Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch weg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet ik mijn tinker verkopen?

Ja, ik zou het wel doen
Geen stemmen
Nee.
Geen stemmen
Je kunt het nog altijd proberen.
1 (100%)
Ik zou het niet weten
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1


M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:20

Heey allemaal.

Ik zit nogal met mezelf in de knoop over wat ik nu precies wil.. dus ik dacht .. ik vraag jullie..

Mijn probleem is nl: Ik heb 2 pony's (tinker en grote shetlander) binnenkort krijgt de shetlander een veulen.. en heb ik dus 3 pony's

Maar..

Ik ben 15, zit in Havo-3 en ga.. (als het goed is..) over naar de 4e..
Ze zeggen dat je dan heeeel veel huiswerk hebt, veel moet leren, en dat soort dingen.
Ook heb ik veel vriendinnen, waar ik natuurlijk ook tijd mee wil doorbrengen..
& *Wat toch heerst op 15-jarige leeftijd* De jongens..

Ik betrap mezelf erop.. dat ik met veel minder plezier ga rijden. (de rest doe ik echt nog met plezier.) Maar rijden.. Tsjaa.. dat gaat gewoon niet meer. Ik rijd dan nog op mijn tinker.. Ze is nu bijna 6. Maar de laatste tijd heb ik er gewoon geen zin meer in. voor mijn tinker vind ik dit gewoon zo sneu..

Ik zit er diep over na te denken om haar te verkopen, Maar.. dan heb ik weer zoiets van.. Nee.. :| dat kan ik echt niet.. haar verkopen.. Maar aan de andere kant.. ze verdient ook beter dan dit. `

Met mijn shetlander ben ik al uit. Aan haar ben ik al zo gehecht.. Die wil ik niet kwijt.. ik heb haar al vanaf mijn 8e.. en wil haar niet kwijt.. voor een shetlander valt nog gewoon te zorgen. Een meisje in de buurt rijd er mee... dus dat zit wel goed.

Alleen mijn tinker dus.. Mijn vraag is..
Wat zouden jullie doen..?

Groetjes Maaike

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:23

Tja, ik zou als ik jou was handelen in het voordeel van je pony. Als je tinker staat weg te kwijnen omdat jij geen tijd meer voor hem hebt, lijkt het me beter dat je hem verkoopt. Maar je kan natuurlijk ook een verzorgster voor hem zoeken voor 3 dagen in de week, en hij hoeft toch ook niet elke dag bereden te worden?

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is zo'n beslissing te maken, ik zou er iig nog even goed over nadenken!

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:23

Moeilijke situatie hoor! Ik zou nooit mijn paard wegdoen, misschien dat je iemand kan vinden die het leuk vind om haar een paar dagen per week van je over te nemen/ verzorgen? Of samen kunt gaan rijden? Ik zou dat in ieder geval proberen voor je haar verkoopt en er spijt van krijgt. Suc6 ermee!

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:25

Haj,

Als ik jou was zou ik eens kijken hoe het werkt als je een verzorgmiepje vraagt. Dan kan je je paard gewoon houden en een aantal dagen rijden die jij wilt =)

Is heel handig, mits ze zich aan de afspraak houden

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:27

een verzorgertje kan niet,
M'n pony is namelijk erg sterk, eigenwijs en je moet dr goed kennen.. (Ook andersom)

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:28

verzorgertje kan niet? je bent zelf toch ook 15 en je rijdt er toch ook op?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:29

Ik zou mijn paard igg niet wegdoen. Ik zit op atheneum 4, en het huiswerk valt mee vind ik. Ik had ook altijd gehoord dat het super veel was, maar je hebt weken dat het vele is, maar andere niet. En ik heb nu ook verzorgpony's waar ik twee keer in de week naartoe kan. En ik heb zzzelfs nog tijd over voor vrienden etc. Dus als ik jouw was zou ik idd een verzorgstertje erbij halen, en dan kijken wat er gebeurt.
Groetjes, mij

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:29

Als je toch om je paard geeft.. Zou ik ene bijrijdster zoeken, iemand die zin heeft om haar lekker te rijden. want straks krijg je wel spijt.

En iemand kan je paard toch ook leren kennen? als je een sterke ruiter vind. kan die hem heus wel aan,

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:30

Het zou natuurlijk wel kunnen..
Maarja.. Mijn ouders vinden het niet vertrouwd.... Ze willen het absoluut niet.. en ze hebben nog iets.. Zij vinden.. ze hebben het paard voor mij gekocht.. en niet voor iemand anders om op te rijden..
en tsjaa.. daar zit ook wel wat in natuurlijk

daniekjuh

Berichten: 1957
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Vlakbij Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:31

ik zou zoieso nooit een jongen boven mijn paard verkiezen..mijn paard komt op nummer 1 en de rest daarna, als ze daar niet mee kunnen leven: dan is daar de deur..-->
mar kan je idd niet een verzorgster zoeken?
of gewoon afwachten tot volgend jaar, misschien valt het huiswerk wel mee..?
xxx

Marigold

Berichten: 12595
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:36

je moet doen wat jou het beste lijkt, maar denk er wel aan, dat je nu kan rijden als je er zin in hebt, maar als je straks alleen de shet met haar veulen hebt, dan kan je nooit rijden..
ga je dat niet jammer vinden dan?

echt goed dat je in elk geval de shet aanhoud, vind ik, anders ben je op het eind paardloos, en dat is heus niet leuk hoor!
het is juist best fijn, op jou leeftijd ook, dat je de pony's hebt om nog heen te kunnen (ontladen enzo, hobby)

Wien
Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:44

Ik zou als ik jou was een verzorgstertje voor een paar dagen nemen... Ik zlef zit nu in de 4de van havo en ik redde het in het begin van het jaar met mijn 4 dagen die ik hem doe...
(ik ging ook best vaak uit en naar de stad) Ik had in de 3de er ook nog hockey bij >>> 6 dagen sporten, maar dat kan in de 4de echt niet (geloof dat maar )
Maar je moet wel goed kunnen plannen hoor!! En aangezien ik dat niet kan blijf ik nu waarschijnljik zitten (heb dit jaar ook wel pfeiffer gehad.. dus daar kan het ook wrel aan liggen..)
Ik heb ook weleens een soort 'dipje' gehad dat ik het paardrijden even nieet meer zo leuk vond... Maar na een tijdje vond ik het dan toch wel weer heel leuk hoor!!!
Het blijft jou beslissing, als je paard er onder lijdt dan zou ik hem toch verkopen...

Succes met het beslissen (ik zou het heel moeilijk vinden!)!!!

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:51

Ik zou een verzorger zoeken en dan de dagen delen dan hou je meer tijd over voor andere dingen. Het is ook best veel als je 7 dagen per week naar je paard toe moet. Ik denk dat je ouders dat ook wel begrijpen. Je kan eventueel ook een ouder iemand zoeken die hebben vaak meer ervaring en zijn over het algemeen wat sterker dan een jonger iemand. Als iemand graag wil laat hij het paard eerst helemaal wennen aan zichzelf. Dan komt het echt wel goed je moet alleen de tijd nemen ervoor.

Succes met je beslissing

choor

Berichten: 293
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Enter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:14

Misschien een verzorger zoeken? Ik zou mijn paard nooit weg kunnen doen omdat ik te weinig tijd heb ofzo. Maar ja, jouw'n beslissing!

ingerocksy
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:15

Hoi!
ik zit in Havo 5.. heb dus vorig jaar havo 4 gedaan. ik kan je wel zeggen ik moest wle lange dagen naar school.. maar bijna nooit huiswerk. het is niet zo dat ik veel minder tijd aan mijn paard kon besteden,
dit is natuurlijk niet helemaal jou probleem maar ik dacht ik zeg het toch even!

Aide
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:25

En een bijrijder??

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:12

als je die tinker verkoopt komt die shet tzt alleen te staan ... dat is ook niet bevordelijk .... lijtk mij dat t veulen in de opfok gaat . beter voor t dier .dus staat die shet alleen waarschijnlijk ... of niet ?

Vanillala

Berichten: 390
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:50

Ik zou eerst even aankijken hoe het volgend jaar gaat.

En.. Moet je nu al veel leren en huiswerk maken? Want ik heb bijvoorbeel de havo op mijn sloffen gehaald, maar het VWO was net te moeilijk voor mij (en ik was een beetje lui..). Dus ik zou voor je beslissingen gaat maken eerst even de eerste maan(en) van volgend jaar aankijken. Ik bedoel, het zou toch rot zijn als je je paard weg doet, en later blijkt dat je er best nog wel tijd voor had gehad?

En probeer anders ook met je ouders te praten over de verzorg(st)er. Ze zeggen, ze hebben de pony gekocht voor jou om op te rijden, maar is het hun ook niet wat waard dat jij je paardje kan houden ook al rijd er een paar keer per week een ander op? Leg het (nog) is aan ze voor

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:14

ik zou nog even afwachten, misschien zit je gewoon even in een rijdipje. Dat heb ik ook wel eens (al heb ik het nooit zo erg dat ik zou willen stoppen met rijden) En wat betreft school, misschien krijg je het helemaal niet zo druk als je denkt ik vond persoonlijk het 3e jaar op de middelbare het zwaarste jaar. In de 4e had ik ineens alle tijd van de wereld!
dus ik zou het nog even aankijken, en mocht je echt geen plezier meer hebben in het rijden, dan zou ik pas beginnen te denken aan verkopen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:56

Alsje de tinker verkoopt zal ze toch ook moeten wennen aan een nieuw iemand en heb je dus hetzelfde als dat je een bijrijdster erbij haalt.

Bij je ouders kan je al snel met het argument aan komen dat je het voor school doet, tijd over om te leren etc.
Lijkt mij wel een logisch iets dat je ouders toch ook 100% inzet vragen wat school betreft dus denk dat ze zich daar wel in kunnen vinden.

Maar buiten dat denk ik dat jij degeen bent die kan beslissen of het eerlijk is haar aan te houden, als jij besluit haar te verkopen omdat dat fijner zou zijn voor haar zit je nooit fout, alleen voor jezelf kan het later een terugslag zijn als je het rijden toch gaat missen.

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:11

Ik zit zelf nu in 4Havo en ik hoorde in het begin ook dat je het heel druk zou krijgen, veel leren, veel huiswerk. In het begin viel het me reuze mee. Ik kan zelfs nu nog minstens 5x per week naar mijn Pony's toe om te rijden. Als je een beetje kunt plannen dan is 4Havo goed te doen

En wat iedereen ook zegt, waarom geen bijrijder? Het lijkt me dé oplossing. Want stel dat je 4Havo toch heel zwaar vindt, dan kan je je paard nog altijd verkopen. En mocht het meevallen, dan ben je hem ook niet kwijt.

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:19

Ik zit nu in Havo 5, Havo 4 was echt niet zo afzichtelijk druk. Je moet alleen wel goed plannen en niet teveel tijd 'verdoen' met niksen. Huiswerk netjes op tijd af enzo. Het is prima te doen, zelfs met paard. En anders zoek je een bijrijdster, misschien kun je haar zelfs om een kleine vergoeding vragen voor je ouders. 20 euro per maand ofzo.

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:57

Okee..

Ik denk dat ik haar nog wel een tijdje aanzie.
Want zoals vanavond ook, ik heb zoo heerlijk gereden...
Dankjulliewel voor jullie reacties.
& een bijrijdster, daar zal ik nog even druk overnadenken..

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:13

het enige wat ik erover kan zeggen is denk goed na voordat je een besluit neemt want een verzorgstertje is ook niet alles hoor.

kelly40
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:53

hé Sylvia_1975, wat zijn jouw ervaringen met verzorgersters? Ik denk eraan om er ook een bij te nemen voor mijn pony.