Duwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talleke150
Berichten: 138
Geregistreerd: 28-07-04

Duwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 13:19

Als ik met mijn vzpaard aan de hand in de bak wandel heeft ie een nieuw geintje. Achter me gaan lopen en dan (voorzichtig) met zijn neus tegen me aanduwen. Weet iemand waarom ie dit doet?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:53

Dat is dominantiegedrag, lijkt wel schattig, maar is het niet, hoe voorzichtig hij dat ook doet. Ik zou het niet accepteren.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:20

Dat heb ik ook gehad met een paard van de manege in zijn stal. In het begin heb ik hem steeds zijn hoofd weggeduwd. Dat hielp niet echt goed. Daarna ben ik naar een plekje vlak boven een van zijn ogen gaan kijken. Dat deed ik dan totdat hij zijn hoofd wegdraaide. Dan ging ik hem poetsen ofzo. Als hij later weer ging duwen, ging ik weer naar een plekje boven een van zijn ogen kijken. Dit heb ik gedaan totdat hij niet meer duwde. Het is een manegepaard en ik kwam er maar een keer in de week. Maar ik merkte wel dat het werkte. Nadat ik dit een paar keer gedaan had, heeft hij me nooit meer geduwd.

Ik weet niet of dit ook bij jou vzpaard werkt, maar misschien kan je het proberen. Iig succes!

skippykeuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 19-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:41

ik zou het niet toelaten mijn vader zijn paard deed dat ook en het werd erger . en we hebben het afgeleerd elke keer dat ze dat deed een tik gegeven en dat helpte !

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:45

Het is een vorm van drijven wat hij doet. Je hebt in een kudde iemand die leidt, maar ook iemanddie drijft. Hij is dus aan het drijven, dit is geen goed gedrag. Want daarme zet hij xzich boven jou. Mijn jaarling zit in haar uitprobeerfase en doet het dus ook maar dan met haar schouder, ik geef haar dan een elleboogstoot (ohohoh wat ben ik gemeen) maar dan stopt ze wel. Anders loopt ze me straks omver als ze zoiets van 700 kilo weegt....