Wat doe je als je pony recht op iets afloopt !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x__beauty

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: brabant

Wat doe je als je pony recht op iets afloopt !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:18

Mijn pony.. is nog niet zo oud.. en schrikt vaak .. maar hij is al wel heel sterk.. en ik niet zo .. en dan trekt.. hij de teugels uit me handen en rent kei hard op een hek af wat moet je doen !!??

volt's helpen niet

_Niels_
Berichten: 18
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Wat doe je als je pony recht op iets afloopt !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:46

heb je les van een goed instructeur/instructrice, iemand die veel verstand van paarden heeft?

en je kunt een martingaal proberen, hierdoor kan je pony moeilijker zn hoofd omhoog gooien en de teugels uit je handen trekken

helpt dit niet, zorgen dat je hek hoog genoeg is en achterover zitten, je pony zal heus wel stoppen voor het hek

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:09

Mss kun je beter eerst in een bak zorgen dat hij goed onder controle te houden is. En mss kun je beter met een oudere pony erbij buiten gaan rijden. Eentje die nergens van schrikt
Je pony krijgt dan vanzelf het vertrouwen dat het goed is en jij zult dan ook rustiger zijn.

Wiesje

Berichten: 2917
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:26

Ik denk dat dit iets is dat je niet vanachter je pc op kunt gaan lossen. Op het gebied van pure kracht win je het gevecht met een pony sowieso nooit. Zoals al is gezegd, vraag hulp aan een instructrice die jou ter plaatse met dit probleem kan helpen.

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat doe je als je pony recht op iets afloopt !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:14

Een martingaal zal niet veel helpen, als pony's de teugels uit je handen trekken doen ze dit meestal met een hoofd naar beneden toe.

Zorg voor een goede instructrice. Verder veel voorwaarts rijden, zodra een pony terugkomt in tempo kan hij fratsen uithalen. Je moet hem bezig houden, veel figuren proberen te rijden, steeds iets anders, zodat hij geen tijd heeft om met iets anders dan jouw bezig te zijn.