Pony is TE rustig..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:05

ik vind het ook zielig.. Boos! maar ik vind ook wel, dat er een beetje erg overdreven reacties geplaatst worden Knipoog een beetje dimmen mag wel.. okay het is hartstikke fout wat ze doet, maar kan je blijkbaar niets aan veranderen.. aan haar reatie te zien.. Ik ben hier half nieuw.. (jaja nieuwe spelling, half nieuw.. Tong uitsteken) en ik weet nog niet zo goed hoe het werkt.. maar misschien een slotje er op? want als ze niet reageert op de reaties en de reaties hier gezien, word het een beetje eeh vervelend.. Knipoog Haha!

ellepel

Berichten: 47378
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:36

ik heb een slotje aan gevraagd. gaat lekker off-topic hier en de oorspronkelijke vraag is alleng beantwoord.

goed hek voor de bak, dan gaat het dier er ook niet meer zomaar uit. Knipoog

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:43

Tja even een klein vraagje beantwoorden en dan verder doen of je neus bloed en gewoon de andere kant opkijken is natuurlijk ook een manier van reageren. Je blijft dan in ieder geval lekker on topic.

alano

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:45

wat doet een 1jarige shet aan een longeerlijn?! lekker op de wei en als je dat niet op jou stal hebt zet hem dan ergens anders.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:57

Okee je longeert je shet nu al. Was je van plan er volgend jaar op te gaan zitten? Als je niet weer hoe je met zo'n jong ding om moet gaan verkoop hem dan. Er word je aangeraden om pas VANAF 2,5 jarige leeftijd te beginnen met longeren. Dit is zo slecht voor de pezen ! Tja als jij over 2 jaar een pony wil hebben die op en top versleten is lekker zo door gaan.
Over dat weiland, ja een jonge pony heeft dit nodig om op te groeien. Dat heb je bijna niet eens te willen dat MOET. Je kan hier wel lekker eigenwijs lopen doen en denken dat je zelf alles weet maar waarom open je dan een topic??
Je bent ziek bezig weet je dat. Veel plezier met je pony naar de kl*te helpen...

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:35

Oh, waar blijft dat slotje toch.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:45

Ja echt verder komen we zo ook niet in dit topic.

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:19

nee, ik heb al eerder gereageerd, maar dat van longeren is er nieuw bijgekomen. Ik vind onverantwoord, waarom moet je al zojong beginnen. Als je graag al wil longeren of rijden, zoek dan een andere ponny of een verzorg ponny en laat die van jou eens even lekker veulen zijn. Zo berkloot je zijn pezen en gewrichten en kan hij nooit leren wat het is om met andere paarden om te gaan. Weiland genoeg in buurt zoals ik zie, en niemadn heeft last van zo`n klein ding, ben je ook nog stuk goedkoper uit dan manege stalling hoor. Mss dat hier via bokt zelfs een wieland te vinden is, als dat de enieg reden is waarom dat je hem niet op wei zet. en hoefbevangen is onzin dat door weiland komt. Hebben je ouders geenverstand van paarden en vindne hun allemala goe dwat jij doet met je ponny? En die staleigenaren van je hebben ook echt verstand van paarden zeg. Als dit bij mij op stal gebeurde belde ik dierenbescherming en kon je andere plek zoeken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:31

esther_sonja schreef:
ik vind het ook zielig.. Boos! maar ik vind ook wel, dat er een beetje erg overdreven reacties geplaatst worden Knipoog een beetje dimmen mag wel.. okay het is hartstikke fout wat ze doet, maar kan je blijkbaar niets aan veranderen.. aan haar reatie te zien..


Het feit dat de TS gewoon de kont tegen de krib gooit en alle goed adviezen naast zich neerlegt zonder op zijn minst te zeggen dat ze ER OVER NA GAAT DENKEN maakt de meeste mensen (mij inclusief) in dit topic toch heel erg boos. Het ergste is dat een dier er de dupe van is. In mijn ogen hoort de TS onder strenge curatele, en de bevoegdheid ontzegd om ooit nog een paard te mogen houden.

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 05:05

Mag ik dan vragen wat er slecht is,aan een pony laten STAPPEN aan de longeerlijn,een kwartiertje?2 dagen in de week?
Geef me dan NUTTIG advies ipv dat hij op de wei moet staan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:44

Dat is het enige advies wat ik je geven kan. Blijf voorlopig gewoon van die pony af. Stappen aan een longeerlijn vereist dat je controle hebt over het dier, die heb je - te oordelen naar de blooperfoto - nog duidelijk niet. Als je pony gaat knokken, wat denk je wat voor klappen hij in zijn nek krijgt? Hoe lang denk je dat een veulen zich kan concentreren? Tien minuten stappen aan de longe is dodelijk saai voor een veulen, die wil spelen.
Maar aangezien er toch niet tot je door te dringen is, wilde ik het hierbij laten. Tegen domheid valt nu eenmaal niet te vechten.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:12

Anthea schreef:
Mag ik dan vragen wat er slecht is,aan een pony laten STAPPEN aan de longeerlijn,een kwartiertje?2 dagen in de week?
Geef me dan NUTTIG advies ipv dat hij op de wei moet staan.


Maar waarom ?!?!?!?!?!?

Verder ga ik met Cassidy mee !!! 10 minuten concentratie voor een veulen is doodelijk saai.... Wil je niet het beste voor je shet ?? En uurlijk heeft iedereen een andere manier, maar wat jij doet gaat zoooo drastisch in tegen al het advies en alles wat er geschreven wordt over jonge paarden, en een shet is daarin niet anders.

Zijn hele lijfje is aan het ontwikkelen en groeien... dat moet ie in rust en natuur doen... Jij neemt hem dit af, moetwillig of niet...

Er is zo veel geschreven over het beleren van jonge paarden, boeken en internet, waarom kijk je nou daar niet voordat je zelf gaat klooien !!

Ik snap echt niet dat het er bij jou niet ingaat dat je niet goed bezig bent... Ik baby gaat ook niet eerder kruipen en lopen voor het er aan toe is, dat is toch logisch.... Ik snap jou gewoon niet. Leg jij het dan eens uit !?!?!?!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:13

aangezien hier alle mogelijke tips wel zijn gegeven, volgt er een slotje.

En nog even een opmerking als paardenliefhebber en niet als mod. Je moet een pony van een jaar zien als een peuter die nog niet toe is aan werken. En 10 minuutjes longeren lijkt mss geen werken, maar dat is voor zo'n jong dier al een veel te lange tijd om zich te concentreren. Het feit dat je al moeite hebt om hem aan de gang te houden, geeft dat al voldoende aan. Wees eerlijk tegenover die pony en geef hem de tijd e de rust om op te groeien. Over 2 jaar is het tijd genoeg om hem te leren longeren.