schetlander van paardenmarkt ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klavertje
Berichten: 433
Geregistreerd: 08-07-05

schetlander van paardenmarkt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:41

Ik ben benieuwd of je op een paardenmarkt een goede pony kunt kopen. Of wordt er zoals je wel eens hoort veel gerommeld ? Bv. door voeding te geven waar ze druk of juist rustig van worden. Wie weet hier iets van ?

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:43

Er zal best wel gerommeld worden. Maar er zullen ook goede paarden tussen zitten. Ik zou er persoonlijk geen paard kopen, maar het kan best goed gaan.

_revanche_
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Westerhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:48

Mijn 2 shetten waar ik nu volop menwedstrijden mee rijdt, zijn vroeger ook op de paardenmarkt gekocht door andere mensen. Weet natuurlijk niet hoe ze waren toen ze daar als veulentje gekocht werden, maar merk je er echt helemaal niets van Ondertussen zijn ze al weer 15 en 16, dus dat is al weer een tijdje geleden

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:48

Ik heb ook een Shetlander van de paardenmarkt
De handelaar heeft natuurlijk wel zijn praatje waar je niet altijd in moet geloven, mijn shetlander was beleerd voor de kar en ingereden zei hij. Ze was zo groen als ik weet niet wat.
Kwa omgang hebben we er veel aan te stellen gehad, het is nu echt een schat van een dier.

kiithos1
Berichten: 182
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: ergens ;-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:39

Als je weet wat je zoekt en je hebt verstand van zaken kun je best een pony op de markt kopen, het zijn niet allemaal slechte pony's.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:09

Ik denk dat je zomaar goede kans maakt op een goede en gezond Shetveulen/jaarling van de paardenmarkt. Bij oudere en grotere dieren zou ik het risico niet aandurven. Maar wat is er mis met bijv. Marktplaats?

Caira
Berichten: 26075
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:29

wij hadden er vorig jaar 28 op de paardenmarkt. Beste diertjes hoor. Allemaal op de boot naar Ierland gegaan.

klavertje
Berichten: 433
Geregistreerd: 08-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 08:50

De reden waarom ik het vraag is omdat er a.s. zaterdag bij ons in het dorp een grote paardenmarkt is. En voor mijn pony zoek ik een gezelschaps schetlandertje. Onze pony komt van marktplaats en daar is dus niks mis mee maar we hebben geen trailer.....en dan is in het dorp kopen wel handig.

Caira
Berichten: 26075
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:53

denk erom dat je geen hengst koopt ( dus goed controleren, kijk of er papier bij zit en geef het meteen een wormenspuit, en hou het even in quarantaine.

Chupa

Berichten: 971
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:46

Natuurlijk wordt er veel gerommeld op markten, dat houd je. Wij hebben wel eens pony's op de markt gekocht, zijn allemaal erg goede pony's geworden. Neem gewoon een deskundige mee (of zorg dat je zelf deskundig bent ) Je kunt natuurlijk altijd, ook al lijkt de pony zo gezond e.d., pech hebben op zo'n markt, maar dat risico heb je nou eenmaal.

Lodinn

Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:07

Ik ken iemand die een shet jaarling van de paardenmarkt heeft gekocht. Een heel lief beestje! Was niks mis mee. Hij was alleen niet zo mooi Maar dat is natuurlijk je eigen smaak en hij was gewoon gezond

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:06

Het ligt er aan wat voor een markt je hebt. Ik heb alle drie mijn pony's op de jaarlijkse veemarkt gekocht in een dorp verderop. Dat zijn meer hobbyboeren die een beetje fokken. En alle 3 hebben ze een super karakter, zijn nog bijna nooit ziek geweest enz. Ik kan me geen betere pony's wensen

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:52

mijn oom heeft ook een shet van de markt... lief pony'tje, en je (nichtjes van 6 ofzo, die klein zijn) kon er zo op rijden toen ze 3/4 was... niks mis mee...

Maggiolino

Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-06

Re: schetlander van paardenmarkt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:05

Er loopt veel tussen dat niet zo heel goed is, maar je kunt er ook zeker leuke dieren vandaan halen. Als je kennis van zaken hebt, zie ik geen groot probleem.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:22

Bij ons op stal staat een hele leuke shet die van de paardenmarkt komt, dus je kan het treffen. Maar helaas staat dr ook een helehoop prut tussen, onverzorgd of onopgevoed. Je moet het treffen..

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:07

Je kan prima paarden kopen op een paardenmarkt alleen moet je er wel veel verstand van hebben wil je een gezonde mee naar huis nemen. De meeste shetlandveulentjes hebben beenafwijkingen en zijn tanden uitgetrokken om ze ouder te laten lijken, tenminste dat kwam ik drie jaar terug op zuidlaren erg veel tegen. Vorig jaar kwam ik erg veel tegen met rare beenstanden, half verbrgen wondjes, e.d.

Niien_

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:05

Er zitten goede en slechte paarden tussen bij de paardenmarkt. Een meisje die ik ken heeft haar paard daar ook vandaan. Maar wel eerst laten keuren en al die dingen .

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:21

er zit goed genoege paarden bij op de paardenmarkt.
je moet gewoon erg goed opletten.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:37

Mijn verzorgpaard (KWPN) komt ook van de paardenmarkt vandaan en daar is nog nooit iets mis mee geweest, kerngezond.

Er staan natuurlijk ook een hoop paarden die minder gezond zijn, maar als je een beetje kennis hebt van de anatomie en gezondheid van paarden zou je er zomaar toch wel een leuk paardje vandaan kunnen halen denk ik.