help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 17:48

Heej allemaal,
Ik heb sinds gisteren een nieuwe pony een arabier..
ze is nogal onrustig dat is logisch natuurlijk want ze moet wennen maar als ik haar uit de wei wil halen gaat ze stil staan en wil ze niet meer verder als ik er een klopje op der kont geeft reageert ze niet en als je een klein rukje geeft raakt ze helemaal in paniek..
ze llopt alleen evrder als iemand anders met bix voor der uit loopt? maar wat meot ik dan als ik alleen ben
ik weet me geen raad
kunnen jullie me helpen en hebben jullie advies?

alvast heel erg bedanktt

Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:07

niemand?

Milaatjuh
Berichten: 381
Geregistreerd: 01-03-06

Re: help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:09

je kan in het begin wel met biks lokken, maar je hebt kans dat ze later dan helemaal nie meer mee gaat lopen, als je geen biks hebt...

maar wat de goede manier is weet ik niet

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:10

misschien gewoon met een biks schep het land inlopen , haar achter je aan laten lopen & bij het hek het halster omdoen en belonen & handje biks geven?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:12

ja idd, maare je verhaal is nogal onduidelijk, misschien moet je even je taal corrigeren. msn taal en dat soort dingen mag niet

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:12

dus niet al in het land biks geven want dan went ze daaraan natuurlijk je kan der ook bij stal pas een snoepje of handje biks geven

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:13

zodat ze weet dat ze bij stal een snoepje of eten krijgt, sorry dat ik alles in apparte berichtjes zet..schiet me iedere keer weer wat te binnen

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:14

kan je haar ook niet omtrekken zodat ze een bocht moet lopen dan moet ze zo iezo wel een een stap verzetten . maar somige paarden gaan dan meteen weer na achteren .
of als iemand er achter gaat lopen dan . en als ze mee loopt meteen belonen . met een klopje op de hals.

Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:18

RXNNE schreef:
zodat ze weet dat ze bij stal een snoepje of eten krijgt, sorry dat ik alles in apparte berichtjes zet..schiet me iedere keer weer wat te binnen


haha geeft niet ben heel erg blij met je advies

Zanora1
Berichten: 831
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Castricum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:19

ladigo14 schreef:
kan je haar ook niet omtrekken zodat ze een bocht moet lopen dan moet ze zo iezo wel een een stap verzetten . maar somige paarden gaan dan meteen weer na achteren .
of als iemand er achter gaat lopen dan . en als ze mee loopt meteen belonen . met een klopje op de hals.



dat probeerde ik vanochtend maar dan doet ze ongeveer 3 stappen naar voren en dan snel weer 6 naar achteren dus dan zijn we weer terug bij af

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:05

Iig niet opgeven, misschien kun je het volgende eens proberen: blijf gewoon voor haar staan met LICHTE druk op het halstertouw, net zolang totdat ze een stapje naar voren doet en dan belonen en als ze binnen staat wat brok geven, zodat naar binnen gaan iets leuks voor haar wordt. Brokken in de wei geven ben ik niet zo voor omdat ze daar snel aan wennen en er erg bijterig van kunnen worden. Succes ermee.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:58

Ik zou het gewoon een poosje met zn tweeën proberen. De een houd haar vast aan het touw en de ander drijft van achter iets op. En goed belonen als ze met je meeloopt(al zijn het eerst maar een paar pasjes)

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:39

Ga ervoor zorgen dat ze vertrouwen in je krijgt, dan kom je al een heel eind met zo'n sensibel beestje.
Ga bijv. naar haar toe in de wei en ga d'r lekker kriebelen op de plekjes die ze lekker vind en geef haar wat snoepjes enz..

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:22

sammie_44 schreef:
Ga ervoor zorgen dat ze vertrouwen in je krijgt, dan kom je al een heel eind met zo'n sensibel beestje.
Ga bijv. naar haar toe in de wei en ga d'r lekker kriebelen op de plekjes die ze lekker vind en geef haar wat snoepjes enz..


Ben ik het mee eens, ik denk dat ze eerst vertrouwen moet krijgen in jou. En als je haar net hebt moet zo ook gewoon wennen. Sommige paarden hebben daar wat meer moeite mee. Geef haar op stal al heel veel aandacht, praat veel tegen haar en geef haar daar wat lekkers zodat ze weet dat ze jou kan vertrouwen. Heb geduld!!