Pony is TE rustig..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:11

Anthea schreef:
Ik longeer en ik ga ermee door.
2 keer in de week.
De stalling waar ik sta zeggen dat het wel 2 keer in de week kan,per keer een kwartiertje.


Ik word niet vaak boos op bokt maar ik vind je echt een gestoord kind weet je dat? Wij geven alleen maar tips over hoe je je pony beter kan verzorgen en je reageert er niet eens op! Het enigste wat je tot nu toe hebt gedaan is het zielige slachtoffer uitgehangen en je hebt al onze tips verworpen. Open ajb nooit meer een topic op bokt als je er toch niets mee doet. Ohja, veel plezier met die paar jaar dat je op je pony kan rijden. Dat longeren is echt niet goed, 2 keer in de week een kwartier vind ik belachelijk veel. Ga vooral zo door en binnen een paar jaar zullen de pezen van je pony zo versleten zijn door de belasting van het longeren dat je hem niet eens meer kan rijden. Op dit moment ben je fout bezig. Dat geeft niets, ik was ook zo naief toen ik voor het eerst met een jong paard te maken kreeg. Maar ik heb tenminste hulp gevraagd en heb de tips die ik kreeg in mijn achterhoofd gehouden en gebruikt.

Maarja, tegen wie heb ik het? Je doet er toch niets mee aangezien je geen ene moer om je pony geeft. Dat blijkt toch wel uit alle berichten die je tot nu toe hebt gepost.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:18

O, sta me bij, ze longeert ook al. Ja, daar moet je vooral mee doorgaan. Ik vraag me echt af hoe dik die betonnen plaat is die jij voor je hoofd hebt.

With stupidity, even the gods struggle in vain...I rest my case.

Arme, arme pony....

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:22

Kijk maar naar pagina 105 van centraal bloopertopic

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:23

Echt,jullie kunnen zeggen wat je wilt,maar als je denkt dat het nut heeft heb je het mis. Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:25

Ik denk aan een hele dikke betonnen plaat...bewapend beton zelfs...

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:26

Ik vind dit onbeschoft, kan aan mij liggen, maar eerst tips negeren en gewoon verdergaan met het verknallen van je pony, gaat mij te ver!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:27

Minstens tien meter dikke betonnen plaat....

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:30

Dus je bent gestoord en onbeschoft! Ga zo door joh! Jij zal het vast ver schoppen in dit leven! Maaruhh, waarom kijk jij uberhaupt nog in dit topic? Verlaat dit topic dan als je er toch niet naar kijkt. Kennelijk ben je dus wel benieuwd naar wat wij te zeggen hebben anders kom je niet. Ik onthoud igg je username voor wanneer je over een aantal jaren een topic start met het verhaal dat je je pony niet meer kan berijden. Dan praten wij wel weer verder.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:34

oestinja schreef:
Kinderarbeid....

kinderarbeid het word zegt het al Knipoog
KINDERarbeid,,, is een jaarling een kind? nee Knipoog


Ik kan ZAT mensen die hun pony al af en toe hebben gelongeert toen hun pony 1 jaar was...
Natuurlijk kan je het ook later doen Knipoog

Natuurlijk hebben julie gelijk,,
En ik vind het ook niet kunnen,, maar ik vind dat TS het zelf moet weten.
De mensen die het zeggen doen waarscheinlijk ook wel eens wat fout!!
En nee niet iedereen...

En ik vind Miss_Montana erg overdreven

en omda dit erg uit de hand loopt roep een mod Knipoog

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:39

Heb ik zelf al gedaan want ik kan niet tegen de posts van anthea op dit moment loopt ze alleen maar ruzie te zoeken. Een shet met 1 jaar longeren is gewoon te achterlijk voor woorden. Dat kan je niet maken.

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:41

En als je zat mensen kent die dat al hebben gedaan weet ik niet op welke manege jij staat want over het algmeen word dit niet goedgekeurd door paardenkenners.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:43

Niet zo veel zin om alles te lezen.....

Maar ik snap het niet. De pony is TE rustig, zo staat in de titel, in het verhaaltje staat dat hij (een 1 jarige) geen respect heeft voor een zweep (duh dat kent ie niet) , en je gebruikt een zweep omdat ie de bak uit rent...... Ik snap het echt niet......

Maar oke, hier nog iemand die vindt dat een jong die bij zijn leeftijdsgenootjes moet opgrooeien, maar die mogelijkheid heb je dus niet..... Maar probeer t dan anders gooi aub die zweep aan de kant. Leer em wat grondwerk. Lopen als jij loopt stoppen als jij stopt, er vanuitgaande dat hij dus helemaal niets snapt van wat jij wil en zijn leeftijd, dus aandacht, die ook niet mee werkt moet je dit gewoon met HEEEEEEL veel rust en geduld gaan doen....

Lukt dat niet, zou ik toch eens kijken of je niet iets anders voor het paardje kan betekenen door em toch ergens naar toe te brengen om normaal op te groeien..... Dan begin je een jaar of 2 later met dit....

Anoniem

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:46

Tips hebben wij ook al geprobeerd Ludora, ik ben ook aardig en netjes begonnen maar de manier waarop er geantwoord wordt staat mij niet aan. Ze luistert alleen maar naar zichzelf en als zij dat wil dan gaat ze lekker zo verder.

Mercedesss
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-05-06

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:54

Anthea schreef:
Echt,jullie kunnen zeggen wat je wilt,maar als je denkt dat het nut heeft heb je het mis. Bloos


Waarom open je dan in ****naam een topic? Als je toch niet luistert?
Je bent echt slecht bezig en wie zegt van niet, weet er zelf ook niet veel van! We hebben het over een 1-jarige, laat hem toch nog minstens 2 jaar met rust. En laat hem wel op de wei, want dat heeft hij gewoon nodig! Hij wordt er echt niet bevangen van en longeer hem de komende 2 jaar niet als je er ooit nog iets mee wilt doen! Je draait overal omheen, maar je eerste bericht en de foto maken wel duidelijk wat je aan het doen bent, denk alsjeblieft aan je pony en niet alleen aan jezelf en je angst dat hij bevangen zou worden.... Frusty

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:55

ik heb niet zoveel verstand van hoefbevangenheid en weilanden, maar in deze tijd van het jaar is het gras toch al minder eiwitrijk en lang? iig, de 1 en 2 jarige van een kennis staan ook gezellig op het weiland, je moet eens weten hoe gezond die zijn. Een jaarling die bij Chesney heeft gestaan is ook nooit hoefbevangen geweest en stond jaar in jaar uit in een weiland met schuilstal, was een mini shetje. Kreeg 's winters een dun dekentje maar er was niets mee aan de hand.
En ik denk dat sociaal contact [en dan bedoel ik niet met een schutje ertussen, maar echt met elkaar in de wei enzo] ook wel zo gezond is voor het welzijn van zo'n beestje

Het is toch alleen dat je in de lente het meest moet oppassen voor eiwitrijk gras of niet?

verder ga ik toch wel mee met andere hier..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:57

Nee, de boosdoender bij hoefbevangenheid is fructaan, dat is een suiker, en niet het eiwit. Fructaan zit ook in appels en wortels, dus om je paard daarom maar het weiland te ontzeggen is onzin. Of wilde je hem dan ook geen appels en wortels meer geven?

Voor meer info over Fructaan, en de invloed van het weer op de productie van Fructaan in het gras moet je hier even kijken.

http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... uctaan.htm
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-06 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LittleWillow

Berichten: 638
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:01

Als je iets duidelijk wilt maken aan iemand, in dit geval de TS, helpt het vaak niet door je standpunt zo aanvallend te verwoorden... Ongeacht of je het ermee eens bent of niet, je kan het toch op een normale manier brengen? De sfeer is in dit topic al dusver heen dat niemand meer iets van iemand aanneemt, jammer...

@ TS: Met respect en vertrouwen kom je verder dan met een zweep...

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:03

Als je niet tegen de reacties kan die er worden gegeven moet je idd niet een topic openen :S
en vind je het gek dat die tegen je aan gaat lopen rennen en van je weg wil in de bak, zorg dan dat de bak goed is zodat hij er niet uitkan, een pony die 1 is hoeft nog niet snel te zijn
geef hem eerst de tijd te ontwikkelen, je ouders dwingen je toch ook niet gelijk om te gaan lopen/praten ect.
Je hebt misschien geen weiland maar daar kan je ook voor zorgen, ga eens langs mensen die wel een weiland hebben en vraag of ze daar mogen staan totdat je pony er klaar voor is.
En ik vind dat een paard/pony hoe oud die ook is gewoon een weiland moet hebben! en als je daar niet voor kan zorgen moet je gewoon even wachten tot je dat wel hebt gevonden en niet je pony op te fokken omdat hij de bak uit kan, als die zo rustig is waarom zou die dan door het hek gaan :S
Ik weet het dat dit niet de tips zijn die je wil horen van iedereen, maar dat gaat gewoon niet, we moeten je toch helpen?
laat dat dan ook toe..
en ga niet zo sarcasties reageren.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:08

dankje cassidy!

[sorry voor offtopic!]

en ik ga mee met Ann
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 29-06-06 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

FenDT

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:10

/knip
Ik kan niets anders zeggen dan dat je TOP TOP TOP bezig bent.. Een 1 jarige shet lekker gaan longeren en op een zandvlakte met 2 grassprietjes loslaten, lekker blijven opjagen met de zweep echt top-top gewoon !!

GA ZO DOOR !!!

P.s. Als je een topic start en je vraagt er om tips doe er dan wat mee en zeik ze niet allemaal af.. Moet je geen topic plaatsen met een vraag om tips hehh..

P.p.s. Kom over 2 jaartjes niet hier zeiken over dat je pony doos is of dat je er niet meer op kan rijden hehhh..

P.p.p.s. Als jij hem gaat inrijden komt het helemaal goed !! Want na een week is zijn rug al doorgekrakt met dat zwaargewicht er op..
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-06-06 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overdaad aan smileys verwijderd

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:19

Anthea schreef:
Echt,jullie kunnen zeggen wat je wilt,maar als je denkt dat het nut heeft heb je het mis. Bloos


Je bent idd lekker bezig zoals meerdere mensen hier zeggen.
Vooral zo doorgaan en je hebt over een jaar of 2 al geen eens een pony meer want dan bellen wij gewoon de dierenbescherming!
Ik heb 2 shetlanders en die zijn 3 en 4 jaar ik heb ze voor mijn lol en heb niet zo'n zin dat mijn pony's verkloot zijn met hun 2de jaar. Die lopen lekker dag en nacht buiten op de wei en daar is nog nooit wat mee gedaan die genieten van hun leven!
Zoals jij je pony houd is echt schandalig je bent geen eens een pony waard!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:38

Anthea schreef:
Echt,jullie kunnen zeggen wat je wilt,maar als je denkt dat het nut heeft heb je het mis. Bloos


waarom open je in hemelsnaam dan een topic?als je toch al weet hoe je het aan moet pakken.je moet je schamen om zo met die pony om te gaan op 1 jarige leeftijd.

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:48

Kan dierenmishandeling ook worden gemeld bij de mods??? Ik vind dit gewoon verschrikkelijk, een entertje twee keer in de week longeren en okay ik weet dat dit suggestie is maar ik betwijfel het ook nog eens ten zeerste dat de TS verstand van longeren heeft. Sorry dat ik boos wordt maar ik ben in staat om een trailer achter de auto te gooien en die pony persoonlijk op de komen halen om hem daarna gewoon lekker bij mijn familie op de boerderij in het land te gooien tussen de andere paarden en ponies!!!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:55

ja eigenlijk is het dierenmishandeling daar heb je gelijk in.
hhhhmm als de dierenbescherming dit ziet ben je je pony kwijt

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Pony is TE rustig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:00

Tja sommige mensen willen nu eenmaal niets van anderen aannemen en leren alleen door eigen ondervinding.

Jammer dat een pony hier de dupe van moet worden.

Het enige waarop we nu nog kunnen hopen is dat ze met een aantal jaren de lichamelijke gebreken die onstaan zijn door op deze manier een pony te houden wel herkend. Zodat de pony bijtijds kan worden ingeslapen en niet nog jaren met pijn in zijn stalletje hoeft te staan.