als ik op vakantie ben...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stefffie

Berichten: 325
Geregistreerd: 19-11-05

als ik op vakantie ben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:26

hallo allemaal..

ik ga 15 juni op vakantie en mijn verzorgster gaat mee en mijn reserve
is er dan ook niejj, ik heb een meisjj gevraagt die zelf ook een paard heeft
maar ze heeft nog mooi op mij haffie gereden...
het is een eigenwijze!!!, maar ook zeer liefe haflinger!!!!
wat zou ik haar allemaal laten doen?? buiten rijden??

alvast bedankt!!

ik moet haar nog even vertellen wat ze allemaal niet en wel mag doen

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:58

ik snap het niet helemaal je zegt maar ze heeft mooi op je haflinger gereden . dus dan heeft ze er toch al een keer op gereden ?

of bedoel je ze heeft nog nooit op me haf gereden.
heeft ze nog nooit op hem gereden zou ik haar eerst een paar keer laten rijden als jij erbij bent.
jij kan dan advies geven hoe jou haflinger op dingen reageerd. want b.v is haar pony helemaal niet op het been en die van jou juist wel.
heeft ze dan een paar keer op jou haf gereden kan je denk ik zelf al wel zien wat je het meisje kan
gewoon wat oefeningetjes in de bak denk ik . en af en toe een buitenritje?
ik weet niet hoe ervaren ze is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:58

Wat is er mis mee om je paard ook vakantie te geven als jij op vakantie bent? Als je iemand hebt die op hem let hoeft hij toch niet bereden te worden?

Buitenrijden door iemand waar je niet van weet hoe hij rijdt zou ik niet doen. Als er wat gebeurt ben jij wel aansprakelijk. En een verkeerde reactie van haar kant en je bent je paard kwijt.

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:36

Ik sluit me bij Cassidy aan, waarom zou je paard ook geen vakantie mogen hebben!! Ik zou het helemaal geen prettig idee vinden als ik wist dat iemand die mijn paard amper kende er een heel week voor moest zorgen.

Als je dat dan toch doet, zorg dat je HELE GOEDE afspraken maakt!!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: als ik op vakantie ben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:33

IK zou het ook niet prettig vinden om zelf op vakantie te gaan en mijn paard achter te laten met iemand die er niet vaak op gereden heeft.
Dan heb ik liever dat er iemand is die haar voert en naar buiten doet. Heb liever dat ze 2 weken stil staan dan dat ze 2 weken verkeerd/slecht gereden word. Als er ongelukken gebeuren heb je mooi een probleem. Ik zou haar gewoon een paar keer laten rijden als je er nog bij bent. En als het goed gaat haar misschien in de bak laten rijden.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re: als ik op vakantie ben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:38

waarom wil je haar je paard laten doen als je niet weet of het klikt? als je haar nou wat eerder had gevraagd had je een paar keer kunnen kijken en dan beslissen of het werkt. als je haar wil laten rijden zou ik tenminste vandaag even kijken hoe het gaat. en anders lijkt vakantie voor je paard zoals veel mensen hier zeggen me ook beter.

goudvisje
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-05

Re: als ik op vakantie ben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:42

ik zou je paardje lekker vakantie geven. Laat haar je paardje lekker afspuiten als het heet is, beetje wandelen. Als ze aandacht krijgt is dat toch ook voldoende voor zlang jij zelf weg bent.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:07

Stefffie, wil je er rekening mee houden dat msn-taal niet is toegestaan op bokt?

En ik zal hem ook gewoon vakantie geven, doe ik ook. Zorgen dat er iemand is die haar regelmatig controleert, en twee weken de wei op, lekker een beetje uitblazen.