een vraagje over trailerladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

een vraagje over trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:43

mijn paard gaat heel moeilijk in de trailer nu gaat ze wel goed de trailer in maar ik krijg de stang er niet achter ze heeft hiervoor ook al in training vorig jaar gestaan bij dreamstables
nu heb ik vanmiddag voor het eerst de stang erachter gekregen na lang oefenen maar toen ging ze gewoon op op het kont zitte en onder de stang door proberen te komen. Haar rug ging toen een beetje kapot en ze raakte in paniek maar ze bleef achteruit komen toen heb ik zo snel mogelijk de stang losgemaakt (anders zou haar rug kapot gaan). Gelukkig was alleen wat haar weg op haar rug meer niet. ik heb haar daarna nog een paar keer in de trailer gezet dat ging gewoon maar zodra ik de stang maar aan raakte was ze er al uit. Dus ik heb ze nog een keer in de trailer gezet en helemaal gepoest in de trailer. Toen heb ik haar uitgeladen en maar gelaten voor het was. Maar heeft iemand misschien goede raad want ik weet niet meer wat ik eraan moet doen.

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:59

dat lijkt me een moeilijk geval, als het zelfs zo erg is dat ze al in paniek raakt als je de stang aanraakt. Ik weet niet hoe lang je het paard al hebt en of het een andere eigenaar heeft gehad vóór jou.. maar het lijkt mij dat ze een zware trauma heeft aan de stang van de trailer!
En hoe reageert ze als je een l;ongeertouw op de hoogte van de stang vasthoud ( zeg maar dat je rechts van het paard staat *bv* en het touw links om het paard heen zit,om de kont en dat je het dan vasthoud ) reageert ze dan ook paniekerig? Dat is een oefening die ik weleens met jonge paarden die beleerd werden deed, voor de verandering en dan moesten ze zichzelf bevrijden *lees omdraaien om dat touw van mn kont te krijgen*. Als ze dan ook zo reageert.. het lijkt mij dat ze een trauma heeft een dingen aan haar achterste/achter haar achterste ed .

_Romy_

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: haaksbergen

Re: een vraagje over trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:05

Dat heb ik nou precies hetzelfde..eerst wou mijn paard ook niet in de trailer, na lang oefenen wou hij dat wel..en nu krijg je de stang er niet achter dan rent hij heel hard achteruit..je hebt niet eens de tijd om de stang erachter te krijgen..dus ga dit topic even volgen

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 12:10

ik heb haar zelf van jongs afaan en ze is 1 keer in de trailer uitgegleden van af toen is het fout gegaan met de trailer ze heeft geen trauma aan haar achterste want om een touw enzo geeft ze niks want ik heb het eerst geoefend door gewoon de stang over haar kont te halen enzo en op een gegeven momet bleef ze staan toen heb ik hem er eerst een paar keer ingeklikt en weer losgemaakt dat ging ook goed maar toen hij er eenmaal echt inzat en ze had door dat ze niet meer naar achter kon raakte ze in paniek en toen gebeurde dat ze met haar kont onder de stang kwam en als ik nu de stang maar aanraakt ofzo is ze weer uit de trailer

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:54

krijg je de trailerklep wel dicht als je de stang er niet achter doet? Anders zou ik eerst de klep dicht doen en dan pas de stang erachter (bij bijv. een 2 paards trailer, als het vertrouwd is!) en anders maar niet....

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:19

dat heb ik nog niet geprobeerd k zal het is proberen

Photography
Berichten: 583
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: Hartje Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:23

Ik zou niet de klep dicht doen zonder de stang. Want als je niet snel genoeg bent, krijg je hem op je hoofd, of rukt hij de hele trailer uit zijn verzet.

Mijn pony wil ook niet binnen blijven staan. Het gaat nu al wel een stuk beter, want hij loopt nu in ieder geval naar binnen, en blijft wachten tot ik zeg dat hij weer naar buiten mag.
Ik heb dit gedaan met grondwerk, en ik heb een trailer "nagebouwd" 2 hindernissen, en haar daar door laten lopen, misschien een houten plaat op de grond leggen, dan heeft het helemaal het trailer effect. Daar na gewoon de stang er achter rollen. Hij zal eerste keer wel schrikken, maar je kan heb dan beter corrigeren, als in een trailer.
Bij mij heeft het iig een beetje gewerkt, hi jwil nog steeds niet altijd er op( maar mijn paard heeft het benul niet dat hij een achterhand heeft)..
Misschien is dat met jou paard het zelfde probleem.

Succes

cissy

Berichten: 19841
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:17

als je al bij dreamstabled training hebt gehad waarom PB je conrad dan niet even? Hij is gewoon hier op bokt te vinden onder pruyssen (geloof ik)

pruyssen
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Utrecht

Re: een vraagje over trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:06

Cissy, dank je voor de tip.
Ik heb haar zelf ook al even een PB gestuurd.

Het kan altijd gebeuren dat het paard of de eigenaar een terugval krijgt. Vaak kunnen we zaken al telefonisch oplossen als we even horen wat er aan de hand is en hoe het allemaal gaat.

Het is voor ons ook geen probleem om nog een keer langs te komen om even en opfris lesje te geven. We maken paarden trailermak volgens een gestructureerde aanpak.
Het voordeel daarvan is dat we bij een terugval bij paard of ruiter het trailerlaad probleem weer vrij snel kunnen oplossen.
Het is een kwestie van de juiste (lichaams)taal spreken zodoende dat je elkaar weer begrijpt.

Ik wacht even op jou reactie xxx Chrissy xxx

Groet
Conrad van Pruijssen (pruyssen)
Problemen bij Trailerladen en trailermak maken

cissy

Berichten: 19841
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:18

en? opgelost?

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 19:49

conrad komt binnekort even langs maar ik zit midden in mijn examens