longeren met veulen erbij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AppaloosGirl

Berichten: 645
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zonnemaire

Re: longeren met veulen erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:26

Ik liet mijn veulen ook gewoon meerennen met longeren.

Ging prima

Af en toe maakte hij wel gekke sprongen om haar heen ed. maar problemen zoals dat hij in de laan terecht komt is nooit gebeurd, terwijl hij op dat gebied nog weleens lastig kon zijn met al dat gespring op je moeder enzo

Maar dat kan je heus wel doen hoor.. Hij bleef meestal gewoon netjes langs zijn moeder lopen

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 11:20

Alles afgewogen heb ik toch maar weer gelongeerd met het veulen erbij en dat gaat prima. Ze loopt zo nu en dan netjes naast moeders en even later staat ze gewoon wat in de hoek te snuffelen.
Ze past erg goed op voor de longeerlijn en als ze iets te dicht bij komt, zorg ik dat de lijn wat hoger komt en dan blijft ze er heel netjes achter. Als je de lijn netjes op spanning houdt, komt het veulen er toch niet in?

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: longeren met veulen erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:23

Ik reed ook een keer ergens in duitsland in een les mee, daar reden wel meerdere merries, met allemaal veulentjes, maar het veulentje van de merrie waar ik op zat, was nogal raar, en ging naar allemaal andere paarden bokken en toen zijn er wel wat mensen afgevallen maar volgens mij kan dat geen kwaad hoor.