Kopschuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friso
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord Holland

Kopschuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:32

Hallo,

Mijn verzorgpaardje van 4, het is een Fries, die heeft last van ja, schuwheid. Het is eigenlijk nooit zo, alleen bij zijn oren. Als ik het hoofdstel in moet doen dan kan ik dat niet alleen, omdat hij dus helemaal gek wordt door zijn oren. Ook als ik hem biks geef en ik probeer aan zijn oren te zitten dan gaat ie helemaal met zijn hoofd omhoog.
Ik zou hem graag ja, beter willen begrijpen waar om ie dat doet, of hem willen helpen ermee. We hebben al een halster gekocht met bontjes eraan, en die makkelijk los te maken is zodat we het niet over zijn oren hoeven te doen, maar ik zou toch graag zijn hoofdstel ook zelf en zonder stress in willen (kunnen) doen..


Alvast bedankt,
Laura

ReBeL_Valibu
Berichten: 263
Geregistreerd: 16-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:37

ik zou proberen vanaf de schouder heeeel langzaam te kriebelen en dan bij de hals en het hoofd tot je bij zn oren bent, en als ie rustig zn hoofd ontspannen naar beneden heeft niet gelijk het hoofdstel indoen, maar maar rustig! En vooral nooit overhaasten bij zn hoofd! altijd rustig!

groetjes, ik

p.s. ik weet niet of het bij jou paard werk hoor maar bij chico werkte het iid wel! succes!

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:40

ReBeL_Valibu schreef:
ik zou proberen vanaf de schouder heeeel langzaam te kriebelen en dan bij de hals en het hoofd tot je bij zn oren bent, en als ie rustig zn hoofd ontspannen naar beneden heeft niet gelijk het hoofdstel indoen, maar maar rustig! En vooral nooit overhaasten bij zn hoofd! altijd rustig!

groetjes, ik

p.s. ik weet niet of het bij jou paard werk hoor maar bij chico werkte het iid wel! succes!

idd, heel rustig aan doen! voorzichtig, en elke dag even oefenen zodat hij daar aan gaat wennen, maar ik snap eigenlijk niet dat als je jou paard biks geeft waarom je dan aan z'n oren zit?

Friso
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 16:54

Nou dat was omdat ik wilde testen of het aan het hoofdstel indoen lag, of gewoon aan de aanraking.
maar ik zal het gaan proberen.
bedankt!

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:58

Oohja oke, ik ken trouwens wel meer paarden die dit niet fijn vinden, gewoon elke dag even blijven oefenen (wel rustig en voorzichtig doen natuurlijk )