hoofdstelmak maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva___
Berichten: 1847
Geregistreerd: 02-04-06

hoofdstelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:10

hoi,

ik heb een shetlander en ik zou ze graag hoofdstelmak maken maar m'n vraag is eigenlijk van welke leeftijd zou je dit best doen?

groetjes eva,fleur

_Diva_

Berichten: 36
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: Iets naast haarlem :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:15

rond ze derde

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: hoofdstelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:06

Is er niet iemand in je omgeving die jou kan helpen.Ten eerste met het leren omgaan met pony's in het algemeen en het leren omgaan met je eigen pony.Ik heb nu 3 vragen van je gelezen en ben bang dat je nog niet goed begrijpt wat jouw pony nodig heeft.Je pony moet lekker op het land staan en het liefst met andere pony's {jaarlingen}zodat je pony sociaal leert te worden.Als hij 3 is kun je je pony wat gaan leren en lekker met hem bezig gaan.Tot hij 3 is kun je wel eens een stukje met hem lopen om te leren dat hij mee loopt en wel eens een borstel over hem heen halen om hem aan mensen te laten wennen maar dan heb ik het over 1 keer per maand en niet over elke dag dat is echt niet goed.Het is nog maar een baby vergeet dat niet.

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:11

Ik doe een hoofdstelletje om rond de tijd dat ik begin met beleren aan de longe en het zadel een keer erop. Dus rond de drie jaar als het paard het dan aankan naar mijn idee. Maar da's in praktijk een hoofdstelletje om en het paard laten wennen aan het gevoel, dus geen druk op het bit of wat dan ook, gewoon eens gevoeld hebben. Veel actie komt daar niet bij kijken hoor

BonBon

Berichten: 462
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Groningen en Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:33

Een beetje off-topic, maar heb je meerdere shetlanders? Want in een ander topic heb je gezegd dat je al rijdt op je shetlander zonder hoofdstel en zadel. Terwijl ik uit je posts, tot nu toe, alleen maar opmaak dat je één shet hebt.

En een vorig topic is gesloten nadat je vroeg of je je 1-jarige shet kon gaan longeren. Is dit dezelfde shet die je nu een hoofdstel om wil gaan doen?

Riannee
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:02

Volgens mij kan dat als die ongeveer 3 jaartjes is
succes!

Eva___
Berichten: 1847
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:10

ik wou ze nu niet longeren ik vroeg me gewoon af hoe

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:13

gewoon rond zijn/haar derde!
zou ik gewoon doen hoor niet eerder!
wel lekker rondje lopen met ze en laten wennen aan alles aan het halster dat is wel leuk!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:01

ik heb het bij mijn verzorgshetlander gedaan toen ze bijna 3 was. Ze pakte het heel goed op
Offtopic: Ze is nu net 3 en we zijn nu ook bezig met het zadel (dat kent ze al aardig, en pakt het heel goed op) maar we gaan er verder niet op rijden, dit word door een klein iemand gedaan (als we die kunnen vinden) met onze hulp erbij. Maar daar wachten we nog minstens een half jaar mee

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:07

MIjn shetlander word in Juni 3 jaar, ik ben een maand geleden begonnen met het hoofdstel
Toen was ze dus bijna 3.

Eva___
Berichten: 1847
Geregistreerd: 02-04-06

Re: hoofdstelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:55

niemand meer?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:48

Voordat je met hoofdstel begint, eerst tandarts even laten nakijken, eventueel wolfstandjes en doppen laten verwijderen. Als je te vroeg met bit begint, kan het pijn doen als het bit tegen wolfstandjes aankomt, en als de wolfstandjes afbreken en gaan ontsteken, ben je nog verder van huis.

Het hoofdstel indoen is verder geen groot probleem, alleen zou ik je wel raden om zo wijs te zijn om echt nog even te wachten. Alle fouten die je nu maakt door onkunde, kom je verder in het leven van je shet weer tegen....