rustig opbouwen. 4e dag klein buitenritje, 5e dag bijvoorbeeld iets langer. Kijk, als je een lastige pony hebt is het anders, of al ie bang is .
xx

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:33

Toen ik mn paardje net had, ging ik de eerste dag gewoon lekker met haar lopen en laten wennen aan nieuwe omgeving en de tweede dag ging ik rijden, rustig aan

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:43

ik heb meteen eerste dag(op de dag dat ie aankwam) een uur les gereden:D tweede dag lekker zelf gereden zo een week lang in de binnenbak(kon niet anders alles was bevroren) toen ze er precies week was ben k met me instructrice buiten gaan rijden en daarna deed ik zelf ook alles