Hoek vrees

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Hoek vrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 18:19

Hallo,
Mijn vriendin heeft een tinker. Ik en zij vroegen zich af waarvoor haar tinker bang is. (ik vraag dit voor haar, want ze heeft geen bokt) Telkens als ze in de hoek komt in de bak tijdens het rijden, rent de tinker de andere kant op. Het is een binnenbak, gewoon alleen maar een hoek bij de muur. Er staat daar verder niks. Aan de andere kant is precies zo'n zelfde hoek, en daar rent hij dan niet weg. Door dit probleem is het erg storend om te rijden. Wie kan ons helpen.
Alvast bedankt

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:16

Paarden voelen dingen heel goed aan. Jullie weten dat hij daar weg gaat rennen, dus zal dat ook steeds blijven doen. Wat ik zal doen is met lange teugel, ontspannen zitten en rustig door je buik ademhalen, want dan heeft het paard ook geen angst. Dus als je zelf rustig bent en ontspannen zit voelt je paard zich ook veilig en rustig en zal hij gewoon erlangs lopen. Tijdens draf en galop hetzelfde verhaal. Ik zou zeggen probeer het een keer en succes

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:22

oké dankje!

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:26

als die dan nog steeds wegrend . kan je michien er een keer naast lopen door die hoeken . gewoon een paar keer. rent die dan niet (meer) weg, ga je er rijden langs ,
rent die dan wel weer weg kan je michien met een andere pony samen rijden en laat je die voor hem rijden. dan rent die waarschijnlijk ook niet weg.
en als die weg rent , hem gelijk op de volte zetten. en er weer langs.

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:17

Oke, gaan we proberen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Hoek vrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 00:43

Wij hebben ook weleens last van de befaamde hoek bak kabouters

Meestal loop ik er even naast in de hoek, of alsik eht vantevoren weet longeer ik haar even in die hoek.

Reageerd ze dan niet en 5 minuten later met mij erop wel is het puur en alleen gezeik en zet ik haar ind ie hoek op de volte.
Als het gezeur is is het dan ook zo over.

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 08:41

Oké

ellepel

Berichten: 47346
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Hoek vrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:46

ik heb ook zo'n plek in de bak..pony daar ooit geschrokken en nu maakt hij er nog steeds misbruik van

ik let goed op hem, zie ik zijn oren verschuiven dan waarschuw ik hem even"ehh, je denkt erom he?"

dan gedraagt hij zich wel. en anders zet ik hem daar op de volte, net zolang tot hij zich gedraagt

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:12

vaak gaan mensen als een paard eens (flink) geschrokken is op een bepaalde plek juist op die plek focussen zo van 'oh, als ie nou maar niet weer schrikt', zeker als het een vervelende ervaring is geweest. Hoe meer je focust op een bepaalde plek hoe meer je paard er juist naar toe gaat (dit kun je dus ook in je voordeel gebruiken).
Probeer net te doen of er niks aan de hand is en desnoods neem je stelling naar binnen en ga je wat voltes in die hoek rijden. Maar wordt vooral NIET boos op je pony, dan maak je het alleen maar erger omdat ie dan die hoek gaat associeren met straf. Doe net of je het heel normaal vind dat je voltes in een hoek rijdt, maak je niet druk als ie gaat versnellen en blijf gewoon herhalen, dan wordt ie vanzelf rustiger.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:05

Lijkt me eerder een RT probleem

boomer_lover
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:55

ik had dat probleem ook.. ik was er altijd op voorbereid dat hij daar weg zou rennen! en dan deed hij het ook ! tot ik gewoon rustig bleef zitten lange teugel en als hij gaat rennen gewoon denken je rent maar weg ik kan je tog wel aan! dan krijg je meer zelf vertrouwen en blijf je zelf veel rustiger zitten! en als je een keer op iets anders gaat letten bijvoorbeeld in die andere hoek zal hij het daar ook gaan doen!
dus in het kort gewoon rustig blijven zitten!

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Hoek vrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:31

Longe er aan en er paar keer langs lopen kijken als ze het dan ook doet, dan kun je het probleem mssn oplossen...
Succses ermee!
Groetez

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:08

Probleem opzoeken en op de kleine volte (10m) zetten, eerst in stap en dan in draf. En aan het werk houden, zodat ze geen tijd heeft om te miepen.

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 18:57

bedankt allemaal voor jullie reacties.. hij doet het nu al steeds minder.. ze longeeert hem meestal voor het rijden bij de hoek.. en tijdens het rijden er vaak langs. Af en toe nog een beetje moeilijk doen.. maar verder is het over