paard niet te pakken krijgen uit weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:37

gewon iets lekkers meenemen. en dan zonder halster mee te nemen en dan loopt ze je vanzelf achterna om te schooien. en dan halster ergens wegleggen en dan over der hoofd heen halen.

netzolang rondjagen todat ze moe is.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5022
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: paard niet te pakken krijgen uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:59

Ik ga jullie tips ook eens proberen, heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Tinker...

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Re: paard niet te pakken krijgen uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:03

Wij hebben dit ook gehad met mijn vorige pony. Hij krabte zijn halster af en liet zich vervolgens niet pakken.

1 keer hadden we wedstrijd en toen hebben Gerbert en Francis er net zolang achteraan gerent totdat hij moe was en zich liet pakken... We hebben ook zo'n (varkens?)band om zijn hals gedaan zodat we nog iets hadden om hem bij te grijpen. En verder nog alle pony's uit de wei halen en hem alleen laten. Werkte soms ook nog wel. Ja

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: paard niet te pakken krijgen uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:58

Ik had ook problemen met mijn oudere merrie voorheen om haar te pakken te krijgen, als ze op het land stond. Ik gaf het commando stap, draf en galop. Ze liep dan rondjes om me heen vervolgens gaf ik het commando ho (wat ze geleerd heeft om te stil te gaan staan) Dan kan ik haar zo pakken. Tegenwoordig kan ik haar zonder problemen te pakken krijgen, ze wil zich weleens omdraaien maar loopt niet meer weg dit komt waarschijnlijk omdat ze nu goed in haar vel zit, in het verleden is dat wel anders geweest.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: paard niet te pakken krijgen uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:16

Join up al geprobeerd..?


Jaa je moet even geduld hebben maar er gewoon
achteraan blijven lopen tot hij of zij opgeeft en zich laat
pakken! Dit aantal keer achter elkaar herhalen.

Ik ken een aantal mensen waarbij dit heeft geholpen!