Geen vertrouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MLOTTxRAVEL

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-03-06

Geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:28

Ik heb mijn pony nu al bijna 4 jaar en ik kan amper merken dat ze vertrouwen in me heeft. Heeft er iemand tips om een goede band met je pony te krijgen zoals oefeningen ofzo? Alvast bedankt!

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:32

Geef eens wat meer info.Wat doe je allemaal met haar?Wat heb je al geprobeerd?Want als ik het zo lees na 4 jaar.Lijkt het me dat het gewoon niet echt klikt tussen jullie.

MLOTTxRAVEL

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:36

Als ik in de bak loopt gaat ze alleen voor me weg, ik probeer wel eens tikkertje ofzo te doen. Maar ze zal me echt niet achterna lopen. En als ik van huis weg ga met haar probeert ze me er gewoon af te werken. Ik kan haar ook heel moeilijk kalmeren als er iets is enzovoorts..

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:49

Ik zou gewoon lekker veel met haar gaan doen:Lang poetsen veel knuffelen,lekker wandelen.Als het kan lekker gaan grazen.Zoveel mogelijk met haar/hem doen.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:51

De tips van horsielover moeten al een heel stuk helpen, maar heeft dit nog niet het gewenste resultaat dan zou ik eens een cursus met haar volgen. Bijvoorbeeld grondwerk of loswerken. Hier kan je leren de lichaamstaal avn een paard beter te begrijpen, waardoor jullie beter op elkaar ingespeeld raken. Groetjes, Charlotte.

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:54

cursusje NH wil ook wel helpen

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:00

Veel aandacht aan het paardje besteden, dus niet alleen poetsen, opzadelen, rijden, weer op stal. Lekker veel mee wandelen, ik loop altijd tegen mijn pony te kletsen...

MarRic

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:56

Een duurdere maar wel werkzame oplossing is Parelli Natural Horsemanship, bovenstaand zijn ook al een hoop dingen genoemd.

Succes!

crownjumper
Berichten: 169
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:20

Loop af en toe ook is gewoon de wei in met een wortel of een snoepje.
Mischien denkt je pony wel als jij er aan komt moet ik hard gaan werken.Wegwezen!
En natuurlijk de bovenstaande tips volgen!

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:53

Verwen haar zo af en toe met een poetsbeurt, ga wandelen (jij er dus naast!) zodat ze echt doorheeft dat je bij dr bent) doe allemaal dingen met haar! zodra je erop zit en ze vind iets eng schop je paardje er dan niet meteen langs maar praat tegen dr, zo bouw je het vertrouwen LANGZAAM op, dat kan niet in een apaar dagen of een week gaan maar 4 jaar moet toch wel genoeg zijn..