Is dit een teken van vriendschap of?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:10

Ik vind het zo'n onzin als ze zeggen dat het niet respectvol is ofzo! Verward Dat beesje heeft jeuk nou dan mag ze best wel even schuren als het maar niet te hard is zodat je niet meer kan blijven staan.

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:03

Ik vind het wel een beetje met respect te maken hebben. Als je paard je echt respecteert zal hij/zij je niet als "schuurpaal" gebruiken. Dan kiest ie wel de bakrand uit ofzo, of hij wacht tot op stal. ik denk dat als een paard respect voor je heeft schuurt ie je niet omver!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:22

Je bent voor je pony gewoon een schuurpaal, het klinkt misschien hard maar het is wel zo. Niet erg respectvol dus

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:51

dondahsteen schreef:
Ik vind het zo'n onzin als ze zeggen dat het niet respectvol is ofzo! Verward Dat beesje heeft jeuk nou dan mag ze best wel even schuren als het maar niet te hard is zodat je niet meer kan blijven staan.


Tja, maar van het één komt het ander!
Ik ben echt tegen dit soort dingen. Als je paard hieraan gewend raakt en je staat gewoon een keer even met iemand te praten, dan zit je paard constant te schuren, das toch irritant!
Ook laat ik mijn paard nooit grazen tijdens rijden, geef ik hem alleen snoepjes als hij niet opgezadeld staat en mag hij van mij ook niet schrapen.
Hij is dit gewend en ik hoef m nooit te straffen, want hij weet het gewoon!

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:33

Suusiej schreef:
dondahsteen schreef:
Ik vind het zo'n onzin als ze zeggen dat het niet respectvol is ofzo! Verward Dat beesje heeft jeuk nou dan mag ze best wel even schuren als het maar niet te hard is zodat je niet meer kan blijven staan.


Tja, maar van het één komt het ander!
Ik ben echt tegen dit soort dingen. Als je paard hieraan gewend raakt en je staat gewoon een keer even met iemand te praten, dan zit je paard constant te schuren, das toch irritant!
Ook laat ik mijn paard nooit grazen tijdens rijden, geef ik hem alleen snoepjes als hij niet opgezadeld staat en mag hij van mij ook niet schrapen.
Hij is dit gewend en ik hoef m nooit te straffen, want hij weet het gewoon!


Nou dat is ook niet de beste manier
Van belonen met voer wordt je paard opdringerig en als je als mens voer afgeeft sta je lager in de rang.
Schrapen= negatieve aandacht=aandacht

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:48

Armaris schreef:
Nou dat is ook niet de beste manier
Van belonen met voer wordt je paard opdringerig en als je als mens voer afgeeft sta je lager in de rang.
Schrapen= negatieve aandacht=aandacht


Wel goed lezen wat ze zegt, ze zegt dat ze alleen voer geeft als het paard zonder zadel staat. Ze zegt niet dat het dan een beloning is.

Als je trouwens goed beloont met voer, wordt je paard niet opdringerig. Ik ben er zelf ook niet zo'n fan van hoor, maar ik geloof wel dat het bij sommige paarden goed kan werken.
En over dat voedsel afgeven = lager in rang.
Tja, wat dan? Je paard voortaan geen hooi meer geven? Wordt wel lastig om zo de winter door te komen Haha!.
Even serieus: het is heus niet zo dat je nooit een snoepje of iets kan geven. Als de relatie goed is en je paard luistert braaf naar je, verandert hij echt niet opeens in een opstandige hengst als je hem een keer een snoepje geeft.
Je moet er gewoon goed mee oppassen.

Anoniem

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:51

Armaris schreef:
Van belonen met voer wordt je paard opdringerig


Correctie: Van belonen met voer KAN een paard opdringerig worden.

Maar zoals altijd wanneer je met paarden omgaat, geldt dat je consequent moet zijn. Wanneer je dat bent zal een paard niet opdringerig worden, omdat hij weet wanneer hij zijn beloning krijgt en verdiend.

Armaris schreef:
als je als mens voer afgeeft sta je lager in de rang.


Waarom zou dat zo zijn?
Dus je zou eigenlijk je paard helemaal niet meer mogen voeren Verward Want dan geef je ook voer af..

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:49

Mijn paard deed dat dus zo erg he toen ik haar net had. Ze heeft me zelfs een keer weg gesmeten zo hard deed ze het!
Ik heb haar 1 keer met de kop van mijn zweep een tik tegen haar hoofd gegeven en toen was het gelijk over. Volgens mij is het een teken van dominantie en geen respect. Ik wil in ieder geval dat mijn paard het niet meer doet. Ik moet zeggen dat ze het nou ook aardig is afgeleerd. Ze doet het eigenlijk niet meer.

Ik beloonde eerst mijn paard dus ook iedere keer met iets lekkers, maar ze wordt er zo vervelend van als ze bijvoorbeeld op de poetsplaats staat. Ze krijgt nu niks lekkers meer, alleen nog heel af en toe is wat toegestopt en alleen in de stal in haar voerbak.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:36

Ik zie dit niet als vriendschap, schuren mag een paard in de kudde alleen bij een paard wat lager in rang staat.. Dus eigenlijk zou je dit niet toe moeten staan..

LieveLotje

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: In een kartonnen doosje.

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:12

Lot doet 't nog maar zelden.
Naar aanleiding van jullie reacties, heb ik het haar bijna afgeleerd. Lachen

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:37

RZDLover schreef:
Mijn paard deed dat dus zo erg he toen ik haar net had. Ze heeft me zelfs een keer weg gesmeten zo hard deed ze het!
Ik heb haar 1 keer met de kop van mijn zweep een tik tegen haar hoofd gegeven en toen was het gelijk over. Volgens mij is het een teken van dominantie en geen respect. Ik wil in ieder geval dat mijn paard het niet meer doet. Ik moet zeggen dat ze het nou ook aardig is afgeleerd. Ze doet het eigenlijk niet meer.

Ik beloonde eerst mijn paard dus ook iedere keer met iets lekkers, maar ze wordt er zo vervelend van als ze bijvoorbeeld op de poetsplaats staat. Ze krijgt nu niks lekkers meer, alleen nog heel af en toe is wat toegestopt en alleen in de stal in haar voerbak.


Dat is nou een voorbeeld hoe het kan aflopen als je beloont met snoepjes.

Tja,als je idd je voer afstaat(beloning)sta je voor het paard lager in de rang.
Hooi etc daarentegen niet

B_Sweet
Berichten: 619
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Jelsum(Leeuwarden)

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:13

Het is gewoon schuren...Jeuk...
Mijn pony mag het niet...
straks gaat het telkens harder en word ik omgegooid!
Nee dat doen ze maar tegen een paal of bij andere paarden.

Koss_Binky

Berichten: 647
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouderak

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:13

Oh ik heb ze geleerd dat ze alleen mogen schuren als ze geen hoofdstel of halster om hebben. En anders krijgen ze op hun sodemieter..

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:45

Armaris schreef:
RZDLover schreef:
Mijn paard deed dat dus zo erg he toen ik haar net had. Ze heeft me zelfs een keer weg gesmeten zo hard deed ze het!
Ik heb haar 1 keer met de kop van mijn zweep een tik tegen haar hoofd gegeven en toen was het gelijk over. Volgens mij is het een teken van dominantie en geen respect. Ik wil in ieder geval dat mijn paard het niet meer doet. Ik moet zeggen dat ze het nou ook aardig is afgeleerd. Ze doet het eigenlijk niet meer.

Ik beloonde eerst mijn paard dus ook iedere keer met iets lekkers, maar ze wordt er zo vervelend van als ze bijvoorbeeld op de poetsplaats staat. Ze krijgt nu niks lekkers meer, alleen nog heel af en toe is wat toegestopt en alleen in de stal in haar voerbak.


Dat is nou een voorbeeld hoe het kan aflopen als je beloont met snoepjes.

Tja,als je idd je voer afstaat(beloning)sta je voor het paard lager in de rang.
Hooi etc daarentegen niet


dat heb ik indd gemerkt ja, maar weer wat geleerd Ja

Jiviejik

Berichten: 989
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Is dit een teken van vriendschap of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:10

Ja hoor die van mij mag het wel..
Idd je word als schuurpaal gebruikt..
Nou en.. Ik laat dat paard zweten met een leren hoofdstel om en een bit in zijn mond.. als ze mijn armen vast binden en me laten zweten ga ik me ook aan iets afvegen..

Als het met grof geweld gaat is het wat minder maar dan pak ik een handdoek..
Afstraffen die ik absoluut niet..