trailer stress

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

trailer stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:31

ik ben met mijn bijna 5 jarige nu een aantal keer weggeweest en het ging met de trailer altijd prima. de vorige keer schrok ze van een brommer met een knallende uitlaat en gaf ze een paar roffels tegen de wand maar verder was er niets aan de hand.

vandaag kwam er een auto voorbij de trailer met een sport uitlaat en valous raakte dusdanig in paniek dat ze de trailer aan gort heeft geslagen. en zichzelf dus ook. ze sloeg de stang eruit en begon toen tegen de laadklep aan te beuken. ik ben direct de trailer ingegaan en toen hield ze gelukkig op met slaan. ik heb de stang weg kunnen halen en zolang ik bij haar stond was ze relatief rustig, (sloeg ze niet tegen de klep) maar zodra ik eruit ging en er kwam een auto langs dan begon ze weer uit alle macht te schoppen tegen de klep. ik was als de dood dat ze de klep eruit zou slaan het zijn immers maar 2 hele kleine grendels die de boel op hun plek houden.

ik ben toen bij haar in de trailer gebleven en we zijn maar heel rustig weer naar huis gereden. thuis gekomen waren haar hakken helemaal stuk de bloedvlekken zitten op de laadklep.

van de dierenarts antibiotica en een soort gel gehad voor brand/ schaafwonden.

ze raakte in paniek van de harde uitlaat geluiden en nu zit ik erover te denken om haar van die oor proppen van de renbaan in te doen. (en ook wat homeopatische druppeltjes om rustig te blijven) de trailer zelf is nooit een probleem geweest maar het zijn de harde geluiden.

ik moet toegeven dat toen ik bij haar stond de herrie die je hoort in zo'n ding echt heel beangstigend overkomt. ik vond het zelf ook niet prettig.

zijn er nog mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt en nog een oplossing voor ons weten?

voorlopig durf ik het even niet aan om met haar op pad te gaan met de trailer want nu waren we maar 5 minuutjes van huis af voordat er wat gebeurde. ik moet er niet aan denken dat er zoiets op de snelweg gebeurt.

ik geloof niet dat het in dit vak thuis hoort maar ik kon verder niks vinden waar het onder zou kunnen vallen.

groetjes silvy

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:56

-> VMR OMG

sanne98

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:02

die van mij heeft het heel erg als er vrachtwagens er te dicht op zit dan begint hij heel erg te bolderen. wij kunnen er niks aan doen. misschien kun je er mee oefenen. dat jij in de trailer blijft staan en met een auto er langs heen rijd. wat bij mijn pony ook wel helpt om er een hooinet in te hangen. dan hebben ze wel afleiding. en misschien is het ook wel gewoon wennen.
groetjes sanne

mies_tinus
Berichten: 23
Geregistreerd: 28-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:58

Dat deed mijn Tinker ook
Maar wij zetten hem er gewoon op en na een paar maanden ging het over!! nu is hij zo tam als wat!!!!

succes!

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 23:55

hoi
bedankt voor de reactie, maar hoe voorkwam je dan dat je paard de trailer mollesteerde en zichzelf?
groetjes silvy

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:09

misschien kun je een keer een obstakel en/of schrik training met je paard doen zodat ie niet zo snel meer bang is van gekke geluiden?
Dit ligt niet aan de trailer maar aan zn angst voor enge dingen, dat zul je eerst moeten oefenen en dan weer met de trailer aan de slag. Niet in de trailer gaan oefenen voordat je dat andere hebt opgelost anders heb je straks een trailer laad probleem!
Is je paard wel verkeersmak?

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 10:49

hoi cissy

valous is wel verkeersmak aan de hand en onder het zadel, ze kijkt wel en ze snurkt maar ze raakt absoluut niet in paniek. enge dingen in het land zoekt ze juist op. we hebben eens met een paraplu in de bak geoefend en daar ging ze juist op af en plaats van ervandaan. het bange gedrag start echt in de trailer.

groetjes silvy

Lina

Berichten: 587
Geregistreerd: 19-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:58

Hey mijn pony wordt ook helemaal wild als er auto's achter hem rijden. Dan kijkt hij de hele tijd van links naar rechts en spring wat heen en weer (net als wij in de auto )
Zodra je dan even bij hem komt kijken is het weer goed.
Wij doen altijd het trailerdoek even dicht dat scheelt altijd wel wat.
Vooral de terugweg doet mn pony dit (ja heel vaag) En als we dan bij stoplichten stilstaan en er rijd een auto voorbij dan staat mijn pony al te galloperen in de trailer (hij wil waarschijnlijk wedstrijdje doen) :S

Oordopjes kun natuurlijk altijd wel 'ns proberen. Als dit helpt zou dat tog hartstikke mooi zijn. Er zijn ook wel trailerdoeken die wat dikker(of die van kunststof) zijn, misschien dempen deze het geluid wel voor een groot deel.

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:06

het is niet het geluid waar valous bang voor is. vandaag weer eens op de trailer gezet en dat ging hardstikke goed......
totdat ze moest poepen. als ze mest dan gaat haar staart over de stang heen en dan voelt ze de stang tussen staart en benen en gaat ze door het lint. hoe moet ik dit nu weer oplossen. ga maar elke dag met de stang tussen haar staart en billen staan en dan voeren of zo verder weet ik het ook niet. ze kalmeerde gelukkig wel weer snel maar telkens als ze moest mesten begon het verhaal opnieuw.
ik heb maar een raar paard!

groetjes silvy

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:11

je geeft zelf de oplossing blijven proberen blijven doen net zolang tot ze het gewend is en het accepteert.Als ze t goed doet terugtrekken en belonen enz enz. Succes!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:12

niet het paard terugtrekken natuurlijk,maar de actie waarmee je mee bezig bent de stand dus weg halen enz enz
haha sorry voor dat er dadelijk een heel verkeerd beeld ontstaat.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:58

je hebt geen raar paard maar een paard wat zich niet bewust is van dr lijf, probeer anders eens T-team van Linda Tellington Jones, daarmee leert ie 'dat ie een staart heeft'.

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:31

ik ben niet bekend met t team is dit een boek of zo?
groetjes silvy

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:32

gisteren overigens een stang tussen haar staart en benen gedaan tijdens het voeren maar in de stal kijkt ze niet eens om ze reageert helemaal niet. alleen in de trailer is het blijkbaar eng, dan maar oefenen in de trailer denk ik..
groetjes silvy

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: trailer stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:40

Ik zou eerst eens beginnen met transportbeschermers omdoen zodat ze zich niet meteen bezeert/verwondt als ze iets raars doet...verder is het gewoon een kwestie van wennen... rij in het begin niet te lang stukken en geef haar wat te eten ter afleiding...is ze op straat wel verkeersmak? anders is dat ook niet zo vreemd om eens mee bezig te gaan....

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:00

Zeno heeft ook proppen in zijn oren. Hij vind vooral de snelweg heel eng, als al die auto's langs hem razen.
We hebben btw niet van die dure renbaandingen, maar gewoon pantysokjes met watten. Die sokjes komen dus uit zn oren, en ik knoop ze er altijd twee keer omheen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:24

kan je paard wel ruim genoeg in de trailer staan of staat hij strak tegen de stang aan? anders helpt een trailer die wat langeris(meer sta ruimte in de lengte) ook wel. en ander veel oefenen

silvy
Berichten: 93
Geregistreerd: 28-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 22:58

ze heeft eigenlijk best wel veel ruimte omdat het een anderhalf paards trailer is. de boer bij wie ik sta zei zelfs dat ze teveel ruimte had en daarom ging klieren. ik ga in elk geval een nieuwe stang halen die met rubber bekleed is dat zal denk ik ook schelen (geen koude billen hi hi)

groetjes silvy