deken , winterm shetlandeR??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska12

Berichten: 1153
Geregistreerd: 21-02-06

deken , winterm shetlandeR??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 20:33

hey
zouden jullie een shetlander 's winters een deken op doen ?? of bijvoorbeeld voor dat je een deken opdoet nog scheren ??
dit zou dan zijn eerste jaar worden met deken op..

zouden jullie het doen ? ik ga het denk ik wel doen, want met zo'n dikki vacht zweet hij zo snel !!!

WAT ZOUDEN JULLIE DOEN ??

groetjes mariska

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:07

Ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen. Scheren zou ik alleen doen als het echt nodig is en niet anders kan. Na het scheren moet hij natuurlijk zeker een deken op, vooral als het vriest mag je zeker wle minimaal 300 gram hebben

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:02

als je je shet niet actief berijd zou ik hem niet scheren! zeker niet. Inderdaad alleen als het écht nodig is.

lottehaf
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-03-05

Re: deken , winterm shetlandeR??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:35

je moet het doen als het echt nodig is idd!
ik doe in de winter ook wel veel met me shet maar ik heb en ga hem nooit scheren.
opzich als hij zweet gewoon goed uitstappen en zweetdekentje om, dat kan ook.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:19

Waar staat je paard in de winter? In een box of op het land? Wat doe je er dan mee? Ga je dagelijks hard aan het werk? Als hij niet geschoren hoeft te worden zou ik het niet doen. Dekens kunnen stukgaan, kunnen nat worden, kunnen een keer vergeten worden, en zit je snel met een ziek paard.

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:18

Shetlanders komen uit koude landen..
Daar is het nog veel kouder dan hier.
En daar hebben ze toch ook geen deken?!!

Joltsje

Berichten: 9044
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:44

ik zou je pony niet scheren. als jij voordat hij verhaard een deken op doet dan krijgt hij al minder haar (volgens mij is dit topic alweer ff ongebruikt..de zomer komt er al aan)

Maaikiemaaik
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:32

Het ligt er idd aan of je je pony fanatiek berijdt. Als hij heel erg heeft gezweet (wat langzaam droogt door die dikke vacht) en hij vervolgens weer (nat) het land in moet zou dat natuurlijk niet goed zijn. Maar als hij op stal staat of als hij niet vaak wordt bereden zou ik dat 'berevachtje' er lekker op laten zitten! Ik zou persoonlijk een shet niet zo snel scheren, dan wordt hij ook afhankelijk van de deken, terwijl hij prima zonder af kan.

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:44

Ik zou het niet doen, als ie nog nooit geschoren is., of is ie heel snel bezweet?
xx

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:30

k zou um niet scheren, krijgen paarden heel veel jeuk van..en als t niet eens nodig is zou k ut al helmaal niet doen.. Een deken lijkt me ook niet echt heel nodig hoor...heb jij ooit wel is een shetlander met deken gezien? ikke niet orR
xx

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:46

Haha, je kan het ook overdrijven natuurlijk, er zijn zat Shetlanders met deken, teveel tegenwoordig Van scheren krijgen ze echt geen jeuk hoor dan is er iets anders aan de hand. Het is alleen gewoon zonde om te doen als het neit nodig is, alleen de TS reageerd volgens mij helemaal niet meer, dus vraag me ook af of ze het leest, denk het niet

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:51

meid k ken iemand en die heeft dat gehad;) die had dr shet half laten scheren..die shet jeukte zich helemaal aan vanalles..maar ik heb nog niet een shetlander met een dekentje gezien.. mja je moet zelf weten wat je dr mee doet;)

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:29

Ze kunnen wel jeuk krijgen van de losse haartjes maar door goed te poetsen of evn te wassen hebben ze er geen last meer van, als ze toch door schuren hebben ze misschien wel schimmel of schirft of zo, maar dat komt neit van het scheren

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:41

Ligt er aan wat je met hem doet en wat je met scheren/dekens wil bereiken.
Mijn ene shet word in de herfst half geschoren (onderste helft zeg maar) en gaat dan gewoon zonder deken buiten. Dit scheel heel erg in het zweten en in het voorjaar is hij ook veel eerder uit zijn vacht (maar heeft daar zonder het scheren ook geen problemen mee). En door de bovenkant niet te scheren heeft hij zijn eigen natuurlijke 'deken' nog op die hem beschermt tegen de regen.