Mijn pony valt om in de trailer....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:38

hay,
ik heb een groot probleem met mijn pony in de trailer.
elke keer als hij in de trailer (2 paards trailer) staat en wij rijden een bocht naar links valt hij om. het maakt niet uit aan welke kant hij staat van de trailer.
het is ook alleen als wij een bocht naar links draaien, dan breekt hij de hele trailer af. naar rechts doet hij het niet.
als ik transportbeschermers bij hem om heb is het nog erger. hij heeft al 3 paar beschermers helemaal kapot getrapt.
nu heeft hij peesbeschermers om in de trailer maar hij trapt als nog z'n benen open.
ik vindt het dan ook dood eng om met hem op wedstrijd te gaan.
ik heb al van alles geprobeerd met hem.... maar niets helpt.

heeft iemand tips voor mij??

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:13

heb je al geprobeerd om zonder tussenschot te laden? misschien kan hij zijn evenwicht beter houden als hij dwarser of breder kan gaan staan.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:16

Het schijnt dat als ze achteruit rijden dat het dan minder is maar dan zal je aan een andere trailer moeten.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:19

een kennis van mij had ook zo'n pony. die had moeite met evenwicht bewaren. die hebben ze toen helemaal stevig vast moeten zetten zodat hij niet om kón vallen. Ik zou alleen niet weten hoe ze dat heeft gedaan.

Misschien maar beter dat ze haar transport beschermers kapot schopt, dan haar eigen benen.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:21

Iemand bij mij op stal heeft het ook gehad met haar paard, maar haar paard deed het niet in een 1,5 paards trailer. Misschien kan je die een keer van iemand lenen en proberen of dat beter gaat.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:32

Ik heb een paard dat zich liet vallen in de trailer.
Onder andere in bochten en bij remmen. De oplossing is tweeledig:

1. echt onbenullig langzaam door de bocht, ik bedoel dus nog langzamer dan langzaam. Heel vervelend maar nodig. Het paard moet leren over te stappen. Pas als je gestommel van de overstap hoort kun je weer wat tempo maken.

2. Paard zo breed mogelijk zetten. Zo kunnen ze wijd gaan staan en beter blijven staan. Dus schot eruit en lange stang bestellen. Zodat hij verstappen kan.

In het ergste geval kun je er ook voor kiezen je paard liggend te vervoeren. Er zijn paarden die gewoon gaan liggen en pas weer overeind komen als de trailer op de plaats van bestemming is.

Verder: voor je remt of de bocht in gaat een waarschuwingsremmetje geven. Dat leert ze alert te zijn en in evenwicht te gaan staan.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:32

Overigens verplaats ik dit topic even. Het is geen medisch onderwerp.

rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:35

alvast bedankt voor jullie reactie's!!!!
ik ga het zeker proberen....

xxxx

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:36


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:50

Wij hebben een pony gehad die al 15 jaar zonder problemen op de vrachtwagen stond, en toen we een nieuwe vrachtwagen hadden gooide hij zich ook naar 1 kant om. Voor hem altijd naar links, voor de vrachtwagen naar rechts (reizen achteruit). Uren bij de paarden gezeten, en uiteindelijk bleek dat ie te rium tussen de schotten stond, hij kon daar geen steun aan vinden. Bovendien bezeerde hij zich aan het schot als hij omviel, en van boosheid begon ie dan te timmeren. Ook achter had hij teveel ruimte. We hebben hem achter dichter bij het schot gezet, en het schot waar hij tegenaanviel bekleed met een 10 cm dik schuimkussen. Nooit geen problemen meer gehad! En hij was echt erg, heeft het hele binnenwerk van onze nieuwe vrachtwagen gesloopt dusdanig dat de pijpen van de schotten door het plafond naar buiten waren gegaan. Mijn ervaring is dat ze meestal juist te ruim staan in plaats van te krap, dat ze de steun van het schot missen.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:57

ik heb de link naar mijn topic al gegeven waarin ik ook exact beschrijf wat mijn paard doet. Dat lijkt hier erg veel op.
Die van mij stond als een huis toen we het schot naar de zijkant hadden gezet.

rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 14:27

ja, ik denk dat mijn pony te krap staat..
hij doet precies hetzelfde als het paard van trisca.
en voor dat ik hem kreeg stond hij altijd in een 1.5 paardstrailer. en daar stond hij in als een huis.
met mijn afgelopen wedstrijd had hij heel het schot opzij geduwt, dus ik denk niet dat hij te ruim staat.
binnekort gaan we het proberen in een 1.5 paardstrailer... kijken of dat wel gaat.
ik hoop het wel want anders gaan we er ook iemand naar laten kijken.
alleen het gekken vindt ik dat hij alleen begint te trappen als we een bocht naar links draaien.

~xxx~

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:30

Lastig, bochten naar links. Alle rotondes gaan namelijk linksom. Een kennis van ons had hetzelfde probleem. Nu, met een bredere 2 paardstrailer, gaat het beter.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:25

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Mijn paard viel ook om in de bochten naar links. Ik heb hem naar Dreamstables gebracht en die zijn bij hem in de trailer gaan staan om zijn voeten voor een bocht uit elkaar te zetten zodat hij zijn evenwicht beter kan bewaren. Dat is gelukt, maar ik zou het niet in mijn eentje proberen. Professionele hulp is echt vereist! Succes!

Louise_G

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:42

ik denk dat als je een trailer met tussenschot hebt je al een heel eind verder bent

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:44

passion1991 schreef:
ik denk dat als je een trailer met tussenschot hebt je al een heel eind verder bent



Bij mijn paard moet het tussenschot er juist tussenuit! Anders heeft ze niet genoeg ruimte om opzij te stappen en laat ze zich vallen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:46

trisca schreef:
passion1991 schreef:
ik denk dat als je een trailer met tussenschot hebt je al een heel eind verder bent



Bij mijn paard moet het tussenschot er juist tussenuit! Anders heeft ze niet genoeg ruimte om opzij te stappen en laat ze zich vallen

Klopt, dat had ik ook, ik heb nu een ruime 1,5 paardstrailer, waar hij de ruimte heeft om te verstappen om zo zijn evenwicht te kunnen bewaren!

Louise_G

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:03

das ook weer een goede

Shirley15
Berichten: 489
Geregistreerd: 14-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:44

Mijn vorige pony viel altijd om in de bochten en die deed dat met tussenschot ertussen.
Wij reden echt heeel langzaam door de bochten!

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:44

ik denk dat het kan helpen om hem meer ruimte te geven, of misschien stevigere ondergrond veel succes ermee! ik hoop dat je een oplossing vind!!

rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 08:21

hay,
bedankt voor de tips. ik hem in een 1.5paardstrailer geprobeert en het ging super!!!! hij staat nu doodstil!!
bedankt allemaal!!!

xxxx

Ir111

Berichten: 11971
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:29

rocky12 schreef:
hay,
bedankt voor de tips. ik hem in een 1.5paardstrailer geprobeert en het ging super!!!! hij staat nu doodstil!!
bedankt allemaal!!!

xxxx


Wat goed zeg! Mijn paard staat altijd in een 1,5 paardstrailer en gaat dan schuin staan. Dan staat hij het meest stabiel. Misschien doet ie van jou dat ook? Nou ja, fijn dat je probleem is opgelost!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:19

Wat voor tussenschot heb je? Een houten? Wij hebben ook een paardje op stal dat omvalt in de trailer als hij in een trailer staat met een houten schot. Wanneer hij in een trailer staat met een rubberen tussenschot, heeft hij meer ruimte om zijn benen neer te zetten, en dus meer balans! Het ene paard heeft meer ruimte nodig als het andere paard!

JaSpJo

Berichten: 76
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: delft

Re: Mijn pony valt om in de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:25

hoi,

een kennis van mij rijd wel eens paarden naar wedstrijden en ze heeft er ook eentje gehad die dat had.
ze is gewoon heeeeel rustig gaan rijden en vooral de bochten dan.
(tot ergenis van mensen die achter haar reden)
en dat ging wel goed eigenlijk.

succes