Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch weg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet ik mijn tinker verkopen?

Ja, ik zou het wel doen
Geen stemmen
Nee.
Geen stemmen
Je kunt het nog altijd proberen.
1 (100%)
Ik zou het niet weten
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1


fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:54

Wat jammer joh, Iluffdribbel. Jammer dat je zo'n beslissing moet nemen. Ik begrijp het wel hoor, op jouw leeftijd zijn er een heleboel leuke dingen in het leven. Denk er nog maar even goed over na, kijk na de zomervakantie eerst of je het aankan qua huiswerk. Probeer anders nu vast een bijrijder te zoeken. Straks heb je in de zomervakantie tijd genoeg om hem/haar te helpen met rijden en om een band met je bijrijder op te bouwen. Succes ermee!!

mijSacha
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:09

het is erg jammer, maar ik zal hem in jou geval ook weg doen, dat is uiteindelijk beter voor de pony en voor jou

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:13

je zou een verzorgster kunnen nemen, of als het alleen om het rijden gaat, zijn er nog zo veel andere leuke dingen die je met haar kunt doen.

mijSacha
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:15

ja dat is inderdaad ook een leuk idee, is die toch nog bij jou

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:17

had je hier niet rekening mee moeten houden toen je de pony's kreeg en toen je de shetlander liet dekken?

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:39

appelbolfan schreef:
had je hier niet rekening mee moeten houden toen je de pony's kreeg en toen je de shetlander liet dekken?


sorry.. maar ik vind dit een rare opmerking.. ?

Hoe kun je dit in vredesnaam van te voren voorspellen..?

& om even terug te komen op .. dat je meer andere leuke dingen met je pony kunt doen, dan alleen rijden, Dan heb ik zoiets van..? zou mijn pony het rijden niet missen..?

doniaxxsiske

Berichten: 145
Geregistreerd: 06-12-05

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:50

Zoals de meesten hier al zeggen, zoek een bijrijder. En een tinker ja die zijn sterk ik verzorg namelijk ook een tinker. Maar neem dan iemand die ouder is dan jij b.v. 18. En die al goede ervaringen heeft met rijden liefst op een tinker. Mischien als degene het geld ervoor heeft en je zal haar toch verkopen kun je haar dan aan je verzorgster verkopen en weet je dat die in goede handen is. Dit alles is maar een optie hoor. Maar het is echt zonde als je je paard weg doet daar krijg je gewoon spijt van. En je zit nog niet in de 4de dus kijk het even aan. hopelijk heb ik je zo een beetje kunnen helpen

Vanillala

Berichten: 390
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:44

ILUFFDRIBBEL schreef:
appelbolfan schreef:
had je hier niet rekening mee moeten houden toen je de pony's kreeg en toen je de shetlander liet dekken?

Hoe kun je dit in vredesnaam van te voren voorspellen..?



Dit was te voorspellen omdat je al wist toch al dat het komend schooljaar drukker zal gaan worden, dus een beetje gelijk heeft 'appelbolfan' wel vind ik. In ieder geval van dat dekken.

Maarja. Dat is nu te laat en het probleem blijft toch iets wat je echt zelf zal moeten oplossen, een ander (laat staan een forum vol anderen) kunnen dat niet voor je.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:25

daar ben ik het wel mee eens!!MAAR..ik zou ook een verzorgster zoeken..jij bent heus niet de enige die erop kan rijden..maar het is jou beslissing..jij moet de keuze maken!!!maar bedenk wel..afscheid nemen doet pijn!!en dalijk wil je toch weer gaan rijden en heb je het niet zo druk en dan is ze/hij weg..!nouja..ik hoop dat je de goede beslissing maakt!!!daaagg

Wiesje

Berichten: 2917
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:10

Vanillala schreef:
Hoe kun je dit in vredesnaam van te voren voorspellen..?



Ehm nou ... omdat je er een hengstje bijlaat ?? En je weet dat je met school bezig gaat zijn het komende jaar? Maar een hersenspinsel hoor

Verder vraag ik me af waarom de meesten hier toch zo nodig denken dat een paard ongelukkig wordt als het niet gereden worden. Wie beweert dat? Mijn paard wordt al 3,5 maand niet bereden en die verveelt zich echt geen seconde hoor. Al helemaal niet als er vriendjes bijlopen en hij zijn natje/droogje op z'n tijd krijgt. Laat je tinkie gewoon nog bij jou en kijk over een jaartje hoe alles nou is gegaan. Rij als je zin hebt, wandel als je zin hebt en dan kun je haar nog altijd verkopen als het niet anders is.

Niien_

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:35

Tsja. Als je weinig tijd voor haar heb zou ik dr verkopen.

themi
Berichten: 331
Geregistreerd: 20-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:27

Ik vind je eerlijk gezegd erg jong om al de verzorging en verantwoordelijkheid voor 3 ponies te hebben.Ik kan me voorstellen dat het te veel tijd in beslag neemt en dat je graag nog andere dingen wilt doen

Te voorspellen was het wel, je koopt zelf/ je ouders de ponies en laat de shetlander dekken.Wanneer je een pony laat dekken dan komt er nog een bij, niets nieuws.

succes met je beslissing.

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Ik weet niet wat ik moet doen.. Pony houden.? of toch we

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:33

Als al eerder gezegd, Om de shetlander gaat het niet, die houd ik.. hoe dan ook.
Het gaat my om mijn tinker.

Palomino26
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:52

Wow, lastig hoor. Maar als ik jou was keek ik het nog even aan. Misschien valt het met je huiswerk allemaal wel reuze mee. Als je nu je tinker verkoopt en het blijkt dat je er eigenlijk toch wel genoeg tijd voor hebt dan is ze gewoon weg....
Mocht het toch tegenvallen dan zocht ik een verzorger/ bijrijder. Je hebt dan vast nog wel tijd over om af en toe een uurtje te rijden. Ontspanning moet er tenslotte ook zijn. En ook al wordt ze niet geregeld bereden, met weidegang en gezelschap van je Shets zal ze vast niet verpieteren.
En wat de jongens betreft, daar deed ik mijn paard niet voor weg. Jongens gaan en komen zoals het hun uitkomt, een paard blijft je trouw.
Maar ik wens je heel veel succes met je keuze.

Groetjes Audrey