Steigeren of slaan als ik bv bij halster pak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10878
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:37

Heel flauwe reactie misschien, maar wat Cassidy zegt. Qua kracht zul je het niet echt winnen, dus moet je het ´slim´ aanpakken op zo´n manier dat je paard begrijpt wat je bedoeld.

Is het geen idee om een volwassene eens mee te vragen met wat meer ervaring? Die kan je helpen met leren meelopen, denk eraan als het jouw niet zo goed lukt dat deze eerst even 10 minuten consequent oefent en je shet duidelijk maakt wat wel en niet gewenst gedrag is. Daarna kan jij het over nemen evt. met tips van diegene.

Ook een shet is geen speelgoed en dient door iemand met ervaring ingereden te worden. En problemen als slaan en steigeren kunnen voor jouw nog wel eens gevaarlijk worden. Sowieso lijkt het me verstandig om sowieso niet alleen met dit beestje aan de slag te gaan, stel je voor dat ie je per ongeluk schopt dan is er niemand in de buurt die je kunt helpen. Snap je wat ik bedoel?

Succes in ieder geval en probeer consequent te zijn, eerlijk tegen je paard en door te zetten!

Bokkiej

Berichten: 6322
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Friesland, Aldeboarn

Re: Steigeren of slaan als ik bv bij halster pak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:50

ik snap het
iemand van bokt wou wel eens even mee.
die beleerd zelf ook veel paarden en heeft ook een eigen shetlander.
Ik weet ook wel dat er wat kan gebeuren. En ik kijk ook uit maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Steigeren of slaan als ik bv bij halster pak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:45

Een longeerlijn eraan, dan heb je al een stuk meer te vertellen. En schop hem gewoon een keer goed tegen zn billen wanneer hij het doet. Want volgens mij maakt hij er een spelletje van, even kijken hoever ik kan gaan. Beter nu goed ingrijpen voor dat het echt gevaarlijk word.