Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van ons?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:40

Waar mensen zich druk over maken
Lekker blijven doen!

Als ik ooit een eigen peerd koop [zie het niet gebeuren de eerste tien/vijftien jaar] ben ik dertig/vijfendertig ofzo, en dat zal ook wel een pony worden, gewoon omdat ik dat leuk vind

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:43

millennium schreef:
Silence schreef:
Hallo bokkers,

Ik krijg vaak de vraag waarom ik met 19 jaar nog op een pony rijd. Soms word ik er zelfs op beoordeeld zo van....19 waarom rijd je in hemelsnaam nog een pony. Met 18 moet je over op een paard hoor. Nu ben ik met pony`s net zo gelukkig als met een groot paard aangezien ik zelf maar 1.63 ben.
Hoe vinden jullie de combinatie van Silence en mij? Even voor de duidelijkheid dus...ik ben 1.63 en Silence is 1.51
Commentaar gevraagd dus, maar wel graag vriendelijk blijven

Bedankt en ik hoop dat dit topic hier goed staat.


officieel hoor je dan te starten met een paard, maar ik als je vddr niet officeel start, waar maak je je dan druk om? ziet er echt hartstikke leuk uit hoor!


Je moet dan toch starten bij de paarden en niet op een paard, of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen ?

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:46

Ziet er goed uit hoor het past goed.
Wat een onzin dat je op een paard moet gaan rijden, als jij je hier goed bij voelt gewoon zo door gaan hoor!

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:42

Wat een onzin dat je op een paard moet gaan rijden als je 18 bent. Ik vind jullie goed bij elkaar passen.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:29

Ik ben nu 19, heb 2 pony's van rond de 140, 145cm.
Iedereen vind ze erg mooi en leuk, als ik welleens op andermans paard rijd word er gezegt, heey ga eraf, jij bent een ponie mens
Maarja, ik heb ook welleens nare reacties gehad hoor, maar kan beter met ponies als met paarden overweg, ik ben gewoon niet zo groot! " 163"
Groetjes

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 14:37

Echt super reacties van jullie allemaal.
Bedankt

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:49

Ik word zo zat van mensen die zeggen dat je op je 18 over moet gaan op paarden.
Ik bedoel, jij heb nog de lengte om op pony's te rijden, waarom dan paarden?

Je bent blijkbaar dus niet zo groot voor je leeftijd, en kan nog lekker op pony's rijden.
wees maar blij, want ik kan het over een poos niet meer, hoe graag ik ook wil.

Leuke combi jij en die pony!

Herilda
Berichten: 550
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Oostermeer (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:52

Vind het gewoon dikke onzin... wat maakt het nou uit of je op een pony rijdt! Heb zelf een jaar geleden mijn pony van 1,45 ingeruild tegen een E pony van 1,56. Hoe vaak ik toen wel niet kreeg te horen waarom ik in hemelsnaam een pony had gekocht, en dat ik beter een paard kon kopen! :S Ben zelf ook 19 en 1,68. Dus wat moet ik in hemelsnaam met zon groot paard!

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:56

Ik vind het echt onzin, Blijf gewoon lekker doorrijden!

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:45

Ik rijd ook nog op een E-pony (arabier) en ben véél ouder dan jullie. Ik begrijp ook niet dat sommige mensen gelijk als ze 18 zijn overstappen op een paard terwijl ze nog makkelijk op hun E-pony passen. Je kunt toch ook met een E-pony bij de paarden rijden? Dat sommige juryleden de voorkeur geven aan grote paarden vind ik wel jammer, maar gelukkig zijn er genoeg juryleden die daardoorheen prikken. Zij geven aan iemand die een goede proef met een E-pony rijdt gewoon de punten die daarbij horen. Tegenwoordig lijkt het wel dat groot, groter, grootst in de mode is. (en het liefst nog bruin ook)

JaSpJo

Berichten: 76
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: delft

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:57

ziet er niet raar uit hoor.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:46

Jullie lijken mij een prima combinatie, in alle opzichten!

Ik herken de situatie wel. Ik had een pony van 1.47 (zelf 1.65) waarmee ik bij de ponyclub reed. We begonnen het net leuk te doen met de dressuur want ik had zelf eerst veel moeten leren. Ik heb hem (alleen manege-ervaring) met behulp van een fijne instructeur zelf ingereden. Toen ik 18 werd, riepen ook een aantal mensen dat ik nou die pony maar weg moest doen en een echt (sic!) paard kopen want ik reed toch best netjes....

Ja, daar peinsde ik dus niet over! Ik was dol op mijn pony, paste er nog prima op en ging al dat werk niet weg doen. Bovendien waren de wedstrijden niet het belangrijkste in mijn leven. Ik ben toen bij een rijvereniging voor paarden gegaan (bij de NKB) en heb daar anderhalf jaar gereden. Er waren wel juryleden die vonden dat ponies alleen voor kinderen waren en er niet thuishoorden maar ik kreeg toch een paar winstpunten in de L (en 5e in de kringkampioenschappen in de B). Wel leuk, een aantal keren hoger geplaatst dan de ruiters die vonden dat ik een 'echt' paard moest nemen (soms bang voor concurrentie? ) Ik vond zelf dat we ondergewaardeerd werden en ben overgestapt naar de NVBR (daar reden vaker ponies mee) waar ik binnen een half jaar naar de M moest. Daar heb ik nog 5 winstpunten gehaald maar door mijn studie ben ik met wedstrijden gestopt.

Ik heb Spoky op een gegeven moment verkocht aan een vriending omdat ik vond dat ik te weinig tijd voor hem had maar toen zij ook niet meer zoveel met hem kon rijden, heb ik hem teruggekocht en er nog van tijd tot tijd lekker mee gedressuurd en buiten gereden. Uiteindelijk hebben zelfs allebei mijn kinderen ook nog op hem gereden dus hij is echt de familiepony geworden. Hij is overleden toen hij bijna 33 was.
Jammer dat nu mijn dochter 12 is hij er niet meer is, het was zo leuk geweest....

Goed, dat was een beetje een nostalgische uitweiding, sorry (ik mis hem nog steeds ) Maar je ziet dus wel dat de leeftijsd niets zegt, ik heb hem ruwweg van mijn 15e tot mijn 35e gereden). Als jij en je pony plezier hebben samen dan gewoon doorgaan. Je bepaalt zelf op wie je fijn kan rijden.

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:53

daar is toch niks mis mee...

ik vind jullie een prima combinatie!!!...

zolang jij maar niet te groot ben voor je pony is alles goed hoor...!!!

ik rij zelf een paard, maar ik ben zelf ook 1.74 m groot, dus mij zul je niet snel op een pony van 1.40 ofzo zien

succes ermee!!!!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:06

Ik ben zelf 1.78 en start een pony van 1.54 in de Z2 paarden Laat ze alsjeblieft zeuren, als jij geen ambitie's richting de nationale dressuur hebt, is het geen probleem.
Je mag btw tegenwoordig wel de ZZ-L in, maar dan wordt het nog moeilijker dan dat het in de gewone Z al is

Midget
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:15

ik vind je verreweg van te groot.... het kan nog makkerlijk

ramnoke

Berichten: 337
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Tierool

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:15

Hoi ik ben een vrouw van 39 jaar en een lengte van 1.73. Zelf rijd ik ook op een pony van 1.52 cm.
Voor wedstrijden is het idd het geval dat je vanaf 18 jaar op een paard rijdt of start met je pony bij de categorie paarden.
Je mag dan niet meer bij de ponies starten.

Verder vind ik je combinatie goed staan hoor, dus wat anderen ervan vinden....
Zolang jullie samen plezier hebben, ga zo door.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:16

kan bet ik ben 20 en ben 1,83 en rij op een pony van 29 die 1,48 is en pony vind het nog teds leuk en heeft nergens last van.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:03

Gaat toch om de combinatie en niet om de leeftijd!
Vind jullie een goeie combinatie! En je moet nog altijd lekker rijden wat je prettig vind en niet vanwege leeftijd overstappen op een paard!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:50

Martie schreef:
Jullie lijken mij een prima combinatie, in alle opzichten!

Ik herken de situatie wel. Ik had een pony van 1.47 (zelf 1.65) waarmee ik bij de ponyclub reed. We begonnen het net leuk te doen met de dressuur want ik had zelf eerst veel moeten leren. Ik heb hem (alleen manege-ervaring) met behulp van een fijne instructeur zelf ingereden. Toen ik 18 werd, riepen ook een aantal mensen dat ik nou die pony maar weg moest doen en een echt (sic!) paard kopen want ik reed toch best netjes....

Ja, daar peinsde ik dus niet over! Ik was dol op mijn pony, paste er nog prima op en ging al dat werk niet weg doen. Bovendien waren de wedstrijden niet het belangrijkste in mijn leven. Ik ben toen bij een rijvereniging voor paarden gegaan (bij de NKB) en heb daar anderhalf jaar gereden. Er waren wel juryleden die vonden dat ponies alleen voor kinderen waren en er niet thuishoorden maar ik kreeg toch een paar winstpunten in de L (en 5e in de kringkampioenschappen in de B). Wel leuk, een aantal keren hoger geplaatst dan de ruiters die vonden dat ik een 'echt' paard moest nemen (soms bang voor concurrentie? ) Ik vond zelf dat we ondergewaardeerd werden en ben overgestapt naar de NVBR (daar reden vaker ponies mee) waar ik binnen een half jaar naar de M moest. Daar heb ik nog 5 winstpunten gehaald maar door mijn studie ben ik met wedstrijden gestopt.

Ik heb Spoky op een gegeven moment verkocht aan een vriending omdat ik vond dat ik te weinig tijd voor hem had maar toen zij ook niet meer zoveel met hem kon rijden, heb ik hem teruggekocht en er nog van tijd tot tijd lekker mee gedressuurd en buiten gereden. Uiteindelijk hebben zelfs allebei mijn kinderen ook nog op hem gereden dus hij is echt de familiepony geworden. Hij is overleden toen hij bijna 33 was.
Jammer dat nu mijn dochter 12 is hij er niet meer is, het was zo leuk geweest....

Goed, dat was een beetje een nostalgische uitweiding, sorry (ik mis hem nog steeds ) Maar je ziet dus wel dat de leeftijsd niets zegt, ik heb hem ruwweg van mijn 15e tot mijn 35e gereden). Als jij en je pony plezier hebben samen dan gewoon doorgaan. Je bepaalt zelf op wie je fijn kan rijden.


wauw wat een verhaal.
Wat mooi om een pony zo lang te hebben!
Helaas jammer dat ie nu dood is.., maar 33 is een heeele mooie leeftijd.
Zie je niet veel

solly7
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Ik ben 19 en rijd met een pony, wat vinden jullie van on

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:34

ik vind dat het best kan je komt maar iets met je voeten onder
de buik vandaan