geschift hengstje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nayomi
Berichten: 23
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:40

Ik ben het helemaal eens met adriana.. vooral voor hengsten is het belangrijk dat ze op hu ntijd op hun plek worden gezet.
Je zegt dat dat vroeger is gebeurt.. Maar dat is die slimme jongen natuurlijk allang vergeten! Vooral omdat ze jong zijn blijven ze uitproberen. NOu vind ik slaan meestal nie tde oplossing. maar ik denk dat als je door de wei loopt weet hij dat hij brokjes krijgt, logisch hij is slim. Maar dit moet je vanaf jongs af aan concequent ermee omgaan.
En misshcien is dan ee ntouw of een zweepje de eerste paar weken mee nemen en hem er een x flink tegenaan slaan de oplossing. Hij wordt er niet bang van..zo gaat het in de natuur ook. Na een tijdje snapt hij dat het niet kan zo. en wordt hij dus op zn plek gezet. Gaat hij jou terug slaan. wat ik eigenlijk zeker weet dat hij dat niet zal doen.. omdat een paard eigenlijk tohc wel de mens beschouwt als zijn meerdere..maar doet hij het toch dan zou ik hem inderdaag even een goeie rotschop geven want dat mag hij echt nooit doen!!
veel succes ermee
als dit niet werkt zou ik hem laten castereren. Bovendie nzou ik met castereren niet nog jaren wachten, hoe jonger ze zijn hoe minder last ze ervan hebben en hoe minder hengstenstreken ze overhouden als ze gecastereerd zijn
Maar wel opletten dat de ballen goed zijn ingedaald, anders krijg je een klophengst en uit mijn ervaring zijn die meetal nog lastiger dan hengsten!

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:37

allen ontzettend bedankt voor jullie tips en raadgevingen! ik hoop de ze me vooruit zullen kunnen helpen...
oh enneu, ik vind het ook maar zielig een jaarling alleen op de wei, maar veel keus had ik op dit moment niet, vanaf het kan zet ik hem samen met mijn merries.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: geschift hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:40

Dit is een typisch voorbeeld van mens met paard
niet paardemens zoals velen er willen zijn

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:51

amai bedankt! als je eens wist wat ik allemaal voor mijn paarden overheb!!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:32

Jij hebt er duidelijk te weinig verstand van. Een jaarling hengst alleen op de wei en dan met brokken erdoor heen wandelen en hem niet willen straffen en dan ook nog eens zo'n titel voor je topic? Doe jezelf en je paardje een plezier en doe hem weg naar mensen die wel weten hoe ze een hengst moeten opvoeden of zorg ervoor dat hij ergens in de opfok komt te staan, want daar voeden ze elkaar meestal op...

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:34

Kris25 schreef:
Jij hebt er duidelijk te weinig verstand van. Een jaarling hengst alleen op de wei en dan met brokken erdoor heen wandelen en hem niet willen straffen en dan ook nog eens zo'n titel voor je topic? Doe jezelf en je paardje een plezier en doe hem weg naar mensen die wel weten hoe ze een hengst moeten opvoeden of zorg ervoor dat hij ergens in de opfok komt te staan, want daar voeden ze elkaar meestal op...


Hier sluit ik mij volledig bij aan en daar doelde ik ook op in mijn zin paardemens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:58

Er is maar een oplossing voor jouw probleem: inscharen. En dan maakt het niet uit of hij hengst blijft of ruin, hoewel ik denk dat je met castreren sneller een groep gevonden hebt waar hij inkan. De merrie het weiland ernaast zal het probleem niet helemaal oplossen, niet als zij ook onderdaniger is aan hem.

Opvoeding door een mens kan het inscharen in een groep NOOIT vervangen.

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:08

Ik zal hem castreren en bij mijn merries zetten. Bovendien wordt hij ondertussen weer wat minder brutaal.
Voor al de grote mondjes die denken dat ik hem onrecht aandoe uit egoïstische redenen, wil ik er nog eens op wijzen dat hij nog geen maand alleen staat, dat ik niet met korrels door de wei loop, dat ik hem wel wil straffen maar niet op een onrechtvaardige manier, en dat ik daarom dus op dit forum om raad vroeg.
Bedankt aan degenen die mij tips gegeven hebben, en degenen die denken dat ik niet weet dat een jong paard bij andere (jonge) paarden hoort, hja daar zalk geen kwaad over spreken want ik ken ze niet en zij mij ook niet maar ze zouden mogen letten op hun woorden...

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:09

oja en de titel is ook mijn manier van spreken, het is eerder humoristisch bedoeld...

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:11

Maar is natuurlijk wel logisch dat sommige mensen daar over vallen

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:19

hja dat wel :p