hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:42

mijn oudste pony is 24, een shetlandertje waar ik VD mee doe, me oudste paard is een friese merrie van 7, hier doe ik recreatief mee rijden met nadruk op dressuur en ga ik beleren voor coor de wagen.. ze is nog maar net een paar maand onder het zadel dus vandaar!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:54

mijn pony word dit jaar 29
tot haar 24ste heb ik haar intensief bereden en toen werd het een beetje te zwaar voor haar...ik was al een tijdje te groot en merkte dat ze er toen moeite mee kreeg! sindsdien rij ik haar af en toe en longeer ik haar ook af en toe zodat ze nog een beetje conditie heeft! vooral crossen vind ze super! een tijdje geleden dacht ik ik ga er weer eens een beetje mee rijden en toen heeft ze het hele weiland doorgebokt en leuk dat ze het vond! oortjes naar voren, hoofd tussen der benen en bokken maar!
ze ziet er zo jong uit dat laatst een man haar als kinderpony wou kopen dat zegt genoeg over haar uiterlijk denk ik zo!
ze heeft een mooi glanzend bruin velletje met appeltjes en nu is ze nog henstig ook ze heeft een beetje last van de overgang want vorige winter was ze constant henstig leek wel en daarna helemaal niks meer tot nu dan ook heeft ze een enorme vetbuik! het is dat haar hoofd zo grijs is geworden en der rug door begint te zakken maar anders kon ze door voor een 9 jarige

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:55

onze oudste pony is 26 en die staat alleen nog maar een beetje in de wei.... Heel af en toe een poetsbeurtje maar omdat 24/7 uur op het veulen moet passen word er vooral niet te veel met haar gedaan

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:08

bij ons is onze oude Gerrit al 34 jaar *jong* je zou echt niet zeggen dat hij zo oud is altijd vol temperament! We rijden niet meer met hem! Hij staat hele dag buiten soms even wandelen want daar is hij echt gek op!

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:09

We hebben op de manege een pony staan van 26.
En een ponytje van 24 of de richting op

Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:15

mijn pony is 16 jaar maar echt nog hartstikke fit ik kan er alles mee doen. ze ziet er nog hartstikke jong uit

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:28

Bij ons op stal staat een paard van 30 jaar. Die wordt nog steeds een paar x in de week recreatief bereden!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:35

Mijn paard is 20, misschien ietsje ouder. We rijden recreatief, veel buiten dus en soms in de bak. Hij kan niet meer alles wat hij vroeger kon,(dressuurmatig gezien) en raakt daar af en toe erg gefrustreerd van. Buitenritten vindt hij heerlijk, hij moet even op gang komen, maar is dan niet meer te stoppen! Dat doen we dan, lekker door de polder hoppen!
Hij eet veel ruwvoer, kuil of hooi en Equiral Qi.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:17

Mijn oudste dame is 13,5 jaar Lachen Ik doe alles met haar, zelfs nog meer dan met mijn 6-jarige

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:26

Rakkertje (een welsh) is 38 jaar. Ze gaat nog wel eens mee wandelen of een buitenritje als handpaard. Ze kan nog goed geloperen. Haar tanden zijn wat minder. Daarom krijgt ze sswinters snijmais. Hooi lukt niet meer. Gras eten gaat nog goed. En toen ik haar net ging voeren stond ze nog mer haar voortanden aan het zoutblok te krassen.
Malt is een jaar of 20 en met hem rijdt ik lcht recreatief

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:27

20, ik ga nog wel eens met dr wandelen, rijden niet meer (kreupel)

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:31

mijn oudste paard is 27. Hij staat dag en nacht met een grote kudde op de wei, ik doe momenteel niet veel met hem, maar hij word zeker 3 keer per week lekker buiten gereden. de bak zou hij nog makkelijk kunnen, maar ik gun hem zijn beweging lekker in de natuur, hij heeft hard genoeg gewerkt.

ELINEXTIRZA
Berichten: 279
Geregistreerd: 24-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:47

relaxx schreef:
38! Ziet er wel oud uit hoor,word niet meer mee gereden. Ze heeft ingezakte rug,roos,kale plekken. Maar geen witte haren!


Afbeelding

Ze is trouwens pas geleden 39 geworden!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:55

Een verzorgpony 36 inmiddels na een kinderboerderij gegaan om te genieten van haar laatste jaren. Ze is nog heel gezond, verder niks aan te zien. ze is nog heel fit. is ooit manege pony geweest en toen gekocht door iemand anders.

Nu heb ik een fokmerrie die is 15 en waarschijnlijk weer drachtig (binnekort scan) Maar die doet het ook goed in sport. Jammer dat ze elk jaar drachtig is want ze springt goed en dressuurt ook lekker.Lachen

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:02

Mijn vz paard is 23 en ik rij nog gewoon op hem, ik wil eigelijk niet meer met hem springen maar hij vind het nog zo leuk, dat ik af en toe gewoon nog wat kleine sprongetjes maak, Ik blijf hem rijden tot ik merk dat hij er geen zin meer in heeft, dan ga ik gewoon afbouwen Lachen ( foto`s wel in mn profiel)

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:18

Even tussendoor, ik zie een heleboel mensen die paarden van 13 of 16 hebben.. Dat is toch niet oud! Helft van hun leven zowat joh Knipoog Nee, als je bedenkt dat je een paard pas op zijn derde moet inrijden. Helemaal niet oud!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:55

Afbeelding

deze knappe vent is 30!!!! hij wordt vijf-zes keer per week recreatief gereden. in het bos, maar ook nog dressuur. hij heeft z gelopen tot zijn 22ste, en het is belangrijk dat hij soepel in zijn lijf blijft, en zijn spieren behoudt, anders valt hij erg in.

de changementen maken wij nog hoor!!!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:35

De oudste bij ons is net 10 geworden Bloos ik heb haar als leerpaard voor mijn man gekocht die zo nu en dan in zijn vrije tijd er een keertje op rijd. Verder houd mijn vriendin haar in shape, ze rijd haar 5-6x per week en is onlangs met haar in de B een keer gestart om te kijken hoe dat gaat...Verder willen we er nog een keer een veulentje uit fokken.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:21

we hebben een 23 jarige arabier staan en die word gereden door mijn nichtjes, ik spring er af en toe nog mee en ze mag regelmatig lekker mee crossen in het bos.

ze krijgt wel al witte haren op dr hoofd Lachen

helaas merk ik wel dat ze achteruit is gegaan nadat haar beste maatje is overleden (was 26) van ouderdom.
een hartstilstand..
en ze mist haar wel, daarom heeft ze nu de eer om mijn 1,5 jarige op te voeden Knipoog
en dat gaat haar heel goed af!

Ikkiej

Berichten: 292
Geregistreerd: 20-03-05

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:16

Oudste op de stal hier is 19 jaartjes, en daar rijden we nog mee in de bak en door het bos vind ze allemaal erg leuk!


Vinden jullie 13 jaar oud? Bloos

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:42

Hallo, mijn pony, een Haflinger, is 25 jaar. We rijden nog zo veel mogelijk, meestal zo'n 4 a 5 keer in de week en ze loopt ook voor de kar. We rijden altijd buiten bij ons in het bos of op het strand. Voor de kar vindt ze echt geweldig, gister heeft ze er nog voor gelopen, mijn ouders gezellig mee, eng he ma?! Mijn pa dacht dat het zo'n 10km was, minstens, daarvan stapt ze dan met moeite 1 km, instappen zit er helemaal niet in en uitstappen met moeite, tussendoor alleen tijdens oversteken enzo! En dan snel weer verder draven, heerlijk vindt ze het! En ik ook!

Anoniem

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:43

Mijn oudste merrie [paard] is 16 jaar, is eigenlijk helemaal niet oud maar vanwege een peesblessure die ze heeft gehad kan ze niet meer het werk doen wat ze eerst deed. Ze heeft tot haar 14e bijna dagelijks voor een huifkar gelopen met kinderen, verstandelijk gehandicapten en oudere mensen kortom ze heeft wat kilometers in haar benen. Ze heeft een punt gaaf gebit waarvan de paardentandarts zich nog steeds zichzelf achter zijn oren krabt, eten kan ze als de beste en ze is de baas op stal.

Ze mag nu soms nog voor een platte wagen staan (alleen stapwerk) anders is ze niet te genieten (ze kan geen afscheid nemen van haar werk als koets paard) ze mag dan mee hooi halen bij de fouragehandel. Verder loop ik veel met haar maar dan gaat wel haar spanmaatje mee anders ben ik bezweet van top tot teen, rijden doe ik alleen nog maar buitenom en wederom alleen in stap.

Ze behoort met haar 16 jaar niet tot de oudste paarden, een paard is pas oud wanneer die 20 is maar als je zuinig bent kun je dan ook nog veel doen met een paard.

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:08

Mijn oudste pony is pas 9 dus die heeft nog niets te klagen!

Anoniem

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:09

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=OBISF6TT[img]

Nog even een foto van mij 16 jarige zwarte parel.

Anoniem

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:33

Afbeelding

Nog eenmaal proberen en dan hou ik er echt mee op.
Foto van [paard]