ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gizmoloverr
Berichten: 110
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: alkmaar

ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:43

ik sta met mijn paarden op een klein schalige pension stal
een meisje die bij ons staat heeft een 2 jarige haflinger die meet nu op het moment 1.33cm nu vind zij dat hij groot genoeg is om in te rijden!!!!


ik heb haar op een normale manier verteld dat je een paard pas kan in rijden met een minumume leeftijd van 3 jaar
en dat het het beste is om het nog later te doen

ik ben later toen ze erop zat erg tegen haar tekeer gegaan dat ze de groei belemmerde en dat hij actroce of wat anders zal krijgen


ze longeerd hem al van zijn eerste jaar.....wat ook niet kan natuurlijk en weegt denk ik iets in de 95kg

de pensionhouders vinden dit ook niet meer normaal maar willen er niks over zeggen tegen haar
omdat het paardje niet van hun is
het is haar eigendom



dit is toch niet meer normaal
dit is dierenbeulerij


mijn vraag is nu kan ik de dierenbescherming bellen voor zoiets?

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:45

ik vind het ook niet normaal zeg! renpaarden worden ook wel zo vroeg ingereden, maar dit is heel wat anders, dit paardje moet als het goed is lang mee gaan enzo. en ze is ok niet zo licht! ik weet niet of de de dierenbescherming moet bellen. misschien overleggen met de eigenaaren van de pensionstal en samen naar haar teo gaan?

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:46

Ik weet niet wat je zou doen....
Maar ik zou toch nog een keertje met haar praten met nog wat andere mensen erbij om het haar toch echt te vertellen

want het is inderdaad niet goed om nu al op dat paardje te gaan zitten....

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:49

hej..
ik zou eerst nog en keer met haar praten en dan wel de dierenberscherming waarschuwen als ze nog niet luistert ,,
want dit is echt zielig....

Marigold

Berichten: 12585
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:49

weet niet of de dierenbescherming er iets aan doet, maar je zal altijd kunnen bellen, misschien kunnen ze langs gaan en haar aan het verstand brengen dat het erg slecht is voor het paard wat ze doet, wellicht maakt dat meer indruk?
op adviseer haar eens op bokt te gaan dan leert ze het wel af.
nee maar even serieus zo word er gewoon wéér een paard verknalt.
ik snap niet dat iemand zo kan doen hoor, en waarom ze geen advies aanneemt, of een oudere pony had gekocht.

/edit, ff iets genuanceerdere taal gebruikt, kleine wijziging.

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:53

Volgens mij doet de dierenbescherming heir niets aan. je kan misschien wel met z'n alle overleggen wat je eraan doet..

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:40

Ik denk dat er niet echt iets aan valt te doen, ben ik bang.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:44

Mischien kan je wat informatie opzoeken over vroeg ingereden paarden en de gevolgen daarvan , en er gewoon met haar over praten. Mischien denkt ze wel van ach laat haar maar praten gebeurd mij toch niet . Als je haar wat informatie laat zien zou het haar vast wel afschikken.
En anders zou ik haar maar eens een boktlid laten worden

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:45

Wat een vervelede situatie zeg ik weet niet wat ik zou doen in iedergeval vertellen dat het heel stecht is en anders met haar ouders praten? anders mischien wel de dierenbescherming bellen jah

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:08

Ik zou inderdaad toch eens de dierenbescherming bellen... al is het alleen informatief OF ze er wat mee zouden doen...
Beessie is gewoon echt nog te jong!!

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:10

Ik zou een melding maken bij de dieren bescherming

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:12

laat wat info over te jong inrijden slingeren bij haar stal misschien dat het afschrikt ?

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:16

sommige mensen

de dierenbescherming kan hier wettelijk niets aan doen

gizmoloverr
Berichten: 110
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 21:45

ik ga het eens proberen om idd wat informatie over te vroeg ingereden paarden de gevolgen daarvan rond te laten slingeren maar ben bang dat haar niet zal stoppen

ze denkt dat ze er zoveel van af weet


ik kan hier niet tegen

weer een paard naar de klote

ik snap niet dat de dierenbescherming hier niks aan kan doen
het is in percipe een vorm van mishandeling

noraahlover

Berichten: 2046
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:50

ja het is een soort van mishandling, maar de dierenbescherming zal er weinig aan doen denk ik, je zou ze kunnen bellen en om raad kunnen vragen of iets dergelijks....

Het is ook zonde van z'n paardje, maar waarom snappen sommige mensen dat nou gewoon niet, je hebt een paard en denkt dat je er heel veel verstand van hebt, maar ik vind altijd dat je dingen van anderen aan moet nemen of er tenminste over na moet denken of die persoon niet gelijk heeft....

Maar zo als ik dit begrijp, trekt ze zich van jou dus helemaal niks aan...

gizmoloverr
Berichten: 110
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 21:52

idd maar ze luisterd ook niet naar de mensen die er verstand van hebben helaas........

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:54

Wat ook kan helpen is haar te vragen hoe lang ze met haar pony wilt doen. Wil ze daar een hele tijd mee doen dan kun je haar zeggen dat als ze zo blijft doorgaan dat niet red omdat het dier versleten is door haar roekeloze gedrag. En over inrijden wat losse dingen laten slingeren of verhalen van mensen die een te jong paard hebben ingereden. Anders moet je eens vragen wanneer toevallig een da op stal is wat betreft inrijden

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:56

Dan gewoon de dierenbescherming bellen.
Deze pony kan last gaan krijgen van scheef gevormde benen, doorgezakte rug + dat ie niet lang mee zal gaan als ze zo met hem om gaat. Bel alsjeblieft snel de dierenbescherming want dit is gewoon pure mishandeling!

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:59

Grote kans dat haar paardje net zo eindigt als zhivago.
Zal het helpen als je een verhaal verteld over een paard die veel pijn gehad heeft en nu overleden is. (weet niet of het met dat te vroeg inrijden heeft te maken maar zowiezo met de verwaarlosing enzo)
Dat beestje had wel athrose en teveel pijn ..
Door te vroeg inrijden en eigenlijk verwaarlosing.
Zal zo`n verhaal helpen?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:06

Die griet moet over de knie, dan zal ze wel luisteren, wat een egoistisch mormel zeg!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:13

Ik zou zeggen; laat haar dit topic lezen

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:17

Allereerst ..de dierenbescherming hoef je niet te bellen die kunnen of willen daar niets aan doen! Dan zou ik zoals iemand al zei toch even overleggen met de eigenaren van de stal aangezien je zegt dat die ook donders goed weten dat dit niet goed is.Dan zou je nog (weet niet of dat kan want ik ben niet zo goed met computers ) dit topic uitprinten en aan haar laten lezen. Maar als zo'n meisje zo eigenwijs is zal ze denk ik naar niemand luisteren en moet het eerst goed fout gaan voor ze het door heeft en dit gaat dan ten koste van haar pony! Erg dom kind!

gizmoloverr
Berichten: 110
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 22:23

ik heb met een vriendin van me afgesproken dat we een zielig verhaal tegen mekaar gaan vertellen over te vroeg in rijden en dat gaan we dan heel hard vertellen zodat ze dat dus hoort

en over die da is een heel goed idee volgende week komt hij enten bij ons en zal ik hem vragen of hij dat aan haar duidelijk wil maken!!!

en toch ben ik bang dat ze gewoon doorgaat.....dat deed ze namelijk ook bij het longeren toen hij 1 was!!!!


volgens mij heeft ze thuis geen internet...dus kan haar dit topic niet laten lezen en geen bokt lid laten worden

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Re: ik moet dit laten stoppen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:35

De dieren bescherming kan hier weinig tegen doen, ze doen er al niks aan als paarden met -10 op een landje zonder eten of water staan te verpieteren, en er uiteindelijk een dood gaat dus laat staan hier aan.
En tsja het is haar pony als zij die wil verkl.oten moet ze dat zelf weten. dr zijn zoveel mensen die zo vroeg beginnen met inrijden..
Ook a vind ik het echt niet kunne maar das een ander vehaal

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:40

Als ze niet luisterd zou ik er inderdaad melding van maken . Dit kan echt niet